Skocz do zawartości

wybor motocykla EXC


Rekomendowane odpowiedzi

No bo to zależy od terenu po jakim się jeździ. Gholum ma góry za domem to taki 2t w trudnym terenie jest napewno lepszy od 4t. Ale jak trzeba dojechać te kilkanaście km pomiędzy miejscówkami to już 2t wymięka. Są też inne aspekty jak spalanie/zasięg, które jednak wg. mnie w takim exc 200 będzie ponad 10/100. U mnie wychodzi 5-7/100. Sama masa nie jest tak ważna jak środek ciężkości. Moja DRZ jest 15kg lżejsza od poprzedniej DR350 a różnicy prawie się nie czuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli każdy przesiada sie na przeciwległy biegun tego co jeździł i jest zachwycony :D

 

 

no widzisz jaki urok 2T :D spokojnie jak zaczniesz go kręcić to jeszcze urośnie dont worry... wtedy przy długich wypadach offem będziesz ganiał z cysterną :D mnie lajtowa niespełna 30KM crm paliła 10/100 także wszystko przed tobą :D

 

mnie drz400 przy offroadzie pali o 1/2 mniej niż crm 125 aż sie wierzyć nie chce....

 

małe 2T ma setki wad do mnie żaden exc 125 czy 200 nie przemawia i nie chodzi o kasę bo za cenę drz kupiłbym zajistego exc w 2T...raz że na dojazdy po czarnym sie nie nadaje, dwa nie hamuje silnikiem, trzy wajhowanie sprzęgłem i biegami jakoś nie daje mi frajdy z jazdy, tak czy srak dół ma słabszy niż szejset czy czterysta, cztery spalanie, pięć to jednak smierdzące spalinami gacie i plecak zaczeły mnie powoli denerwować :D

 

w terenie typu żwirownia, naginanie open terrain (poligon, przełajówki po lesie, dojazdy) małe 2T zawsze będzie gorsze od dużego 4T

 

generalnie wszystko jest kwestią terenu po jakim kto jeździ i preferencji..........ja mam 176 cm i 95kg (mięsień piwny raczej a nie mięśnie :D ) i drz który na sucho ma 119kg jest dla mnie lekki jak piórko :D

 

ja żeby nie kopanie wolałbym xr650r od exc 200 w moim terenie to lepszy wybór...

Widzę że się nie zrozumiemy, ja dobierałem moto pod swoje potrzeby i tak się składa że EXC200 jest dla mnie złotym środkiem, dla was podstawa to spalanie ,jazda po czarnym, hamowanie silnikiem, za*eb**cie mocny doł, dla mnie spalanie nie jest wielkim problemem, bez hamowania silnikiem można się obyć, jazda po czarnym? to może innaczej rozumiemy jazdę OFF bo ja asfaltu raczej nie dotykam, mocny dół owszem przydaje się ale EXC200 ma go całkiem sporo a przy tym ma dwie cechy których żaden 4T nie może zaoferować: niską masę i nisko położony środek ciężkości. Co do śmierdzących gaci i plecaka to nie wiem Co ty robiłeś, lałeś olej w gacie i plecak? a może mieszankę 1:1? :wink: twierdzenie że duży 4T jest lepszy od przełajówek po lesie to już totalna bzdura, jeśli DRZ jest dla Ciebie jak piurko to zapraszam w góry szybko zmienisz zdanie, zapewniam :icon_mrgreen: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem od nie dawna posiadaczem Exc 125 i powiem tyle, w terenie to wypas jest. Mieszkam w górach (południe polski) i moto spokojnie sobie radzi w ciężkim terenie, jeździ mi się nim jak rowerem wcześniej miałem 4t dosyć lekkie bo 105kg suchy ważył ale nie prowadził się tak jak setka. Spalanie w terenie jest dosyć optymalne 8l-10l/100km wiem, wiem zaraz mnie zjeb*ecie, że to jest nie osiągalne spalanie, że jeżdżę jak ciota itp. Dolny zakres obrotów też nie jest słaby, po kilku minutach ustawiania zaworu można osiągnąć dość dobry dół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem od nie dawna posiadaczem Exc 125

uu :lapad: czemu nie 200? nie jesteś trendy

jak trzeba dojechać te kilkanaście km pomiędzy miejscówkami to już 2t wymięka

nie tyle 2t co jego kierownik, tzn. przy szybkiej jezdzie jest ok, na zakrętach, przy przelotach na kole po kałuzach exc wymiata, ale jak chcesz spokojnie przejechać z dupą na siedzeniu z jednostajną prędkoscią to 2t jest przynajmniej dla mnie denerwujące i dlatego pałuję zwykle ile fabryka dała,

 

gholumm, po asfalcie w ogóle nie jezdzę bo mi opon szkoda, spalanie finansowo mnie nie dobija(malo jezdzę mimo wszystko) tylko chodzi o zasięg, mocny dół też mi juz bokiem wychodzi po xlce no a hamowanie silnikiem jest użyteczne i tak tylko przy grzybiarskiej jezdzie, ciuchy mi bardziej smierdzialy olejem po jezdzeniu xlką :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za małe OT. Ale wałkowany jest tu temat EXC 200 który mnie interesuje ale jak taki EXC ma sie do GAS GAS'a 200. Ja tam żadnym fan-boyem KTM nie jestem. Jak by taki GG miał podobne właściwości jezdne i moc to czemu nie. Czy taka 200 GG jest zbudowana na zasadzie KTM 200 czyli rama setki tylko góra silnika rożna ? Nie chcę słyszeć że do tego części nie ma itp. Bo w takie bajki do mnie nie dochodzą. Części eksploatacyjne są dostępne wszędzie a jak coś się grubszego spierniczy to czy to KTM Yamaha czy GAS GAS pozostaje tylko serwis. Wiem że GASami mało kto jeździ a co dopiero mało spotykaną 200 ale może ma ktoś jakieś szczątkowe informacje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej,

i tak musialem zdjać głowicę, bo inaczej nie da się wyjąć zaworu. I teraz pytanie: czy w takich silnikach tez trzeba planować głowicę/cyilnder przed złozeniem? Czy wy macie termostat?

Nie, wrzuć tylko nową uszczelkę i oring, tak mam termostat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za małe OT. Ale wałkowany jest tu temat EXC 200 który mnie interesuje ale jak taki EXC ma sie do GAS GAS'a 200. Ja tam żadnym fan-boyem KTM nie jestem. Jak by taki GG miał podobne właściwości jezdne i moc to czemu nie. Czy taka 200 GG jest zbudowana na zasadzie KTM 200 czyli rama setki tylko góra silnika rożna ? Nie chcę słyszeć że do tego części nie ma itp. Bo w takie bajki do mnie nie dochodzą. Części eksploatacyjne są dostępne wszędzie a jak coś się grubszego spierniczy to czy to KTM Yamaha czy GAS GAS pozostaje tylko serwis. Wiem że GASami mało kto jeździ a co dopiero mało spotykaną 200 ale może ma ktoś jakieś szczątkowe informacje ?

 

Możesz nie wierzyć , ale jak kupisz to uwierzysz. GG jest mało popularny w Polsce, ile masz jego salonów i serwisów w pl a ile yamahy, ktm czy innego producenta ?

 

A jeździ się zapewne podobnie bo to ta sama klasa motocykli więc większych różnic nie odczujesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie, wkurwienie moje sięgnęło zenitu. Wszystko mam juz ogarnięte, brakuje uszczelek zeby złozyć silnik i jechać. Najpierw dzwoniłem do ASO u mnie w LBN(będą za 10dni-nie czekam myślę), kupiłem u IR na allegro(przysłali szybko, ale od 125, odesłałem, kasę oddali za przesyłki tez bez szemrania), następnie kupiłem u tych baranów http://allegro.pl/show_item.php?item=1565549054 , przyszły po 12dniach UPSEM!!!Czyli wysłali je max w czwartek lub piątek co juz jest przegięciem, ale to pryszcz, przyslali mi uszczelki od 250/300, no niech ich hooj :banghead:

 

Zna ktoś solidny sklep z cześciami do katów? A może ktoś by mi kupił te uszczelki u niego w aso i przysłał, kasę przeleję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadzwoń do poznania http://www.rapid-motocykle.pl/ > Pomimo, że w Szczecinie mam serwis KTM zawsze dzwoniłem do nich bo nie dość, że mają wszystko taniej to zamówienie realizowane jest natychmiast- jak zamówisz do 12-13 to na drugi dzień jest kurier. Kiedyś nawet dostałem od ręki przednią ośke do lc2, której nie było nigdzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki, jutro obdzwonię

 

no i lipa, u nich tez nie ma "od ręki"

 

zamowilem u mnie w motogp, moze będą na piątek orginalne, uszczelka pod cylinder moze mieć różne grubości, wziałem 0,8mm tak z zapasem

 

dobrze, ze i tak nie mam czasu na wekendzie bo by mnie coś trafiło

 

najlepsze, że kumpel co ma starego kata 250 exc, białego jeszcze, coś ok 95-96 w jeden dzien wyjął tłok, pojechał do aso, pomierzyli mu co trzeba, kupił oringi(bo tam nie ma uszczelki) i tłok wossnera, załozył i odpalił sprzęt :mellow:

Edytowane przez jjank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki, jutro obdzwonię

 

no i lipa, u nich tez nie ma "od ręki"

 

zamowilem u mnie w motogp, moze będą na piątek orginalne, uszczelka pod cylinder moze mieć różne grubości, wziałem 0,8mm tak z zapasem

 

dobrze, ze i tak nie mam czasu na wekendzie bo by mnie coś trafiło

 

najlepsze, że kumpel co ma starego kata 250 exc, białego jeszcze, coś ok 95-96 w jeden dzien wyjął tłok, pojechał do aso, pomierzyli mu co trzeba, kupił oringi(bo tam nie ma uszczelki) i tłok wossnera, załozył i odpalił sprzęt :mellow:

Z tą uszczelką pod cylek może być problem, nie pamiętam dokładnie jaką grubość ja dałem ale pamiętam że musiałem poskładać (w zestawach jest kilka o różnych grubościach) z kilku zanim uzyskałem odpowiedni GMP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpowiedni GMP

czyli jaki? manual podaje 0,55mm a 'reccomended" uszczelkę pod cylinder 0.6mm, tak złożyłeś?mam wrażenie, że u mnie tłok docierał najwyzej 1mm od końca tulei...

 

kolejny problem mam taki, ze nie podejdę swoim kluczem dynamometrycznym aby dokręcic cylinder :banghead: szukać gdzies mniejszego czy dokręcić z wyczuciem?

Edytowane przez jjank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...