Skocz do zawartości

Yamaha Xj 600s 1991 Jak ustawić rozrząd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


macbrus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanko  w jakiej pozycji powinnien być wał  i  wałki rozrzadu  zeby  prawidlowo zapiac  łancuszek rozrzadu?

Tego to chba nikt nie wie. Pawel zdemolował rozrząd w Diversion Berna i teraz nie ma pojęcia jak to wszystko złożyć, żeby działało :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: . A poważnie, to trzeba przed rozebraniem pomalować sobie znaki - wtedy łatwo jest wszyskto złożyć. Napisz na PW do Pawla to ci wyjaśni co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ten rozrzrząd został już zdjęty ??? Bo jak nie ro zrób tak jak powiedział Vlaad - sam też ustawiłem sobie znaki w odpowiednich miejscach. W skróeci wygląda to tak, że zdejmujesz lewy dekiel, i pod nim masz rozdzielacz zapłonu. Ustawiasz pierwszy tłok (od lewej strony, pamiętaj by najpierw usunąć świece i górną pokrywę) tak by zawory były zamnknięte (a na 4 na mijaniu) i widzisz jak czujnik zapłonu pokrywa się z kreseczką na kółku (no powiedzmy, jest ono takie poszarpane :-)) umieszczonym na wale korbowym. To tak w skrócie - zasady są proste - ustawia się to tak w każdym silniku spalinowym. Przed zdjęciem zrób też znaki (np farbą) na górnych kołach i dowolnym elemencie obudowy wałków, oraz policz ilośc ogniw łańcucha znajdujących się między jednym a drugim kołem (licząc od pionu). Nie wiem czy to zrozumiałeś, ja to rozumiem, ale mogłem użyć jakiegoś skrótu myślowego. Podstawowa zasada - dokładne oznaczenie wszystkiego przed DEMONTAŻEM !!!

 

W razie problemów dzwoń (namiary na dole) to jakoś pomogę :-).

 

Pozdro, Paweł

 

PS. Vlaad, Ty tak się nie mądrzyj, bo dzisiaj składałem Twoją Hondę i mi cała masa śrubek została :buttrock: ;)

 

 

... żart oczywiście - wszystko gra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszecie, żeby sobie wszystko pozaznaczać - dobre rozwiązanie, ale trzeba to zrobić przed rozłożeniem silnika. A co zrobić gdy mamy już rozbabrany rozrząd i nie zrobiliśmy odp. znaków?? Nie ma żadnych fabrycznych znaczników? Musi być jakaś metoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisałem - pierwszy tłok w górnym położeniu i zawory na zapłonie (czyli zamknięte na 1 a na mijaniu na 4). Zawory widac po zdjęciu pokrywy, a wał od biedy można ustawić czujnikiem badając jego ustawienie przez otwór świecy (to już ostateczniść, jak nie ma znaków na wale - w XJ są wspomniane już elementy układy zapłonowego - czujnik i kreseczka na "kółku". To najlepsza sprawdzona metoda w sytuacjach tego typu - na pewno nic sie nie zderzy i nie zniszczy. Jutro zerkne w serwisówkę czy jest jekiś rysunek ustawinia. Ja u siebie w warsztacie robiąc spore ilości rozrządów w samochodach, mimo skomplikowanych rozwiązań (dwa wałki, rolki, wałki wyrównawcze itp) zawsze stosuję stawianie swoich własnych znaków nawet jak są fabryczne !!!

 

Pozdrawiam :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS. Vlaad, Ty tak się nie mądrzyj, bo dzisiaj składałem Twoją Hondę i mi cała masa śrubek została    

 

... żart oczywiście - wszystko gra

 

 

Z tym żartem to nie jestem taki pewien ;) Naprawde na podłodze w garazu zostało sporo jakis dziwnych części :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ale spoko. Oddamy to na złom a za zarobioną kase kupimy pifo i Vlaada poczęstujemy.

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawel zdemolował rozrząd w Diversion Berna i teraz nie ma pojęcia jak to wszystko złożyć, żeby działało

 

Informacja nieaktualna :!: Przed dwoma godzinami słyszałem i widziałem jak pracuje silnik w XJ-cie Berna.Cód miód i w ogóle. :flesje:

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Informacja nieaktualna  Przed dwoma godzinami słyszałem i widziałem jak pracuje silnik w XJ-cie Berna.Cód miód i w ogóle.

 

Heheheh - fakt, nic już nie stuka na wolnych obrotach jak to było wcześniej - zabawa z napinaniem łańcucha nie poszła na marne, zaworków nie słychać, mi też się gęba cieszy, mimo że czuję się zmęczony jak górnik po dwóch zmianach :-)

 

Pozdro, Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehehehe slyszalem slyszalem przez telefon. jakze to slodka melodia byla. ciesze sie jak dzieciak normalnie

Pewnie dali ci posłuchać mojej CeBy. To jakieś szachrajstwo :flesje: , bo jeden wałek rozrządu z twojej XJ-ty leży u mnie w piwnicy - miałem oddać go do regeneracji bo się trochę zatarł :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...