macbrus Opublikowano 13 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2004 Mam pytanko w jakiej pozycji powinnien być wał i wałki rozrzadu zeby prawidlowo zapiac łancuszek rozrzadu? Cytuj Macbrus Shl M17 Gazela, Junak B20, WSK M21 S1 Sport, WSK M06B3, BMW R1200GS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vlaad Opublikowano 13 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2004 Mam pytanko w jakiej pozycji powinnien być wał i wałki rozrzadu zeby prawidlowo zapiac łancuszek rozrzadu?Tego to chba nikt nie wie. Pawel zdemolował rozrząd w Diversion Berna i teraz nie ma pojęcia jak to wszystko złożyć, żeby działało :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: . A poważnie, to trzeba przed rozebraniem pomalować sobie znaki - wtedy łatwo jest wszyskto złożyć. Napisz na PW do Pawla to ci wyjaśni co i jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bern Opublikowano 13 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2004 Vlaad. zamorduje Cie jak spotkam normalnie hehe :lol: :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 13 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2004 Czy ten rozrzrząd został już zdjęty ??? Bo jak nie ro zrób tak jak powiedział Vlaad - sam też ustawiłem sobie znaki w odpowiednich miejscach. W skróeci wygląda to tak, że zdejmujesz lewy dekiel, i pod nim masz rozdzielacz zapłonu. Ustawiasz pierwszy tłok (od lewej strony, pamiętaj by najpierw usunąć świece i górną pokrywę) tak by zawory były zamnknięte (a na 4 na mijaniu) i widzisz jak czujnik zapłonu pokrywa się z kreseczką na kółku (no powiedzmy, jest ono takie poszarpane :-)) umieszczonym na wale korbowym. To tak w skrócie - zasady są proste - ustawia się to tak w każdym silniku spalinowym. Przed zdjęciem zrób też znaki (np farbą) na górnych kołach i dowolnym elemencie obudowy wałków, oraz policz ilośc ogniw łańcucha znajdujących się między jednym a drugim kołem (licząc od pionu). Nie wiem czy to zrozumiałeś, ja to rozumiem, ale mogłem użyć jakiegoś skrótu myślowego. Podstawowa zasada - dokładne oznaczenie wszystkiego przed DEMONTAŻEM !!! W razie problemów dzwoń (namiary na dole) to jakoś pomogę :-). Pozdro, Paweł PS. Vlaad, Ty tak się nie mądrzyj, bo dzisiaj składałem Twoją Hondę i mi cała masa śrubek została :buttrock: ;) ... żart oczywiście - wszystko gra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 13 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2004 I dodam jeszcze jedna ważna informacja - Po poskładaniu rozrządu trzeba silnik kilka razy obrócić na sucho kluczem ręcznie, bo w razie błędu nie skończy się to połamaniem zaworów i zniszczeniem głowicy. Ważne !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2004 No i wszystko musi byc skladane na olej, z duza iloscia oleju w panewkach walkow rozrzadu. Kilka obrotow walem, a potem rozrusznikiem dla wrzucenia nowej porcji oleju do glowicy i dopiero potem zapalamy. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yaco Opublikowano 13 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2004 Piszecie, żeby sobie wszystko pozaznaczać - dobre rozwiązanie, ale trzeba to zrobić przed rozłożeniem silnika. A co zrobić gdy mamy już rozbabrany rozrząd i nie zrobiliśmy odp. znaków?? Nie ma żadnych fabrycznych znaczników? Musi być jakaś metoda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 13 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2004 Tak jak napisałem - pierwszy tłok w górnym położeniu i zawory na zapłonie (czyli zamknięte na 1 a na mijaniu na 4). Zawory widac po zdjęciu pokrywy, a wał od biedy można ustawić czujnikiem badając jego ustawienie przez otwór świecy (to już ostateczniść, jak nie ma znaków na wale - w XJ są wspomniane już elementy układy zapłonowego - czujnik i kreseczka na "kółku". To najlepsza sprawdzona metoda w sytuacjach tego typu - na pewno nic sie nie zderzy i nie zniszczy. Jutro zerkne w serwisówkę czy jest jekiś rysunek ustawinia. Ja u siebie w warsztacie robiąc spore ilości rozrządów w samochodach, mimo skomplikowanych rozwiązań (dwa wałki, rolki, wałki wyrównawcze itp) zawsze stosuję stawianie swoich własnych znaków nawet jak są fabryczne !!! Pozdrawiam :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 14 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2004 PS. Vlaad, Ty tak się nie mądrzyj, bo dzisiaj składałem Twoją Hondę i mi cała masa śrubek została ... żart oczywiście - wszystko gra Z tym żartem to nie jestem taki pewien ;) Naprawde na podłodze w garazu zostało sporo jakis dziwnych części :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Ale spoko. Oddamy to na złom a za zarobioną kase kupimy pifo i Vlaada poczęstujemy. Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ManiekB Opublikowano 14 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2004 Panowie a nie wiecie czy w Yamaha FZ750 sa jakies znaki do ustawiania rozrzadu i gdzie sa one umieszczone A moze ma ktos jakas serwisowke w ktorej jest to przedstawione Bylbym bardzo wdzieczny Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 15 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2004 Nie mam serwisówki, ale jak będzie kombinował tak jak napisałem i zorobisz swoje znaki, ustawiając też zawory i wał w odpowiednim (czyli zapłona na 1) położeniu nie będziesz miał problemów. Pozdro, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 16 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2004 Pawel zdemolował rozrząd w Diversion Berna i teraz nie ma pojęcia jak to wszystko złożyć, żeby działało Informacja nieaktualna :!: Przed dwoma godzinami słyszałem i widziałem jak pracuje silnik w XJ-cie Berna.Cód miód i w ogóle. :flesje: Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bern Opublikowano 16 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2004 Hehehehe slyszalem slyszalem przez telefon. jakze to slodka melodia byla. ciesze sie jak dzieciak normalnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 16 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2004 Informacja nieaktualna Przed dwoma godzinami słyszałem i widziałem jak pracuje silnik w XJ-cie Berna.Cód miód i w ogóle. Heheheh - fakt, nic już nie stuka na wolnych obrotach jak to było wcześniej - zabawa z napinaniem łańcucha nie poszła na marne, zaworków nie słychać, mi też się gęba cieszy, mimo że czuję się zmęczony jak górnik po dwóch zmianach :-) Pozdro, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vlaad Opublikowano 17 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2004 Hehehehe slyszalem slyszalem przez telefon. jakze to slodka melodia byla. ciesze sie jak dzieciak normalniePewnie dali ci posłuchać mojej CeBy. To jakieś szachrajstwo :flesje: , bo jeden wałek rozrządu z twojej XJ-ty leży u mnie w piwnicy - miałem oddać go do regeneracji bo się trochę zatarł :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.