Browarny Opublikowano 16 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2004 Czy ktoś czuje się na siłach żeby profesjonalnie odpowiedzieć na temat co może się dziać przy eksploatacji motocykla na dobrym oleju samochodowym.Oczywiście wiadomo że oleje samochodowe nie mają dodatków antypoślizgowych koniecznych przy mokrym sprzęgle. Wiadomo też że oleje silnikowe nie nadają się do smarowania przekładni (chociaż smarują w samochodzie łańcuch rozrządu czasem inne bambetle). Załóżmy że olej samochodowy jest rzadki i dobrej jakości. Załóżmy też że moto pracuje na stosunkowo niskich obrotach rzędu max 5000. Czekam na konkretne opinie. Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tytus Opublikowano 16 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2004 Witam, wlasnie apropo tego topiku zapytam sie jakiego oleju uzywacie w swoich "szlifierkach"? Motul to dobry olej? Podobno poleca do honda... Aaaa i jeszcze jedno mozna na dolewke uzyc oleju innej firmy niz sie ma? Thx za odpowiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 16 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2004 Witam, wlasnie apropo tego topiku zapytam sie jakiego oleju uzywacie w swoich "szlifierkach"? Motul to dobry olej? Podobno poleca do honda... Aaaa i jeszcze jedno mozna na dolewke uzyc oleju innej firmy niz sie ma? Thx za odpowiedz Uzywam Motula to raz, można mieszać firmy, pod warunkiem spełniania tych samych klas jakościowych i lepkościowych. To oficjalna odpowiedź - ale ... Do swojego rajdowego Malucha wlewałem zlewki (to co pozostawili klienci, w butelkach jak nie chcieli brać ze sobą oleju "bo auto nie bierze, gdzie ja to będę woził") i chodził jak burza. Zero komplikacji :-). Michałowi kiedyś dolałem prawie litr Lotosa 5W40 do Jego motocykla BMW - sytuacja kryzysowa, sklepy zamknięte, a w misce susza, trzeba było podjąc decyzję czy wracać na sucho czy na dobrym samochodowym syntetyku - dolałem i też chodziło i się nic nie stało (dodam, że w BMW olej chodzi tylko w silniku, nie bylo jednak wiadomo, co jest wlane). Jednak jak możecie, to spełniajcie moje wcześniejsze zalecanie odnośnie klasy i lepkości oleju. Co do pytania Darka - producenci olejów mówią o odpowienich dodatkach, odporności na przeciążenia itp. Koledzy z Kanady pisali, że połowa tamtejszych motocyklistów jeździ na olejach samochodowych. Był taki temat, bardzo szeroko rozwinięty, może ma ktos linka, bo było tam wiele ciekawych postów, którch teraz nie przytoczę, bo padam na pysk po ciężkim dniu pracy i walce z materią (motocyklową zresztą :-)). Ja używam oleje motocyklowe, gdyż dobry samochodowy syntetyk kosztuje tyle samo co dobry olej motocyklowy, więc po co mam eksperymentować na siłę :-) Pozdro, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 17 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2004 miałem podobny problem i nie przejmując się zanadto nalałem do jednogarowego 4t 350ccm oleju samochodowego 10w40wszystko grało, sprzęgło chodziło normalnie-nie ślizgało nie rozumiem stwierdzenia Wiadomo też że oleje silnikowe nie nadają się do smarowania przekładni -dlaczego? przecież w silniku olej jest poddawany większym obciążeniom i w ta stronę nie widzę problemu Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazmir Opublikowano 17 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2004 Cze...W katamaranch silnik chłodzony jest wodą dodatkowo włącza się wiatrak np. stojąc w korkachSilnik można powiedzieć ma dosyć stałą temperaturę oleju. W pewnych typach moto (silnik chłodzony powietrzem bez chłodnicy oleju na dodatek ten sam olej co w silniku pracuje w skrzyni biegów) sprawa wygląda nie ciekawie. W takim moto stojącym długo w korku można smażyć placki na silniku. W XL - XR 600 olej wymienia się co 3000 km. Muszą być tego powody i są - skrajnie trudne warunki które ma spełnić ten olej. Sami odpowiedzcie sobie czy olej samochodowy jest odpowiedni do takiego typu moto. W sprzętach gdzie w skrzyni biegów jest olej przekładniowy, a w silniku olej silnikowy można się zastanawiać nad olejem samochodowym. Jeśli prawdą jest, że w oleju jest dodatek poprawiający smarowanie skrzyni biegów to wolę zastosować taki olej niż samochodowy tym bardziej jak Paweł stwierdził że cenowo oleje są porównywalne.Jeśli nie widać różnicy to ja wybieram ............:flesje: Pozdr... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jagdtiger Opublikowano 17 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2004 Ostatnio robiłem czyszczenie silnika bo w wizjerze od oleju miałem emulsję przez co nie widziałem poziomu oleju. A było to świeżo po wymianie oleju na nowy motocyklowy. Mechanik zalecił mi zrobić ze trzy wymiany kupując 6 litrów samochodowego minerala i pokażdej zmianie zrobić parę kilosów, żeby olej się dobrze rozprowadził. Zrobiłem tak jak mówił. Najpierw rozgrzałem porządnie olej który miałem do tej pory. Następnie wlałem 3 litry minerala (LOTOS city chyba, za 6 litrów dałem 48 zl). Pojeździłem parę kilosów, znowu zrobiłem zmianę na pozostałe 3 litry minerala i ponownie go porządnie wyjeździłem. Po tym wszystkim nalałem już motocyklowego Motula, takiego jaki jest zalecany do mojego moto. Ale jeżdżąc na mineralu samochodowym (najtańszym syfie) nie zauważyłem żadnych różnic w pracy sprzęgła (dodam że mam mokre sprzęgło). Po tych wszystkich zabiegach silnik się dobrze wypłukał, ale trochę emulsji zostało i cholera nie mam koncepcji jak się tego szajsu pozbyć. Mam nadzieję że z czasem jak się zrobi cieplej samo zniknie (emulsja nie znika nawet na porządnie rozgrzanym silniku). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 17 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2004 Temat oleju był już wałkowany kilkukrotnie na forum. Pełno informacji w tej sprawie w starych tematach.Wybaczcie ale nie chce mi się już wypowiadać w tej sprawie.Skutki używania oleju niezgodnego z przeznaczeniem nie będzie wydać po 10 czy 100 czy nawet po 10 000 kilometrach.Można je będzie zauważyć po kilkudziesięciu tysiącach kilometrach. Tyle że wtedy będzie już za późno.Tak więc kto chce niech leje samochodowy a kto nie chce to motocyklowy.Ja leje motocyklowy i już.Oszczędności na oleju zawsze sa pozornymi oszczędnościami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 17 Marca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2004 Taa... tyle że mój temat nie ma nic wspólnego z oszczędnością a bardziej ze sklejaniem się sprzęgłą. zauważyłem że pomimo prawidłowego wysprzęglania opory na sprzęgle są dość duże. Wiązało się to z głośną zmianą biegów, stukami przy wrzucaniu jedynki i tak dalej. W ramach eksperymentu w połowie zeszłego sezonu wlałem więc olej samochodowy. Zauważyłem że biegi wchodzą lepiej i ciszej. Nie byłem jedynie pewien czy mogą być jakieś skutki uboczne. Jest jeszcze jedna sprawa: moja honda jest dość leciwa i nie wiem jakie zmiany zaszły w jakości olejów od czasu produkcji, może we współczesnych olejach jest za dużo środków antypoślizgowych jak na moje moto? Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.