nitrox89 Opublikowano 29 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2009 Witam... Stworzyłem ten temat, bo mi ostatnio pare osób zrobiło mętlik w głowie odnośnie mierzenia kompresji... Otóż pomiar powinno się przeprowadzać na okręconej manetce na full czy z zamkniętą przepustnicą? Dzięki za odpowiedzi :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ivan161 Opublikowano 29 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2009 Na otwartej przepustnicy na full... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emzeta Opublikowano 29 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2009 A czemu na otwartej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 29 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2009 A czemu na otwartej? Bo zamknięta przepustnica stwarza dodatkowy opór na ssaniu, co fałszuje pomiar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WilQ_21 Opublikowano 29 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2009 Witam a jeszcze ja się tak dołączę jak to jest z mierzeniem ciśnienia w pospolitych motocyklach typu Mz Trophy albo Wsk 175 ?? bo czy z otwartą czy z zamknięta przepustnicą wskazania są takie same pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 29 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2009 Skoro masz dwa takie same wyniki niezaleznie czy otworzysz czy zamkniesz przepustnice,to nic innego juz nie zrobisz . Mierz z otwartą tak jak sie mierzy we wszytskim innym i bedzie ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 29 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2009 Witam a jeszcze ja się tak dołączę jak to jest z mierzeniem ciśnienia w pospolitych motocyklach typu Mz Trophy albo Wsk 175 ?? bo czy z otwartą czy z zamknięta przepustnicą wskazania są takie same pzdr Bo silnik tak wolno się kręci, że ciśnienie przy sprężaniu i tak się wyrównuje przez okno wydechowe. Większa różnica powinna być w czterosuwach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 29 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2009 a ja trochę z innej beczki zapytam:czy jest sens mierzyc kompresję w silniku bez e-startera? U mnie w hondzie nie da się za bardzo zmierzyc kompresji bo raz wyjdzie 6,raz 8, raz 5at. zalezy jak się ustawi tłok, natomiast w lc4 tez bez kopajki na dobitych pierscieniach prawie zawsze wychodziło nam równo 3,5at <silnikiem mozna było krecic do woli> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 30 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2009 a ja trochę z innej beczki zapytam:czy jest sens mierzyc kompresję w silniku bez e-startera? U mnie w hondzie nie da się za bardzo zmierzyc kompresji bo raz wyjdzie 6,raz 8, raz 5at. zalezy jak się ustawi tłok, natomiast w lc4 tez bez kopajki na dobitych pierscieniach prawie zawsze wychodziło nam równo 3,5at <silnikiem mozna było krecic do woli> Mi wychodzi z kick-starterem. Czasem przydatna jest też pomoc drugiej osoby - ciężko jednocześnie kopać, trzymać manometr (niestety nie mam wkręcanego) i jeszcze gazem operować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 30 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2009 wiesz-co innego 250 w dwóch garkach a co innego 600 w jednym kiedys planowałem załozyc klucz hydrauliczny na nakrętkę w kole magnesowym, ale mogłoby się to skończyć urwaniem gwintu wiec odpusciłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 30 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2009 (edytowane) Ja mierzyłem w XT palonym na kopke i nie było problemu z poprawnym odczytem. KTM 525, 450 z kopki tak samo. Może masz cos z miernikiem do kompresji, ze sie wskazówka nie zatrzymuje w skrajnej pozycji, albo niedokładnie przyłozony do otworu świecy. Edytowane 30 Lipca 2009 przez Arni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 30 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2009 Trzeba zaczac od tego ze do mierzenia samemu niezbedny jest miernik z koncowkami wkrecanymi. W BSA tak wlasnie mierze mocujac mioernik do ramy trytytka i kopiac wielokrotnie. Miernik przykladany wymaga 2 osob. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 31 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2009 Wiadomo że przykładany fałszuje pomiar o objętość gwintu świecy. Pytanie, dokonywał ktoś pomiarów szczelności silnika pod ciśnieniem? Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.