Skocz do zawartości

Wyciągnięty łańcuch


karolek850
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A to nie lepiej wygotować łańcuch w smarze grafitowym, jak za starych dobrych czasów? :)

 

Lepiej pod warunkiem jazdy na maxa 90kmh jak za starych dobrych czasów :icon_biggrin:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja się toporze, smaruje sprejem za 7zl z lidla co jest jak woda jego zaleta to ze syfu nie ściągą bo jest jak woda, wszędzie wniknie po czym nadmiar zaraz skąpie i jest git, 20tys km zrobilem na TL diable wcielonym co łańcuch nawet jak stoi zużywa i dopiero teraz w miarę się już kwalifikuje do wymiany , fakt ze 3 zębatkę przednią będę już zakładał, jest to did z przebiegiem około 30-35 tys km nie jest zloty. tak ze uważam ze 40 tys na tl to będzie bardzo dobry wynik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie. Wymieniłem łańcuch na nowy dida i zębatki i niechciał bym go skopać więc w jak to się dzieje że łańcuch nierówno się rozciąga ? to tylko przez dziury w drodze bo jeśli chodzi o odkręcanie to ile czasu ochronnego mu zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam niczego innego do smarowania jak olej przekładniowy nie chce.

 

Poprzedni właściciel smarował bel rayem to łańcuch był tak usyfiony, że masakra, robiłem dwa podejścia żeby go domyć z tej mazi, a teraz na nowym zestawie smaruje hipolem i jest git, a że chlapnie to mam to gdzieś, już tak opanowałem smarowanie (co około 300-400 km), że minimalnie chlapnie. Jest git, łańcuch czysty, lekko pracuje, tanie smarowanie - jakbym smarował sprejami to 200 zł na sezon nie moje, wolę sobie za to kupić benzyne. Ale jak ktoś wie lepiej od producenta motocykla i łańcucha i nie ma za bardzo co robić z kasą to nie ma po co na siłę przekonywać. Jeszcze tylko obczaje czy myć łańcuch czy rzadziej smarować (żeby sie nic nie zalepiło za bardzo) i nigdy go nie myć, póki co jedynie wycieram szmatką po smarowaniu (jak odstoi kilka godzin).

 

A stary łańcuch miałem nierówno wyciagnięty też i ogniwa w sumie też jedno tak drugie inaczej się ustawiało może to przez to.

Edytowane przez tmi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Próbował ktoś smarowania takim olejem

 

http://allegro.pl/olej-do-smarowania-lancucha-pila-spal-i-elek-1l-i1659990168.html

 

Myślę że może mieć dużo lepszą przyczepność od przekładniowego, skoro w piłach daje radę to na motocyklu też powinien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nad czym tu gdybać? Sam producent np. DiD zaleca smarować łańcuch olejem 80w90, nawet na kożydm opakowaniu Dida to pisze, testowałem już różne specyfiki do łańcucha i dlamnie najtaniej i najlepiej wychodzi mycie łańcucha w nafcie i smarowanie najzwyklejszym olejem przekladniowym.

 

Smarowanie smarowaniem, ale najważniejsze to dbać o czystość łańcha, nawet najlepsze i najdroższe smary nic nie dadzą jak łańcuch będzie wiecznie usyfiony, bo powstanie na nim pasta ścierna.

 

I odpowiedni naciąg, ja po regulacji zawsze obciążam maksymalnie zawieszenie np. dwoma duzymi kolegami i sprawdzam czy łańcuch nie jest "sztywny" przy max dobitym amortyzatorze łańcuch musi mieć jeszcze mały luz.

 

Dla mnie tyle w temacie...

Edytowane przez hesuss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...