Skocz do zawartości

Honda CB500 (cb500s)


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam możliwość kupna cb 500 z 2000 roku z 60 tys przebiegiem Cena 3500. Motorek jest prosty nie miał powazniejszej stłuczki poza małym slizgiem (widać slady na klaie silnikowej) No wszystko jest dobre poza tym ze jest w PL 1,5 roku i nikt go nie rejestrował.

 

Dowód rejestracyjny v5c juz miałem do wgladu.

No a poaza tym chyba hałusuje kosz sprzegłowy bo na biegu jałowym silnik wydziela taki dziwny dzwiek.

 

Moto nie jest od handlarza

 

Brać to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chwaląc się jestem 3 właścicielem. Otrzymałem jeszcze pełną instrukcję obsługi i książke serwisowa. :smile:

 

Pytanko: Naprawiał juz ktos z użytkowników forum ten kosz sprzęgłowy czy poprostu to juz tak ma być? Sprzęgło się nie ślizga, jezdzi sie bezproblemowo tylko to troche denerwuje.

 

No i jakie koszta choć orientacyjnie? Oczywiście remont wchodzi w gre tylko u "Tadzia w garażu"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Upewnij sie że twój kosz hałasuje głośniej niż ustawa przewiduje

2.Kup kosz

3.Kup uszczelke pod dekiel sprzęgłowy

4.Załatw sobie dostęp do klucza pneumatycznego z dużą nasadką (27- 36)

5.Dopilnuj zeby imć Tadeusz nie był najebany jak sztucer

6. .. i jak juz Tadziu ci powie że tu sylykonu sie da i uszczelka nie potrzebna to pamietaj żeby nie najebał go tam jak widłami gnoju i nie pozatykał kanałów olejowych (o ile są)

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chwaląc się jestem 3 właścicielem. Otrzymałem jeszcze pełną instrukcję obsługi i książke serwisowa. :smile:

 

Pytanko: Naprawiał juz ktos z użytkowników forum ten kosz sprzęgłowy czy poprostu to juz tak ma być? Sprzęgło się nie ślizga, jezdzi sie bezproblemowo tylko to troche denerwuje.

 

No i jakie koszta choć orientacyjnie? Oczywiście remont wchodzi w gre tylko u "Tadzia w garażu"

 

A wiec:

U mnie jest podobnie tyle ze CBF 600, jest jakies tyrkotanie na jalowym biegu tyle ze w CBF to jest normalne. Nie spotklaem sie jeszcze by ktos tego nie mial poprostu nie zwracal na to uwagi, wiec jak masz mozliwosc porownania z innym egzemlpazem to tak bym uczynil,

jak jestes w miejscu i wrzucisz np na jedynke ten dzwiek znika prawda?

tak u mnie jest przynajmniej , mechanik powiedzial ze tego sie nie narawia, tylko moja honda tak ma,

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Swoja CeBule nabylem 15 sierpnia 2008 roku.

Jest to rocznik 1997, tarcze przod/tyl, zaciski BREMBO, dbam o maszyne jak tylko potrafie, w tym sezonie wymienilem filtry, oleje, opone z tylu oraz klocki, po kazdej nawet najmniejszej jezdzie motocykl przechodzi grutowne czyszczenie.

Nawinalem juz ok 6tys. km, silnik pracuje super, przebieg 41tys.

Pozycja za kierownica jest bardziej turystyczno-sportowa niz sportowo-turystyczna, tulow jest lekko przechylony do przodu, nie siedzimy sztywno, nie siedzimy rowniez na baku, jedngo dnia zrobilem 250km miasto/trasa/trasa/miasto, nie czulem zmeczenia dloni, grzbietu czy innych partii ciala.

Co zepsulo sie przez ten rok w mojej Hondziszy(opisze wszystko):

- srubka od kolektora wydechowego byla nieudolnie zrobiona przez poprzedniego wlasciciela(jakis shit zalozyl), przez co motocykl pewnego dnia zaczac dzialac jak traktor, wszystko zostalo sprawnie i szybko naprawione :lalag:

- przy paradzie do slubu zakladalem siatke na kask na miejsce pasazera, niestety siatke naciagalem nie z tej strony co trzeba :) Motocykl przewrocil sie na prawa strone, po przejechaniu 200m. okazalo sie, ze przy upadku przeciely sie linki od gazu ktore musialem wymienic.

- nie sprawdzilem linki od sprzegla ktora rowniez pewnego dnia pekla(okazalo sie, ze byla juz bardzo przetarta, teraz mam juz linki zapasowe- nic mnie nie zaskoczy :)

Na nastepny sezon wyreguluje gazniki oraz zawory, ciekawe jak moto bedzie dzialalo, chociaz wymieniajac opone mechanik nie kazal regulowac tych podzespolow w tym roku :)

Teraz Zalety:

+ 4 zawory na cylinder

+ hamowanie z predkosci 100km/h nie jest czyms nadzwyczajnym, droga hamowania nie jest dluga, zaciski brembo + dobre klocki hamulcowe dzialaja bardzo zadowalajaco.

+ Laski sciagaja stringi, puszki rozjezdzaja sie na boki, gdy krece moja Cebulke powyzej 7tys. a z dwoch cylindrow wydziela sie piekny ryk :icon_twisted: nagram filmik i sie pochwale, wiele Hodziszy tego modelu to padaki ktore nie maja wielkiego Bang Bum z dwoch cylindrow :P

+ gdy krecimy Honde ponad zakres 6tys. obr motocykl dostaje swietnego strzala przyspieszenia, nawet przy 130km/h czuc, ze motocykl zwawo przyspiesza , a nie zapomninajmy, ze to tylko 500 i jest preferowana na I moto.

+ idzie na kolo z jedynki BEZ SPRZEGLA, co owocuje niezlym momentem obrotowym.

+ sa rozne informacje na temat przyspieszenia do 100km/h, ja stwierdzam, ze moja maszyna przyspiesza do setki w 4,8s. Mysle, ze jest to za nawet za duzo jak na I moto...

+ nie ma co ukrywac, na zdjeciach CeBula wyglada niezbyt atrakcyjnie, lecz na zywo jest o niebo lepiej. Wypraszam sobie porownywanie CeBuli do GS'a!

Honda gabarytowo jest o wiele wieksza niz GS jej szeroki bak podkresla linie motocykla, owy bak przekazuje wrazenie wielkiej maszyny, wielu ludzi pyta co to za pojemnosc, bo nie sprawia on wrazenia 500ki...

+ moja jazda to 60%miasto 40%trasa, spalanie 5l. Przy maxymalnym pedalowaniu po miescie

(gaz>hamulec)6l...

Minusy:

- nie ma sie co oszukiwac, nie jest to motocykl do zapie*lania, lecialem 195km/h przy tej predkosci juz motocykl jest strasznie podsterowny, na 5 biegu moja Cebula wyciagnela licznikowe 185km/h a jeszcze zostaje 6.

- niektorym przeszkadza brak owieki/szybki, mi to zupelnie nie przeszkadza przy predkosci 130km/h nie czuc efektu zmeczonych rak...

- przypadlosc Hond- glosne sprzeglo na biegu jalowym, nie ma to odwozorowania na zywotnosc silnika.

ps. cofajac sie o rok znow wybralbym CeBule, jedynym konkurentem w klasie 500 jest tylko kawa er-5...

pozdrawiam Dawid :crossy:

ps. zalozylem temat- zdublowalem :P

Edytowane przez Dav!doV
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Przepraszam za pisownie, ale nie mam polskich znakow.

 

Jak polatasz troche swoja cebula, to przestaniesz sie tak podniecac.

Hamulce sa raptem wystarczajace (przekonasz sie, jak przejedziesz sie czyms wiekszym).

Jesli masz seryjny wydech i nie dotykales wiertarki, to z wydechu wydobywa sie bzyczenie a nie ryk.

A na seryjnych zebatkach z gazu nigdy sie na kolo nie podniesie!

Jesli polatasz gs-em to przestaniesz chwalic zawieszenie cebuli.

 

Ale i tak lubie moja cebulke. Jestesmy juz razem 4 sezon :flesje:

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Siemka jestem nowy paradzie mi bo muszę wymienić klocki hamulcowe przednie i nie wiem jakiej marki założyć ?

myślałem o jakiś miękkich żeby się dopasowały do tarczy ma lekkie wgłębienia i jaki płyn hamulcowy ?

szukam instrukcji obsługi eksploatacji .

Edytowane przez Bizon1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...