Skocz do zawartości

Uszkodzenia silników. Fotki, opisy....


qurim
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

obstawiam ze nie posmarowano olejem łożyska igiełkowego na sworzniu przed zlozeniem

A widzisz tam chociaż jedną rysę na korbowodzie ?

Mechanika to nie wyścigi koni na Służewcu :biggrin: tutaj nie ma co obstawiać :biggrin:

za ciasno mu było i pozostał w cylindrze a wał poszedł dalej

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widzisz tam chociaż jedną rysę na korbowodzie ?

Mechanika to nie wyścigi koni na Służewcu :biggrin: tutaj nie ma co obstawiać :biggrin:

za ciasno mu było i pozostał w cylindrze a wał poszedł dalej

Właśnie ten brak zarysowań na korbie wyklucza zatarcie łożyska igiełkowego, na żadnej z części główki korby nie ma rys.. Biorąc pod uwagę że ten co składał nie potrafił poprawnie założyć pierścieni tłokowych, bardzo prawdopodobne jest że również źle spasował części. Jest jeszcze mała szansa że korba która nie była wymieniana, powiedziała dość. Z drugiej jednak strony czas jaki przepracował silnik wskazuję ewidentnie na błąd w sztuce przy składaniu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może korba była nadwyrężona, po wsadzeniu nowego tłoka z cylindrem silnik dostał kompresji, jedno odkręcenie mamety i gotowe, albo chińska .

 

Nie mieszaj do tej awarii Chińczyków tylko logicznie wytłumacz na tym forum w jaki sposób wysoka kompresja może spowodować rozerwanie korby ???

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mieszaj do tej awarii Chińczyków tylko logicznie wytłumacz na tym forum w jaki sposób wysoka kompresja może spowodować rozerwanie korby ???

 

Myślę, że przy większej kompresji jest większy momot obrotowy (oczywiście w porównaniu do wyprutego silnika) co może zwiększać obciążenie korby i być może skutkować takim efektem. Ale równie dobrze mogę się mylić :) - jeśli tak to mnie popraw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korba nie pęka tak przy pchaniu tłoka do góry tylko przy 'ściąganiu", więc myślę, że wersja Piotra Dudka jest raczej jedynym sensownym wytłumaczeniem tego zjawiska.

qxl7.png

Serwis, sprzedaż motocykli i samochodów osobowych

Ostrów Mazowiecka

793736001

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że przy większej kompresji jest większy momot obrotowy (oczywiście w porównaniu do wyprutego silnika) co może zwiększać obciążenie korby i być może skutkować takim efektem. Ale równie dobrze mogę się mylić :) - jeśli tak to mnie popraw

a co tutaj jest do poprawiania ?

poczytaj ponownie post #93

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest Yamaha Yz 250, babunia 1996r. Intencję właściciel miał dobre tylko wiedzy zabrakło. Tylko tak mnie jeszcze zastanawia, czy biorąc pod uwagę wersję Piotra cylinder nie powinien nosić śladów zacierania? Powierzchnia nicasilu jest nietknięta, honowanie jeszcze widać, jedynie poniżej okien gdzie korba uderzała o ściany cylindra jest sieczka. Tłok został właśnie na wysokości okna wydechowego.

Edytowane przez major000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja ostatnio mialem kontakt z silnikiem aprili pegaso 650 z 94 ( singiel - silnik rotaxa wal na lozsyskach , korba na lozysku igielkowym) - padla korba , lozysko igielkowe korby zatarlo sie a sworzen korby byl fioletowy , Korba ani rusz jak przyspawana., a po sprawdzeniu silnika nic nie widac , pompa oleju ok , kanaly olejowe - ok , glowica, tlok, pierscienie, glowka korby bez uwag .....hgw czemu sie zatarl ale ten silnik byl juz rozbierany 3 razy i ciagle cos nowego wylazi...mimo to gosc ciagle go remontuje , koszt napraw przekroczyl wartosc motcykla

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...