Skocz do zawartości

Pływające obroty


toowdie
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W moim Bandicie 600 '99 falują mi lekko wolne obroty tj. ok 100 obr w te albo we wte. Problem nie jest uciążliwy, ale chcę żeby było na tip top. Zawory wyregulowane, synchro zrobione, K&N wyczyszczony i nasączony. Zastanawia mnie co to może być

Edytowane przez toowdie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Synchro jest zrobione dobrze - sam robiłem. Dla pewności podłącze waku raz jeszcze. Co do świeczek to będe musiał sprawdzić

 

Ale to Ty tak twierdzisz.

Opisz dokładnie krok po kroku jak robiłeś synchro gaźników a ja Ci napiszę gdzie popełniłeś błąd.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko - na naukę nie jest za późno, więc za wytknięcie błędów będe wdzięczny.

 

Więc kolejno:

rozgrzewam sprzęta, ściągam zbiornik, do węża paliwowego podłączam uprzednio przygotowane zbiorniczek z paliwem i podłączam zegary do krućców. Odpalam sprzęta i wolne obroty ustawiam na +/- 2 tys obr.

ustawiam lewą parę, później prawą po czym wyrównuję obie. Jak wszystkie cylindry są równo to lekka przygazówka (w granicach co by zegarków nie zniszczyć). Krótka kontrola czy się nie rozjechały wskazania i zmniejszam obroty do odpowiedniego poziomu (u mnie 1200).

Na koniec zakładam kapturki na krućce, zakładam zbiornik, węże itd.

 

W momencie gdy zegary są podłączone to wskazują tak samo, gdy obr. falują to zegarki też reagują identycznie.

 

P.S. To nie pierwsze synchro jakie robiłem i takich falowań nie miałem

Edytowane przez toowdie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam wiele nie ma - jest jedno podciśnienie do kranika i paliwo - reszta węży idzie wolno. Moto było zblokowane na krućcach - po wydłubaniu przewężek ustawiłem wszystko wg serwisówki.

 

Pierwszy błąd to wydłubywanie przewężek a drugi to za wysokie obroty do regulacji , powinno być 1600/1700.

Zamontuj króćce oryginalne do otwartej wersji i posprawdzaj czy ktoś nie pomieszał z dyszami oraz iglicami.

Dosyć często Niemcy montują inne iglice do wersji dławionych a zawsze inne dysze.

Zakładamy że poziom paliwa w gaźnikach i śruby składu mieszanki są zgodne z tabelą.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kumplowi falowały obroty w olejaku -gsxr- winne były "czopki" na adapterkach do podłączania synchro- były po prostu przetruchlałe. Założone zostały na ich miejsce "czopki" od odpowietrzników i wszystko było ok :)

Edytowane przez kiki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy błąd to wydłubywanie przewężek a drugi to za wysokie obroty do regulacji , powinno być 1600/1700.

Zamontuj króćce oryginalne do otwartej wersji i posprawdzaj czy ktoś nie pomieszał z dyszami oraz iglicami.

Dosyć często Niemcy montują inne iglice do wersji dławionych a zawsze inne dysze.

Zakładamy że poziom paliwa w gaźnikach i śruby składu mieszanki są zgodne z tabelą.

 

Oglądałem krućce od otwartej wersji i od mojej - różnią się tym że w moich jest blaszka i fazka na nią. Poziom paliwa i śruby składu są wg motodaty. Moje moto jest z UK jeśli ma to jakieś znaczenie. Jutro posprawdzam jeszcze te dysze - bo w nich może być przyczyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolicie że zadam pytanie odnośnie samej synchronizacji gaźników.

 

1. w jakim celu do regulacji ustawia się obroty 1600/1700?

 

2. czy w silnikach r4 r2 v2 v4 również ustawia się obroty 1600/1700 czy też obroty powinny być inne dla różnego typu silnika?!

 

Pytam, bo kolega ma wakuometry zegarowe i ustawialiśmy synchro silnika r4 na obrotach "luzu" takich jakie zalecał manual czyli 1300-1400. Czy było to wielkim błędem wpływającym na wyniki synchro???

Edytowane przez gandżo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w serwisówce masz podane na jakich obrotach robisz synchro. Ale inna sprawa jest taka iż wskazania obrotomierza to jedno a prawdziwe obroty silnika to drugie. Najlepiej podłączyć miernik z mozliwoscią mierzenia obrotów silnika- ale to juz chyba sztuka dla sztuki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...