Skocz do zawartości

regulacja zaworów


Gość leon77
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

może ktoś robił regulację zaworów we freewindzie lub dr'ce 650 ( te same silniki), podobno jest tam regulacja śrubowa, jak się do tego zabrać czy może lepiej zlecić to specom? z góry dziękuję za podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli jest srubkowa to samemu mozesz wyregulowac. Ja dzisiaj takową regulację przeprowadzalem. W zaleznosci jakie masz tam miec luzy, kup odpowiedni szczelinomierz. Mierzysz luz szczelinomierzem, jesli jest za duzy, to odkrecasz srube kluczem plaskim i dokrecasz srubokretem lekko druga srube i znowu dokrecasz plaskim. Najlepiej gdy szczelinomierz nie jest wtedy w szczelinie, bo moze sie wypaczyc. Listek nie powinien wchodzic luzem, lecz z lekkim oporem.

 

Polecam poszukac na google. Jest caly artykul o tym.

 

Pamietaj zeby ustawic tlok na cylindrze ktory regulujesz w GMP i wtedy regulowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Kolego, jeśli zadajesz pytania w stylu, czy należy do regulacji luzów zaworowych zdejmować kapę zaworową, to naprawdę, z całym szacunkiem i sympatią - oddaj motocykl w dobre serwisowe ręce, bo ta zabawa w ciuciubabkę może się źle skończyć.

Polaku, lecz się sam - to już nie te czasy, nie stać nas na to....

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yo!

 

nie unos sie tak bo polecisz. co to niby za czary wyregulowac zawory w singlu z przed 25 lat? ponad to w silnikach serii DR nie trzeba zdejmowac jak sugerujesz 'gaci do srania' - na pokrywie sa odpowiednie zaslepki, ktore nalezy wykrecic.

 

do zalozyciela postu - tu masz manuala po angielsku:

 

http://www.carlsalter.com/aaman/Suzuki_XF6...vice_Manual.pdf

 

bedziesz porzebowal specjalnego klucza do przykontrowania śruby regulującej luz. Takiego czegos:

 

http://www.oneidasuzuki.com/store/parts-ac...ust-wrench.html

 

zmierz jaka jest szerokosc tej sruby i popytaj w motoryzacyjnych - moze beda mieli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szynszyll dzięki za konkretną podpowiedź, tak myślałem, że nie trzeba zdejmować pokrywki,ale nie byłem pewien

co do pana moderatora to również dziękuję, chociaż kultura i kompetencja wyraźnie kuleją

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie potrzeba tam zadnego specjalnego klucza, a jedynie 10tkę oczkową i duży śrubokręt

 

cały problem w regulacji luzów to wbrew pozorom nie same ustawianie odpowiedniego oporu na listku szczelinomierza, ale znalezienie gmp po suwie sprężania-trzeba przede wszystkim wiedzieć jak działa czterotakt i sobie po zachowaniu zaworów dojsc kiedy jest połozenie w którym regulujemy zawory

 

jesli ustawisz luzy na gmp po suwie wydechu to silnik nie bedzie dobrze pracował

 

cała regulacja to w drce 20 min roboty, jedynie do zaworów wydechowych jest słaby dostęp

 

uwazaj tez na gwinty klapek na pokrywie zaworów, lubią się przeciągać przy dokrecaniu.Przed wkręceniem zanurz je w oleju, dzięki temu powinny łatwiej się dokręcać.

 

zyczę powodzenia, nie waż się zlecac tej regulacji mechanikowi tylko kombinuj sam

Edytowane przez jjank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie nie dziwie sie Dominikowi. Leon zadal tak banalne pytania, ze mozna sie przestraszyc co wyjdzie z tego dalej. Wiadomo, ze do kazdej naprawy jest potrzebna chociaz minimalna wiedza.

Leon pyta - i to sie chwali. Lepiej zeby zapytal i sie czegokolwiek dowiedzial, niz zeby samemu probowal.

Badzmy dla siebie bardziej mili i wyrozumiali, a wszyscy z tego skorzystaja.

 

Ps. jjank Ci dobrze napisal.

Ps2. Pojedynczy garnek jest najprostszy do wyregulowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie srubokret tylko specjalny klucz. w XF nie masz naciec na plaski srubokret tylko kwadrat - nie pamietam jaki 4 czy 5 mm to po pierwsze po drugie GMP nie trzeba szukac po 'zachowaniu zaworow' tylko trzeba w serwisowce przeczytac jak maja wygladac znaki na kole magnesowym i wlozyc srubokret na przyklad w otwor swiecy zeby sie przekonac czy tlok jest na szczycie.

 

szynszyll

xtz750

Edytowane przez szynszyll
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie srubokret tylko specjalny klucz. w XF nie masz naciec na plaski srubokret tylko kwadrat - nie pamietam jaki 4 czy 5 mm to po pierwsze po drugie GMP nie trzeba szukac po 'zachowaniu zaworow' tylko trzeba w serwisowce przeczytac jak maja wygladac znaki na kole magnesowym i wlozyc srubokret na przyklad w otwor swiecy zeby sie przekonac czy tlok jest na szczycie.

 

szynszyll

xtz750

 

Czy ktos pisal ze GMP ustawia sie po 'zachowaniu zaworow'? Najlepiej srubokret w otwor od swiecy i szukac. Przy regulacji zaworow dokladnosc jest wytarczajaca.

Jesli potrzebny taki klucz to zwracam honor ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie srubokret tylko specjalny klucz. w XF nie masz naciec na plaski srubokret tylko kwadrat - nie pamietam jaki 4 czy 5 mm to po pierwsze po drugie GMP nie trzeba szukac po 'zachowaniu zaworow' tylko trzeba w serwisowce przeczytac jak maja wygladac znaki na kole magnesowym i wlozyc srubokret na przyklad w otwor swiecy zeby sie przekonac czy tlok jest na szczycie.

nie miałem do czynienia z xf, ale w dr 650r jest normalny łeb na śrubokręt

 

być moze w xf tak jest zeby ludzie dawali zarobic serwisowi suzuki

 

co do szukania punktu to jesteś w błędzie kolego-nie da się po znakach na kole "odróznić" gmb wydechu i sprężania-na jeden obrót wału przypadają 1/2 obrotu wałka rozrządu, zastanów się

 

tymbardziej nie da siętego odróżnic srubokrętem przez dziurę po swiecy...

Edytowane przez jjank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie miałem do czynienia z xf, ale w dr 650r jest normalny łeb na śrubokręt

 

być moze w xf tak jest zeby ludzie dawali zarobic serwisowi suzuki

 

co do szukania punktu to jesteś w błędzie kolego-nie da się po znakach na kole "odróznić" gmb wydechu i sprężania-na jeden obrót wału przypadają 1/2 obrotu wałka rozrządu, zastanów się

 

tymbardziej nie da siętego odróżnic srubokrętem przez dziurę po swiecy...

 

Z racji tego , że za oknem mam oberwanie chmury chciałbym się ustosunkować do niektórych wypowiedzi w tym temacie.

W/g mnie to jest najnormalniejsze forum jakich wiele ale nie można z bezgraniczną szczerością korzystać z niego jak z podręcznika profesjonalnego mechanika motocykli bo wtedy o poważną awarię nie trudno, zwłaszcza jak doradzają całkowici dyletanci mechaniki.

W zacytowanym tekście zrobiłem tylko dwa czerwone ślady bzdurnych tekstów. Szkoda miejsca aby zaznaczać wszystkie w tym jednym temacie.

Pierwsze zaznaczenie świadczy tylko o wszechobecnej w naszym kraju tendencji do naśladowania "Pomysłowego Dobromira". Wychodząc z założenia "nie dam zarobić komuś" sam kręcisz bat na własną dupę bo inni idący tą samą drogą nie dadzą zarobić TOBIE mój przyjacielu i będziesz musiał sprzedać ukochany motocykl aby nie zemrzeć z głodu.

Mądrość druga to stanowcze twierdzenie "nie da się".

A po co tam w ogóle wkładać ten śrubokręt (wkrętak) ?

Jednak najciekawszy jest początek tego tekstu. Co to jest "gmb" ?Takich bzdur dawno już nie czytałem.

Znak na kole magnesowym "T" jest wyznacznikiem GMP w miarę dokładnym chociaż po kilku pomiarach seryjnych silników mam prawo twierdzić, że tolerancja wynosi +/- 2 stopnie kątowe.

Następny cytat "jesli ustawisz luzy na gmp po suwie wydechu to silnik nie bedzie dobrze pracował" to kolejna mądrość forumowego doradcy. Brakuje tylko podpowiedzi jak prawidłowo ustawić wał aby dobrze wyregulować zawory.

Po lekturze takich tekstów ręce opadają.

Czyżby autor tych mądrości miał jakiś ukryty cel ? np. masowego niszczenia silników motocyklowych poprzez internet?

Wystarczy zajrzeć do pierwszego lepszego manuala (nawet w nieznanym języku) aby po obejrzeniu kilku zdjęć i rysunków zapoznać się z podstawowymi zasadami regulacji luzów zaworowych.

To takie proste :banghead:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ma szukanie gmp do regulacji luzu i jaki wpływ ma ustawienie wału na poprawność regulacji?? mozesz jjank wytłumaczyć jakoś to co zes wymyslił?

 

Zadzwoń do ERY

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...