Kubson Opublikowano 29 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 Witam, Mam problem z wentylatorem w Suzuki GSXR 600 K1. Pewnego razu temperatura skoczyła mi do 120*C, okazało się że wentylator się nie włącza, sprawdziłem bezpiecznik, kable, kostkę - wszystko wygląda OK. Musiałem podłączyć go na "krótko", teraz chodzi cały czas po przekręceniu zapłonu. Co może być przyczyną że wentylator sam nie chciał się włączać? Trochę wkurza mnie że went chodzi cały czas, chciałbym to wkońcu naprawić.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornol Opublikowano 29 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 ja mam tak samo, ale w kawie, już 3 tydzień czekam na czujnik temperatury, ja żeby jeździć podpiąłem na krótko pod włącznik do światła, jak mi sie grzeje to mam przy kierze i włączam lub wyłączam, ale to tylko półśrodek bo nie moge tego czujnika dostać. Takie coś żeby ci cały czas chodził went to nie widzi mi sie to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 29 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 ja mam tak samo, ale w kawie, już 3 tydzień czekam na czujnik temperatury, ja żeby jeździć podpiąłem na krótko pod włącznik do światła, jak mi sie grzeje to mam przy kierze i włączam lub wyłączam, ale to tylko półśrodek bo nie moge tego czujnika dostać. Takie coś żeby ci cały czas chodził went to nie widzi mi sie to Jak już doczekasz się na ten czujnik temperatury to wentylator nadal nie będzie się sam załączał a Tobie popsuje to humor na kilka tygodni. Wypada zamówić załącznik wentylatora , ten wkręcany bezpośrednio w chłodnicę i wtedy będzie naprawione. To samo radzę zrobić koledze od Suzuki a on jest w lepszej sytuacji bo na część poczeka 2-3 dni od zamówienia. Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaskier Opublikowano 29 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 Zgadza się, a najgorsze jest to, że tego dziadostwa nie można (było rok temu) dostać w zamienniku, a w Kawie w Warszawie zaśpiewali mi zań ponad 400zł!!!! Musiałem się przeprosić z lutownicą i działa do dziś ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubson Opublikowano 30 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2009 Czy wystarczy że kupię czujnik temperatury płynu? Pokazuje temperaturę więc jakiś czujnik działa. A który czujnik włącza wentylator? Taki jak ten z aukcji: http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=650111180 ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 30 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2009 Czy wystarczy że kupię czujnik temperatury płynu? Pokazuje temperaturę więc jakiś czujnik działa. A który czujnik włącza wentylator? Taki jak ten z aukcji: http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=650111180 ?? Czyżbyś nie czytał uważnie ?post#3 Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 30 Czerwca 2009 Administrator Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2009 Nie czujnik temperatury, tylko czujnik włączania się wentylatora. Powinien być wkręcany z boku chłodnicy. Możesz próbować dobierać od samochodów, ale wątpię czy w tym przypadku się uda znaleźć odpowiednik spełniający warunki oryginału. Niemniej, jeśli znasz dobrego elektryka, możesz poprosić, żeby wykręcił i poszukał odpowiednik. Nam w kilku przypadkach się udała taka zamiana, w kilku nie szło dobrać zamiennika. pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamel-JG Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Odświeżę trochę temat... Mam ten sam problem w mojej ZX-12R. Kupiłem czujnik załączenia wentylatora (ten z chłodnicy) niestety używany i wg. zapewnień sprzedającego działający. Podpiąłem ("na sucho" - bez wkręcania w chłodnicę), odpaliłem moto i zagrzałem do momentu w którym powinien załączyć się wentylator, jednocześnie "gotując" tenże czujnik w czajniku, ale wentylator nadal nie działa. Być może ten nowy/stary czujnik również jest uszkodzony...? Jak powinno się sprawdzać sprawność takowego czujnika? Mierzyłem go omomierzem, ale nic nie wskazuje, zresztą ten co mam wkręcony w moto też nic nie wskazuje. Niestety na elektronice znam się jak na lotach kosmicznych, dlatego mam prośbę, czy ktoś zna się trochę na elektronice i był by w stanie pomóc mi sprawdzić czy te czujniki są rypnięte? Pozdr Acticam Motocykle Jelenia Góra -> www.acticam.com.pl Komar 2352 -> S51 Enduro -> MBX80 -> AY50WR -> Mito125 -> GPZ600R -> RF600R -> ZX-12R -> GS500E + FZR600 + VTR 1000 SP-1, GSX-R600K3 Track, Versys 650 Ninja 300 + RS125 Track Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Masz nader skomplikowane metody sprawdzenia wentylatora i jego instalacji. Wystarczy zewrzeć przewody z kostki którą wpinasz do włącznika wentylatora. Sam włącznik właśnie wkłada się do wrzącej wody i sprawdza omomierzem czy zamyka obwód między końcówkami.Jeśli na krótko wentylator Ci nie działa to znacz, że albo wentylator jest uszkodzony lub brak zasilania. Masę wiesz jak sprawdzic a plus musi docho0dzic do jednego z przewodów do włącznika. lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Masz nader skomplikowane metody sprawdzenia wentylatora i jego instalacji. Wystarczy zewrzeć przewody z kostki którą wpinasz do włącznika wentylatora. Sam włącznik właśnie wkłada się do wrzącej wody i sprawdza omomierzem czy zamyka obwód między końcówkami.Jeśli na krótko wentylator Ci nie działa to znacz, że albo wentylator jest uszkodzony lub brak zasilania. Masę wiesz jak sprawdzic a plus musi docho0dzic do jednego z przewodów do włącznika....mały problem, wrzątek jest za chłodny... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamel-JG Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Masz nader skomplikowane metody sprawdzenia wentylatora i jego instalacji. Wystarczy zewrzeć przewody z kostki którą wpinasz do włącznika wentylatora. Sam włącznik właśnie wkłada się do wrzącej wody i sprawdza omomierzem czy zamyka obwód między końcówkami.Jeśli na krótko wentylator Ci nie działa to znacz, że albo wentylator jest uszkodzony lub brak zasilania. Masę wiesz jak sprawdzic a plus musi docho0dzic do jednego z przewodów do włącznika. Wentylator na krótko działa, na samym początku to sprawdziłem ;) Skoro gotująca się woda jest za chłodna, to jak inaczej sprawdzić czujnik? Nie jest przypadkiem tak, że dla konkretnej temperatury przypisane są konkretne wartości w omach które to powinienem porównać z tabelką w serwisówce (o ile takowa jest - jeszcze nie sprawdzałem)? Acticam Motocykle Jelenia Góra -> www.acticam.com.pl Komar 2352 -> S51 Enduro -> MBX80 -> AY50WR -> Mito125 -> GPZ600R -> RF600R -> ZX-12R -> GS500E + FZR600 + VTR 1000 SP-1, GSX-R600K3 Track, Versys 650 Ninja 300 + RS125 Track Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
J.Pastor Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2011 ...mały problem, wrzątek jest za chłodny... ano dokładnie Wentylator na krótko działa, na samym początku to sprawdziłem ;) Skoro gotująca się woda jest za chłodna, to jak inaczej sprawdzić czujnik? Nie jest przypadkiem tak, że dla konkretnej temperatury przypisane są konkretne wartości w omach które to powinienem porównać z tabelką w serwisówce (o ile takowa jest - jeszcze nie sprawdzałem)? 1. część lekcji odrobiłeś - wentylator się kręci - szukaj dalej2. to nie jest czujnik tylko termowłącznik! Załancza się przy określonej temperaturze.3. teraz pozostał Adam Słodowy - garnek, termometr laboratoryjny do 150* kilka kabelków, żaróweczka ci, którzy się śmieją z tej metody piszą potem wielomiesięczne epopeje na różnych forach i zabierają cenny czas innym. Samo badanie potrwa kwadrans. Sprawdza się tak stare/używane włączniki oraz nowe/ zakładane żeby wiedzieć na czym się stoi. Zmierz i podaj wyniki, nie ma co gadać. Możesz się bawić z wodą ale uzyskać sto kilka stopni to niełatwa sprawa - pomaga przykrywka oraz chlorek sodu, który podnosi temp. wrzenia. Najlepiej weż stary garnek i olej. Olej podgrzejesz do wyższej temp. PASTOR GARAGE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamel-JG Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2011 2. to nie jest czujnik tylko termowłącznik! Załancza się przy określonej temperaturze. To jaka temperatura panuje w chłodnicy motocykla w momencie załączenia wentylatorów? Acticam Motocykle Jelenia Góra -> www.acticam.com.pl Komar 2352 -> S51 Enduro -> MBX80 -> AY50WR -> Mito125 -> GPZ600R -> RF600R -> ZX-12R -> GS500E + FZR600 + VTR 1000 SP-1, GSX-R600K3 Track, Versys 650 Ninja 300 + RS125 Track Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2011 To jaka temperatura panuje w chłodnicy motocykla w momencie załączenia wentylatorów? Widać, ze brak Ci wiedzy :icon_biggrin:.Oprócz dużej temperatury jest tam jeszcze ciśnienie, które sprawia, ze woda wrze dopiero przy 110 stopniach. Włącznik jest zrobiony na przykład na 105 stopni i dlatego wrzątek jest za chłodny. lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamel-JG Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2011 (edytowane) Widać, ze brak Ci wiedzy :icon_biggrin:. Całe szczęście mam Ciebie :D wyobraź sobie, że nie każdy jest omnibusem :) woda wrze Raczej czynnik chłodzący (w postaci glikolu etylenowego z dodatkami uszlachetniającymi) :] Chyba, że jeździsz na wodzie to wtedy Ci wrze ;) Edytowane 27 Sierpnia 2011 przez Kamel-JG Acticam Motocykle Jelenia Góra -> www.acticam.com.pl Komar 2352 -> S51 Enduro -> MBX80 -> AY50WR -> Mito125 -> GPZ600R -> RF600R -> ZX-12R -> GS500E + FZR600 + VTR 1000 SP-1, GSX-R600K3 Track, Versys 650 Ninja 300 + RS125 Track Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi