Skocz do zawartości

Honda CB500 (cb500s)


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Wiem, że jestem z bardziej terenowej części forum, ale mam pytanie dotyczące Hondy CB500 dla brata.

Jest on początkującym motocyklistą i wydaje mi się, że CB500 jest dla niego odpowiednim sprzętem. Na mojej XT600 radził sobie tak średnio - trochę za wysoko, singiel nie ma takiej kultury jak twin itd.

Chcę spytac, czy do CB500 da się założyć takie pożyteczne akcesoria od enduraków jak np. handbary? Albo blachę ochronną pod silnik (jak się ją sprytnie lekko wystawi na boki to spod koła nie chlapie na nogi). No i jak się ma sprawa kufrów - czy CB500 nie robi się bardzo niestabilna?

A jeszcze przy okazji czy ktoś ma taki motocykl z wysoką turystyczną szybą? Proszę o wrażenia z jazd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo blachę ochronną pod silnik (jak się ją sprytnie lekko wystawi na boki to spod koła nie chlapie na nogi).

 

Dlaczego chcesz do nakeda dać jakąs tam blache pod silnik to nie bardzo rozumie .A poza tym to caly czas bedziesz jezdzil w deszczu

:idea: :?:

Zeszpecisz tylko wyglad :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam zamiaru robić enduraka z naked'a. Jak napisałem poważnie myślę o kupieniu dla brata Hondy CB500, bo to moim zdaniem bardzo fajny motocykl na początek i w sam raz dla niego. Tylko sam jeżdżę enduro (kiedyś dawno naked i chopper) i wiem jak pożyteczne są takie rzeczy jak handbary, czy blacha pod silnik. Ona nie ma być osłoną przed kamieniami w terenie (bo w teren CB500 się nie nadaje ani trochę) ale osłoną przeciwdeszczową. Na dłuższej wycieczce golasy dają nieźle w kość właśnie chlapaniem po nogach , kasku, rękach itd.

Pytałem o doświadcenia forumowiczów, czy da się zamontować sensownie wysoką turystyczną szybę, handbary dla osłony przed deszczem i zimnem (działają świetnie), blachę osłaniającą nogi.

Wyglądem sie nie przejmuję, bo motocykl jest do jazdy - ocywiście w rozsądnych granicach. Nie dam blachy zardzewiałej i nierówno przycietej.

Po prostu od tego, czy da sie motocykl dostosować do wymagań będie zależało czy będę szukał takiego modelu, czy czegoś innego.

 

[ Dopisane: 14-02-2006, 12:14 ]

 

No na tym obrazku właśnie są pięknie zainstalowane handbary. Więc w tym zakresie odpowiedź juz mam - dzięki!

Co z resztą "udoskonaleń"? Patrzyłem na bikepics ale nie znalazłem osłon przeciwdeszczowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

Wynalazłem na allegro Hondę CB 500 z 1997 roku z przebiegiem 29 000 sprowadzona z Niemiec.

We wtorek jadę ją obejrzeć na co mam wzrócić uwagę? Czy jest coś w tym modelu na co szczególnie trzeba zwrócić uwagę? Jak ktoś wie jaka moc ma 500 i jakie osiągi to też proszę o info.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na poczatku sprawdz czy silnik jak przyjedziesz bedzie zimny. I dopiero odpalaj bo pozniej sie okazuje na 2 dzien ze ciezko odpalic or smth. Przewaznie na dobrze rozgrzanym silniku dobrze sprzety chodza.

 

Przejedz sie. Pusc kiere zobacz czy nie wpada w shimmy , i nie sciaga przy hamowaniu przodem.

Przebieg zapewne jest albo nie oryginalny albo moto lezalo , wiec sie nie przejmuj jak cos bedzie nieoryginalne np kanapa.

Zwroc jeszcze uwage przy uruchomieniu moto jak chodzi na niskich obrotach. W tych modelach jest taki defekt ze slychac stuki. Jezeli nie teraz to za pare tys km moze sie to pojawic. Jezeli przy nacisnieciu sprzegla lub dodaniu mu obrotow w okolicy 3tys stukot bedzie ucichal tzn ze jest to koszyczek sprzeglowy (tak mi sie przynajmniej wydaje) i raczej wystepuje w tych modelach wiec nie ma sie czym przejmowac.

 

Co do osiagow to ma wersja otwarta 58KM , innej chyba nie warto brac bo po prostu po tygodniu ci sie znudzi jak nie bedziesz mogl krecic do oporu. Sprawdz jezeli bedzie sie krecic na biegu jalowym do 11tys i nie odetnie tzn ze ver jest otwarta. Zreszta popytaj sie sprzedawcy.

Jak ja kupowalem w papierach mialem wersje 36KM , a normalnie byla odblokowana wiec to tez trzeba przypatrzyc :)

 

ogolnie troszke nizej masz temat o cb500 ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tych modelach jest taki defekt ze slychac stuki. Jezeli nie teraz to za pare tys km moze sie to pojawic. Jezeli przy nacisnieciu sprzegla lub dodaniu mu obrotow w okolicy 3tys stukot bedzie ucichal tzn ze jest to koszyczek sprzeglowy (tak mi sie przynajmniej wydaje) i raczej wystepuje w tych modelach wiec nie ma sie czym przejmowac.

 

Panie co ty gadasz :crossy:

Powiedz mi o co oparleś swój diametralnie porazający wywod :)

Jak ześ padake kupil to nie gadaj ze wszystkie modele mają taką boloczke o której mowisz

Przejezdzilem tym sprzetem juz ok. 10 tyś km i palca nie wsadzilem do silnika procz wymiany oleju Ten motocykl nie ma żadnej wady fabrycznej.

Ale jak wszystkim wiadomo 'Honda' sie nie psuje

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten motocykl nie ma żadnej wady fabrycznej.

 

Za wyjątkiem modelu z lat 1993 gdzie w pierwszych egzemplarzach był mały problem związany z rozrządem.

 

'Honda' sie nie psuje

 

Tak, modele produkowane w japonii, ze składakami w europie jest różnie i ich jakością.

 

Przejezdzilem tym sprzetem juz ok. 10 tyś km i palca nie wsadzilem do silnika

 

i nie wsadzisz chyba że masz nakręcone 150 tys km, i traktowałeś moto typowo turystycznie, bo jak kręciłeś za czerwone pole to zapomnij o takim wyniku.

 

Jak ześ padake kupil to nie gadaj ze wszystkie modele mają taką boloczke o której mowisz

 

Darek na padake też jest rozsądne rozwiązanie, tylko dobry mechanik o wieloletniej praktyce.

 

Bolączka tego modelu jest taka ale tu się będę czepiał bo w zasadzie jej nie ma...........

 

Jazda na cb z kierowcą o wadze 95 kg i pasażerem o wadze 110 kg sytuacja jest taka że zawieszenia nie dają rady, szczególnie tył dobija.

 

Odpalamy silnik jeszcze zimny i usłyszymy przerywane stuki od strony pokrywy sprzęgła, ale po chwili gdy silnik nabiera stopniowo temperatury ten objaw zanika.

Często na zlotach i innych imprezach rozmawiam z właścicielami cb 500, u nich jest ten sam objaw o którym napisałem.

Silnik jest naprawdę wytrzymałą konstrukcją.

 

Bert na niemieckim rynku można spotkać wersje o mocy 27, 34, 50, ( 57-58) KM.

 

Nigdy nie kupię od handlarza motocykla szczególnie polaka który zasadniczo myśli jak tu orżnąć i skroić, tylko raz tak zrobiłem i nie praktykuję takich zakupów.

 

Uwagę swoją masz skupić na wszystkich detalach, wyobraź sobię że ten motocykl to typowa "mina" a twoim zadaniem jest znalezienie jej.

 

pzdr.........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że moc można sprawdzić w papierach czy jeszcze gdzieś np po numerach silnika?

Gdzieś czytałem że odblokowanie CB 500 polega na usunięciu kryz z dolotu między gażnikiem a silnikiem i w słabszej wersji jeszcze wymiana dysz w gazniku. Czyli nic skąplikowanego. Chyba że nie mam racji i lepiej faktycznie szukać wersji otwartej. Z tym że ponoć większość sprowadzonych z niemiec motorów o mniejszej pojemności była zblokowana. Czy to prawda że tak łatwo ja odblokować czy jeszcze coś więcej wchodzi w grę.

O tym motocyklu myślę: http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=98673058

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że moc można sprawdzić w papierach

 

można sprawdzić np: moto sprowadzone z niemiec posiada taki wpis

 

Czyli nic skąplikowanego.

 

z założenia nie, jednak sytuacja zmienia się wtedy gdy mamy do czynienia z motocyklem przeznaczonym np: na rynek niemiecki.

 

Czy to prawda że tak łatwo ja odblokować

 

to zależy od takiej sytuacji prosty przykład podam

 

1. motocykl cb 500 rok 1995 wersja otwarta 58 KM prosto od dealera, zdławienie do mocy 34 KM jest możliwe i nie odczuje tego nasz portfel.

 

2.motocykl cb 500 rok 1995 wersja fabryczna 27 KM prosto od dealera

oddławienie do pełnej mocy 58 KM wiąże się z poważnymi kosztami i zmianami w silniku.

 

O tym motocyklu

 

z fotki to mogę powiedzieć że miał szlifa, małe braki, no i lakier.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak się okaże że nie jest to wersja otwarta to nie warto się nad nim zastanawiać tylko szukać innego egzemplarza? A orientuje sie ktos jakie są koszty z zarejestrowaniem motoru sprowadzonego z Niemiec ? w ogłoszeniach piszą że około 400zł, prawda to?

 

"fotki to mogę powiedzieć że miał szlifa"

 

to ja sam wychwyciłem że leżał na lewej stronie ma porysowany dekiel od silnika

 

"małe braki"

 

Czego mu brakuje oświeccie ja jeszcze nie bardzo w te klocki

 

 

"no i lakier"

 

Co z lakierem? wg mnie mógł mieć malowany plastik przy siedzeniu "zadupek" nie wiem chyba tak się to nazywa bo nie widzę na nim naklepek z napisem CB 500. to pewno po tym szlifie. Widziałem zdjęcia innych w tym samym kolorze i z takimi samymi nalepkami na zbiorniku, chyba że się mylę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpalamy silnik jeszcze zimny i usłyszymy przerywane stuki od strony pokrywy sprzęgła, ale po chwili gdy silnik nabiera stopniowo temperatury ten objaw zanika.

Często na zlotach i innych imprezach rozmawiam z właścicielami cb 500, u nich jest ten sam objaw o którym napisałem.

Silnik jest naprawdę wytrzymałą konstrukcją.

 

 

Wlasnie o tym defekcie mowilem. W poczatkowej fazie sa one ciche jednak jak zrobimy na tym pare tys km to beda coraz wyrazniejsze. A Znikaja na rozgrzanym silniku poniewaz wkreca sie on wtedy w granice 1.5tys obrotow a na zimnym oscyluje w okolo 1tys. Mialem tak w swoim i wiem co mowie. Zreszta mechanik mi to powiedzial i wiem od innych uzytkownikow tego modelu ze tak w tych modelach juz jest. Jednak nie jest to jakas straszliwa wada. Czytalem gdzies jak to usunac jezeli stuki nie sa jeszcze zbyt glosne , ale nie chce mi sie szukac.

 

Co do mocy. W papierach mozesz sobie miec wpis jaki chcesz. Ja mialem 27KW i jakos byl on oddlawiony , wiec to co jest w papierach jest czesto nieadekwatne z tym jak jest naprawde.

Jak mowie , jak sie wkreci na czerwone tzn ze jest wersja otwarta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...