Nowy Kubi Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 (edytowane) Zamierzam (w zasadzie muszę, zamierzałem już dawno) zmienić oponki. Battlaxy BT 010 przejechały nieprawdopodobny dystans 13 tys. i nie nadają się już do niczego. Z racji dalszych trasek szukam sport-turystycznych gumek, ale też budżet się zacieśnił. I teraz pytanie: czy da się kupić Dunlopy RoadSmarty poniżej 1000 zł? Ogólnie oscylują pod 1100 w górę. Najchętniej wziąłbym Pilot Road 2, ale to najmniej 1200. Alternatywą są jeszcze Diablo strady ale cena jak Dunlop, które mi bardziej chyba odpowiada. Myślę też nad tańszymi oponami, ale minusem jest, że sportowa opona po 2 dalszych trasach robi się kwadratowa i prowadzenie już nie to. Tak było z obecnymi BT 010 chociaż w sumie nie były złe. Update: Udało mi się kupić Roadsmarty za 1000 zł kpl. Edytowane 12 Sierpnia 2009 przez Nowy Kubi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbycho Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2009 W zaleznosci od sprzetu i mom. obr. Przy ponad litrze Conti konczy sie juz czasem przy 2500 km, gora po 5000 km przy normalnym uzytkowaniu. :crossy: U mnie Conti wytrzymały około 9-10tys. a jeżdże lekko nienormalnie :icon_mrgreen: . Teraz ciekawostka przyrodnicza. Moje obecnie używane BT021, tył ma jeszczę sporo mięska, minimum na 3tys.km a przód się skończył :icon_eek: Przebieg około 9 tys.km. Oczywiście zakładane razem. Zaraz pewnie ktoś napisze coby mniej hamować :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikitl Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Teraz ciekawostka przyrodnicza. Moje obecnie używane BT021, tył ma jeszczę sporo mięska, minimum na 3tys.km a przód się skończył :icon_eek: Przebieg około 9 tys.km. Oczywiście zakładane razem. Zaraz pewnie ktoś napisze coby mniej hamować :flesje: W pierwszej wersji BT 021 (nie wiem jak w tej poprawionej) dwuskładnikowy jest tylko tył. Przód jest klasyczny - z jednego składnika. Pewnie dlatego szybciej się kończy. Moje ostatnie testy opon (nie latam po mokrym) : - Pilot Power 2CT - szybkie nagrzewanie, fajna przyczepność, ale duża nerwowość na wszechobecnych białych pasach i fatalnie szybkie zużycie (po 2500km zostało 3mm bieżnika z tyłu) - Diablo Rosso - wolniejsze nagrzewanie, ale potem świetna przyczepność, żywotność naprawdę niezła - po 4500km zostało 3mm z tyłu. - Diablo Supercorsa - jeszcze nie miałem lepszych opon, szybkie nagrzewanie, niesamowita poręczność i przyczepność, tylko pewnie zużycie będzie odpowiednio szybkie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2009 - Pilot Power 2CT - szybkie nagrzewanie, fajna przyczepność, ale duża nerwowość na wszechobecnych białych pasach i fatalnie szybkie zużycie (po 2500km zostało 3mm bieżnika z tyłu) Potwierdzam, po 1,5 tys. km bardzo widoczne ślay zużycia (non stop pełna pi*da). Przyczepność, hmm, wszystko jest zaje*iście, oprócz tego, że na trasie podczas ostrego hamowania dwa razy wpadłem w poślizg :rolleyes: :eek: Przednie koło się po prostu uślizguje przy bardziej gwałtownych hamowaniach :icon_rolleyes: :lapad: Natomiast Powery 1 łapały uślizgi przy wstawianiu na wyjściu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
R1 GO!!! Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2010 siema, wraz z kumplem przygotowujemy bandita 650 typowo do jazdy na torze. i pytanie padło na wybór opon. fabrycznie bandyta ma 120 na przód i 160 na tył a my chcieliśmy założyć coś szerszego na tył tylko. czy warto zmieniać na 180 na tył? poniewaz w takim rozmiarze o wiele latwiej dostac cos z opon typowo sportowych niż zwykle turystyki mam tu na mysli czy motocykl nie straci na wlasciwosciach jezdych po zalozeniu szerszej opony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 straci, szukajcie 160. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klops_87 Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Wpierw sie upewnij jaka maksymalnie wejdzie opona zebys nie mial niespodzianki :biggrin: Jakby co to mam na sprzedaz 180/55 metzelera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tobik Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Śmigałem jakiś czas temu na Z6 i myślałem,że to mega wypas, dopóki nie zmieniłem na poczciwe BT 020. Od tej pory nie chce innej opony. Rewelacja. Co ciekawe w tej oponie czuć już jak nadciąga moment uślizgu w zakręcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Śmigałem jakiś czas temu na Z6 i myślałem,że to mega wypas, dopóki nie zmieniłem na poczciwe BT 020. Od tej pory nie chce innej opony. Rewelacja. Co ciekawe w tej oponie czuć już jak nadciąga moment uślizgu w zakręcie. To fakt-jak kupiłem FZS1000 to były założone BT020. Jak to pięknie wychodziło bokiem z ciasnych zakrętów i rond. Bajka po prostu :icon_twisted: Chociaż Z6 też latała bokami przy odrobinie chęci. Na sportowych oponach tak nie umiem :icon_rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikitl Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2010 czy warto zmieniać na 180 na tył? poniewaz w takim rozmiarze o wiele latwiej dostac cos z opon typowo sportowych niż zwykle turystyki mam tu na mysli czy motocykl nie straci na wlasciwosciach jezdych po zalozeniu szerszej opony Nawet o tym nie myśl bo nie zdążysz się zorientować jak polecisz z winkla, jak wam 160 za wąska to felgę 5,5 cala wstawcie i wtedy zakładajcie 180'', nigdy 180 na felgę 5 cali !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
R1 GO!!! Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Nawet o tym nie myśl bo nie zdążysz się zorientować jak polecisz z winkla, jak wam 160 za wąska to felgę 5,5 cala wstawcie i wtedy zakładajcie 180'', nigdy 180 na felgę 5 cali !! a wlasnie jak to obliczyc sugerując się samym rozmiarem(szerokoscia) felgi, jaka opone zalozyc? przeliczamy cale na centymetry? są jakies "widełki" jaka mozna szersza/węższą opone zalozyc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikitl Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Generalnie z tych popularnych dana szerokość opony jest do danej szerokości felgi : 5 cali = opona 160'' 5,5 cala = opona 180'' 6 cali = opona 190'' Nie wiem czy to pasuje, ale może felgę od B12 dosztukujesz a ona ma te 5,5 cala. Jak założysz za szeroką oponę do za wąskiej felgi - opona się zgniecie i nie będzie opcji jej zamknięcia, poza tym powstanie na oponie powierzchnia tak zagięta, że po przekroczeniu pewnego momentu motocykl zacznie sam lecieć w zakręt. Na ulicy jak ktoś się nie składa to można z tym żyć, ale na torze absolutnie nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dangerous Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Generalnie z tych popularnych dana szerokość opony jest do danej szerokości felgi : 5 cali = opona 160'' 5,5 cala = opona 180'' 6 cali = opona 190'' Nie wiem czy to pasuje, ale może felgę od B12 dosztukujesz a ona ma te 5,5 cala. Jak założysz za szeroką oponę do za wąskiej felgi - opona się zgniecie i nie będzie opcji jej zamknięcia, poza tym powstanie na oponie powierzchnia tak zagięta, że po przekroczeniu pewnego momentu motocykl zacznie sam lecieć w zakręt. Na ulicy jak ktoś się nie składa to można z tym żyć, ale na torze absolutnie nie. Współczuję ludziom jeżdżącym szosowymi sprzętami, którzy się " nie składają". Serio... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
el Popi Opublikowano 20 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2011 (edytowane) witam jezdze obecnie na Bridgestone BT 020 ..i nie narzekam na sucho ok na mokrym raczej tez ..raczej...ok nie dawno wracalismy ze zlotu , w deszczu ,przez gory, temp ok ..zimno bylo :biggrin: czulem sie na zakretach troche nie pewnie ..jakby delikatne uslzgi (myslałem ze jeszcze nie wytrzezwialem i dlatego) ale pozniej sie okazalo ze kumple na scigaczach tez to czuli , a opony mieli bardziej miekkie poza tym pozniej mielismy awaryjne hamowanie bo wychodzac z zakretu okazalo sie ze jest wypadek kumpel przedemną niestety slizgnal sie przewrocił i poszedl w row (na szczescie nic powaznego nie stalo sie i jemu i motocyklowi ) ja wyhamowalem z lekim "tancem" tylnego kola , a przod mam do wymiany kumpel za mna mnie ominał bo nie wyhamowalby chcialem tylko opowiedziec o BT 020 ..w razie jakby ktos chcial kupic ..ale ...wyszedl na rynek nowy model BT 023 ..bardzo chwalą mysle zeby kupic na przod wlasnie i wyprobowac ..moze bedą lepsze cos wiecie o tej oponie Bridgestone BT 023 ??? http://www.autoflesz.pl/artykuly/5917,Opon...nagrodzone.html Edytowane 20 Stycznia 2011 przez el Popi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
larius Opublikowano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2011 Podepnę się pod temat. Mam Yamaszkę FZ6 N, chciałbym kupić na prawdę solidną oponkę, na tor jak zajrzę to od święta - raczej miasto i trasa, mam w planach wycieczkę w Alpy. Chciałbym, żeby była mega przyczepna na mokrym - co polecicie? Michelin Pilot Road 3 2CT? W sumie cena nie gra roli. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.