Piotr Dudek Opublikowano 2 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2009 a ja poprawiałem naście razy źle założony zestaw u kumpli właśnie z powodu nieprawidłowego przykręcena tylnej zębatki panie Merh! objawy identyczne jak przy nierówno wyciągniętym łańcuchu-wprawne oko bez problemu to wyłapie! ale tak naprawde to twoja kasa - kup sobie nowy zestaw za 700 stów-i tak będzie najlepiej :) a ten twój możesz mi wysłać :) Wielu chętnie poczyta w jaki sposób poprawiasz błędy producenta zębatek. O ile mnie pamięć nie myli tylko jeden motocykl miał fabrycznie pierścień centrujący tylną zębatkę a było to na początku lat osiemdziesiątych ubiegłego wieku. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ernestZL Opublikowano 2 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2009 Piotrze przeczytaj jeszcze raz mojego posta, jak mało to drugi raz i powiedz mi gdzie napisałem o wadliwych zębatkach napędowych! Cytuj Od wojny, głodu, TVN-u i Platformy, zachowaj nas Panie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 2 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2009 nie chodzi Piotrowi o wadliwe zębatki a o możliwość niecentrycznego ich mocowania. P.S. i nie powinno sie ich nazywać zębatkami bo nimi nie są. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 2 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2009 Piotrze przeczytaj jeszcze raz mojego posta, jak mało to drugi raz i powiedz mi gdzie napisałem o wadliwych zębatkach napędowych! Napisałeś"a ja poprawiałem naście razy źle założony zestaw u kumpli właśnie z powodu nieprawidłowego przykręcena tylnej zębatki" To teraz powiedz jak można poprawiać źle przykręconą zębatkę jeżeli otwór osadczy idealnie pasuje do piasty a otwory pod śruby powinny też być zrobione stosunkowo ciasno? A może ktoś odwrotnie założył i musiałeś obracać? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ernestZL Opublikowano 2 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2009 raz rzeczywiście było odwrotnie-ale w innym przypadku/przypadkach zębatka wcale nie była ciasno osadzona na feldze- a otwory pod śruby były sporo większe od tych jakie powinny być oryginalnie-więc się da! w całym temacie chodzi mi tylko o to że autor pisze że przed wymianą opon było wszystko OK-więc nie biorę go z góry za kretyna co nie potrafi wychwycić nierówno rozciągniętego łańcucha-tylko staram się pomóc-bo absolutnie NIC się nie robi od tak poprostu! Cytuj Od wojny, głodu, TVN-u i Platformy, zachowaj nas Panie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 2 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2009 Jest to częsta przypadłość niektórych początkujących mechaników że nie pamiętają kolejnych czynności lub nie potrafią dokładnie opisać a potem są niedomówienia. Tylne korony jak to nazywają włosi są wykonywane w technologii zbliżonej do felg samochodowych. Czyli centrowanie odbywa się poprzez otwór środkowy i jest wykonany bardzo pasownie lub centrowanie odbywa się za pomocą szpilek mocujących a ten otwór jest bardzo luźno wykonany. Najgorzej jak całość jest wycinana coraz częściej laserem lub waterjetem i mimo usilnych starań coś nie za bardzo centruje. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 2 Sierpnia 2009 Administrator Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2009 Jakby nie patrzeć Panowie - jest otwór centrujący pod piastę, jest zwykle 6-7 otworów pod śruby montażowe. Jeśli a: felga nie jest po przejściach; b: zębatka jest w miarę dobrej firmy; c: mechanik przykręca pneumatykiem śruby naprzemiennie, to wyjaśnijcie mi, jak można źle założyć tylną zębatkę na felgę? Jak w zaistniałych pozytywnie trzech powyższych przypadkach może zaistnieć jakiekolwiek bicie zębatki? Rozumiem wytrzapane gumowe amortyzatory w piaście, rozumiem jakiś błąd fabryczny w produkcji zębatki i jej skrzywienie (nie zdarzyło mi się nigdy, a mam za sobą chyba z 1000 zębatek), rozumiem też źle naciągnięty łańcuch (z jednej strony mocniej, z drugiej słabiej). Poza tym pogubiłem się, o czym rozprawiacie :) pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Dominik poruszył sprawę gumowych wkładek amortyzujących szarpnięcia łańcucha. W przeważającej ilości robionych motocykli u nas te wkładki są w opłakanym stanie ale właściciel motocykla rzadko decyduje się na ich wymianę z powodu dodatkowych kosztów. Jeżeli jest chociażby minimalny luz na tych gumach to nie ma najmniejszego sensu wymieniać łańcucha z zębatkami na nowe bo jego żywotność gwałtownie się skraca bez względu na producenta i dopuszczalne obciążenia łańcucha. Sprawa ostatnia to stan łożyska podpierającego piastę tylnej zębatki. Luz tegoż większy niż założył producent powoduje dodatkowe obciążenia i błyskawicznie niszczy łańcuch. Jeszcze raz powtórzę starą zasadę: Wytrzymałość łańcucha mierzymy wytrzymałością najsłabszego ogniwa. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Jeżeli jest chociażby minimalny luz na tych gumach to nie ma najmniejszego sensu wymieniać łańcucha z zębatkami na nowe bo jego żywotność gwałtownie się skraca bez względu na producenta i dopuszczalne obciążenia łańcucha. Akurat u mnie te gumy były jak nowe, dodatkowo je konserwowałem. W moim wypadku raczej to nie jest tym spowodowane. Temat może brzmi dziwnie, ale rozmawiałem z kilkoma osobami i nikt nie umie odpowiedzieć dlaczego przed ściągnięciem koła wszystko było ok :rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Jezeli u was akcesoryjne zebatki, czy jak je zwal sa robione dokladnie jak fabryczne to tylko moge wam koledzy pogratulowac - na kontynencie amerykanskim niestety zarowno otwor srodkowy, jak otwory na sruby sa najczesciej wieksze i przestawienie samej zebatki krancowo moze siegnac 5 mm, a to juz lancuch ostro odczuwa. Szmaciarzom ktorzy je robia chca zeby bylo jak najtaniej i jak najbezpieczniej, a wiadomo ze wieksze to bezpieczniejsze bo zebatka z otworem za malym bedzie po prostu zwrocona, a z zaduzym klient sie nie kapnie i zalozy, a zalozony to uzywany i zwrotu nie ma a pieniadz jest. To wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7FIODOR Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2009 (edytowane) Jezeli u was akcesoryjne zebatki, czy jak je zwal sa robione dokladnie jak fabryczne to tylko moge wam koledzy pogratulowac - na kontynencie amerykanskim niestety zarowno otwor srodkowy, jak otwory na sruby sa najczesciej wieksze i przestawienie samej zebatki krancowo moze siegnac 5 mm, a to juz lancuch ostro odczuwa. Szmaciarzom ktorzy je robia chca zeby bylo jak najtaniej i jak najbezpieczniej, a wiadomo ze wieksze to bezpieczniejsze bo zebatka z otworem za malym bedzie po prostu zwrocona, a z zaduzym klient sie nie kapnie i zalozy, a zalozony to uzywany i zwrotu nie ma a pieniadz jest. To wszystko. Niedawno zakładałem nowy napęd do (cbr-ki )zębatki sunstara i powiem że otwór środkowy był dość dobrze spasowany, nie było takiego luzu o którym piszesz, lecz otwory montażowe zębatki owszem miały minimalny luz . Edytowane 3 Sierpnia 2009 przez 7FIODOR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2009 (edytowane) w zeszłym tygodniu montowałem zestaw do swojej S4 na "zębatkach" sunstara. tylna wchodziła na piaste z lekkim wciskiem wymagającym popukiwania gumowym młotkiem. Zarówno na otworze centrujacym jak i na szpilkach mocujacych w miejscu gdzie nie ma już gwintu. więc raczej niemożliwościa fizyczną jest krzywo to skrecić. sorki to było JT a nie sunstar Edytowane 3 Sierpnia 2009 przez theodor. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ernestZL Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2009 no i co? ja zakładałem z kumplem w sobotę do TT600 zębate i latała na feldze konkretnie! z moim EL250 było podobnie-w jednym i drugim przypadku należało samodzielnie ustawić zębatkę w odpowiednim położeniu! Cytuj Od wojny, głodu, TVN-u i Platformy, zachowaj nas Panie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2009 no i co? ja zakładałem z kumplem w sobotę do TT600 zębate i latała na feldze konkretnie! z moim EL250 było podobnie-w jednym i drugim przypadku należało samodzielnie ustawić zębatkę w odpowiednim położeniu! Zmień źródło zaopatrzenia lub każ tokarzowi dorobić pierścień dystansowy to łańcuch długo pożyje. Nie licz na to że jak dociągniesz mocno śrubami to będzie dobrze trzymało. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YaroZS Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2009 No to wróciłem :wink: :crossy: Sprawdzałem bardzo dokładnie, moto na centralce mam po każdym śmiganiu, smarowanie, kontrola - przez 5 tys. nic nie trzeba było robić do tego momentu.... Przebieg 20 tys. 20 kkm dla łańcucha w takim motocyklu to w miarę przyzwoity wynik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.