Skocz do zawartości

jaki akus do CBF 1000?


Rekomendowane odpowiedzi

Yo!

 

No i dopadlo mnie to, co w tescie dlugodystansowym CBFy dopadlo testerow po dwukrotnie nizszym przebiegu. Fabryczne aku zdycha. Dzis po dwoch dniach postoju moto, w chlodny poranek akus nie dal rady zapalic sprzeta, choc krecil na poczatku calkiem zwawo :P.

 

No i zaczynam sie rozgladac za akusem, choc nie mam na niego kasy :].

 

Co polecacie?

 

Yausa (czy jak to sie tam pisze) kosztuje ponad pol tysia - warto?

Delo - tez pol tysia.

Varta - troche ponizej pol tysia.

JMT - niecale 300zl...

 

Nie chce kupic badziewia, ale nie chce tez przeplacac za cos, co nie jest warte swojej ceny. Moze macie jakies doswiadczenia?

 

No i gdzie tez w miare przystepnie kupic aku?

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMO albo bierz Yuasę (która niestety jest strasznie droga po ostatnich podwyżkach w tym roku), albo najtańszy :wink: . Z tanich polecam: 4 Ride albo Unibata.

 

Z drugiej strony może spróbuj go najpierw podładowac i sprawdź napięcie ładowania w motongu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yo!

 

Nie no, napiecie ladowania na pewno jest dobre - sprzet w sumie nowy, 3 letni. A aku juz czuc, ze pojemnosci troche zgubilo, a ze ma jej "az" 8,6Ah, czyli mniej wiecej tyle ile bateria zegarka, to juz po prostu nie daje rady. W cieply dzien wystarczylo mi raz zapomniec wylaczyc stacyjke (swiatla) na moze minute i juz nie zapalila :]. Dzis drugi raz... Czas na zmiane po prostu :].

 

Jeszua, nie przesadzaj z ta wyszukiwarka, bo swiat idzie troche do przodu, a juz szczegolnie nasz swiatek motocyklowy i to co bylo aktualne rok temu, dzis moze juz byc zupelnie nie na czasie. Powstaja nowe sklepy, importerzy jak grzyby po deszczu i moze ktos wiedziec cos nowego, czego nie bylo jeszcze w zeszlym sezonie.

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam akumulator jakiś tani M.Line - nie wiem co to jest, chyba jakaś marka własna.

W sklepie kosztował 160zł. Żelowy, bezobsługowy...

Ciekaw jestem, jak długo wytrzyma. Gwarancję ma na rok, wiec przynajmniej tyle powinien jeździć. Póki co, jest dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbyhu kupuj M-line. Z tego co pamiętam to jest najsłabszy model Varty z tym, że pod innym oznaczeniem sprzedawany.

Moim zdaniem nie warto płacić 500zł za akumulator. To nie łańcuch, opony i klocki hamulcowe od których zależy bezproblemowa eksploatacja i bezpieczeństwo i których wymiana wymaga trochę pracy.

Z 4 lata M-line na pewno pochodzi, do tej pory pewnie sprzedaż motocykl.

Poza tym akumulator, a raczej jego niesprawność raczej nie następuje nagle. Jak poczujesz ze M-line wysiada, kupujesz drugiego i w drogę!

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jestem zdania, żeby wziąć normalny aku Varty (czy tam M-line). Jeśli ta ze-złota-chyba-zrobiona Yausa kosztuje ponad 500 zł, to znaczy, że jest ponad 3x droższa niż M-line. Jeśli M-line wytrzyma trzy sezony, to Yausa powinna wytrzymać sezonów dziesięć.

 

...kaktus mi wyrośnie, jak wytrzyma 10 sezonów :P

 

...a drugi, jak za 9 lat będziesz śmigał na CBF1000 :P

 

pozdr

LYsY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka! Mam aqu m-line od kwietnia 2008. Do dzisiaj działa idealnie. Zimą ładowałem co miesiąc, półtora małym prądem i jest git. Czasem stoi ponad tydzień z włączonym alarmem i nic nie wskazuje na to, żeby osłabł, czy coś. Wcześniejszy akumulator miał około 10 lat i tez spisywał się idealnie, ale przez własne niedbalstwo go załatwiłem (ładowałem nie w pełni sprawnym prostownikiem). Jak przypomnę sobie nazwę, to dopiszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yo!

 

No, ale Ty masz z tego co pamietam 14Ah w Sevence, a ja prawie polowe mniej - 8,6Ah. Poza tym w CBF jest duzo wiecej elektronicznych bzdetow, ktore przy rozruchu aku musi zasilic - np. pompe paliwa -SG ma grawitacyjny system paliwowy. Wystarczy wiec niewielki spadek pojemnosci aku i juz dupa blada sie robi w CBF...

Dlatego wole cos konkretnego kupic. Juz wiem, ze Varta raczej dwoch sezonow nie przezyje. Gdyby mowa byla o innym rodzaju aku, to ok, ale ja mam tego YTZ10S - czy siakos tak :].

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj aku robionego w technologii AGM ( absorbed glass matt ) - praktycznie niezniszczalny, bardzo mala opornosc wewnetrzna, wiec wysoka wydajnosc nawet z tak malego jak 8 Ah wyjatkowo odporny na dlugie stanie bez ladowania ( nie zasiarcza sie ), czyli do moto jak znalazl.

Zalepiony jak zelowka ale nie ma wad zelowki z jej wymaganiami co do ladowania, ladujesz go jak normalny aku kwasowy

Oryginalnie robiony dla armii amerykanskiej a potem do sprzetu kempingowego teraz trafil do motoryzacji.

Drozszy niz przecietna kwasowka, ale nie sadze zeby przescignal Yuase - ja takiego 7 Ah do mojej BSA kupilem z netu za $50.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yo!

 

Hymm, dales mi do myslenia...

Znalazlem cos takiego:

http://www.ebaterie.pl/akumulator-panasoni..._content=901592

Panasonic AGM 12V 9Ah 135zl. Nie wiem tylko jak jest z polaryzacja klem. Wymiary idealnie pasuja...

Doczytalem sie, ze taki aku moze pracowac w dowolnej pozycji, poza ladowaniem. W CBF gniazdo aku jest pod katem - daloby rade?

Adamie, bylbym bardzo wdzieczny, za szersze info na temat i opinie...

Czy taki aku np. ma wlasciwy prad rozruchowy? Bo w BSA z kopajka moze sie sprawdzac, ale niekoniecznie w moto z wtryskiem i rozrusznikiem...

 

Pozdr

 

DOPISANE:

 

Najciemniej pod latarnia.

Znalazlem Varte w technologii AGM do moto:

http://www.allegro.pl/item699844877_akumul..._r6_r1_cbr.html

Edytowane przez zbyhu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

DOPISANE:

 

Najciemniej pod latarnia.

Znalazlem Varte w technologii AGM do moto:

http://www.allegro.pl/item699844877_akumul..._r6_r1_cbr.html

 

 

Wszystkie aku które wcześniej wymieniłem (seria YTZ) są właśnie w technologii AGM.

Jeśli chodzi o Panasonica z linku to prawdopodobnie jest to aku z UPS'a i nie nadaje się do pracy w motocyklu (wibracje).

 

Co do M-line to jest to marka własna Hart'a, i jeśli ma to być Varta to ja jestem chińskim cesarzem :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...