tomekd Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 Jezeli to nie przeszkadza to czemu . Moj byl tak zalatwiny ze symptomy byly podobne to kwadratowej tylkej opony , trzeba bylo niestety wymienic .Nie ma tragedii, powiedzmy normalnie mam luz ok 2cm, a w najluźniejszym miejscu może maksymalnie 2,9-3,0cm. Teraz na postoju po naciągnięciu to ciężko dywagować. W przyszły weekend uruchomię Hondę i zrobię kilka kilometrów i będę widział jak się ułoży.Mimo wszystko ja wolę jak jest bardziej napięty niż luźny. 2 CM ? Definitywnie za ciasny , nic teraz dziwnego ze sie nierowno wyciagnal .Poza tym wplywa to negatywnie na prace tylnego zawieszenia . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bandit4 Opublikowano 7 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2011 Witam jestem nowicjuszem jezeli chodzi o motocykle... właśnie przymierzam się do wymiany napędu przyczyną wymiany nie jest jego zuzycie lecz uszkodzenie pękło mi jedno ogniwo po tym jak wpadłem w dziurę ledwo co dojechałem do domu.. kupiłem już nowy zestaw napęd did + zębatki zestaw z allegro za 400zł... i mam pytanie czy wie ktos ile powinien wynosić luz łańcucha czy lepiej jak jest mniej czy więcej luzu?? pozdawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toOczeQ Opublikowano 7 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2011 Witam jestem nowicjuszem jezeli chodzi o motocykle... właśnie przymierzam się do wymiany napędu przyczyną wymiany nie jest jego zuzycie lecz uszkodzenie pękło mi jedno ogniwo po tym jak wpadłem w dziurę ledwo co dojechałem do domu.. kupiłem już nowy zestaw napęd did + zębatki zestaw z allegro za 400zł... i mam pytanie czy wie ktos ile powinien wynosić luz łańcucha czy lepiej jak jest mniej czy więcej luzu?? pozdawiam Na opakowaniu łańcucha powinno pisać. Wg. instrukcji 25mm - 40 mm luzu ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bandit4 Opublikowano 7 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2011 Na opakowaniu łańcucha DID jest napisane 20mm - 25mm wydaje mi się że to trochę za mało luzu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekpimek Opublikowano 7 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2011 No i prawidłowo. Tyle powinno być. Ja zawsze trzymam się granicy 2,5cm. Ale luz sprawdzam siedząc na moto. A do Panów którzy smarują olejem silnikowym albo przekładniowym niech o tym nie piszą. Do smarowania są specjalne spreje. Sprej pozostawia powłokę do której nie powinien przywierać piach. A jak przesmarujesz olejem to w momencie gdy zawieje z pola i nawieje piachu na łańcuch to sami sobie wyobraźcie.... :icon_eek: Cytuj zero smutków, zero złości wyj**ane po całości... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bandit4 Opublikowano 7 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2011 To tyle go naciągnę dam mu 25mm luzu pod obciążeniem... dobrze go nasmaruje specjalnym smarem w spray'u i powinno byc ok moze na początku nie bedę go tak katowal... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 7 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2011 (edytowane) Yo! No i prawidłowo. Tyle powinno być. Ja zawsze trzymam się granicy 2,5cm. Ale luz sprawdzam siedząc na moto. A do Panów którzy smarują olejem silnikowym albo przekładniowym niech o tym nie piszą. Do smarowania są specjalne spreje. Sprej pozostawia powłokę do której nie powinien przywierać piach. A jak przesmarujesz olejem to w momencie gdy zawieje z pola i nawieje piachu na łańcuch to sami sobie wyobraźcie.... :icon_eek: A ile Ci lancuch na tych specjalnych sprejach wytrzymuje? :) Bo mnie smarowanym olejem wytrzymal 45 tys.km i nigdy nie byl brudny po nawianiu czegos tam z pobocza.Za to, jak GSa mialem i specjalnymi sprejami smarowalem, to lancuch byl caly oblepiony bialo-czarnym gownem. W instrukcji motocykla jest napisane, ze lancuch smaruje sie olejem przekladniowym SAE 80 lub 90.Wiec nie badz madrzejszy od inzynierow. Pzdr Edytowane 7 Maja 2011 przez zbyhu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danielpotas Opublikowano 7 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2011 (edytowane) No i prawidłowo. Tyle powinno być. Ja zawsze trzymam się granicy 2,5cm. Ale luz sprawdzam siedząc na moto. A do Panów którzy smarują olejem silnikowym albo przekładniowym niech o tym nie piszą. Do smarowania są specjalne spreje. Sprej pozostawia powłokę do której nie powinien przywierać piach. A jak przesmarujesz olejem to w momencie gdy zawieje z pola i nawieje piachu na łańcuch to sami sobie wyobraźcie.... :icon_eek:Ciekawa teoria.To posmaruj smarem syntetycznym i po jakimś czasie zobacz czy jest na nim piach. Edytowane 7 Maja 2011 przez danielpotas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekpimek Opublikowano 7 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2011 (edytowane) Dobra Panowie nie będę się spierał. Napisze tylko tak. Kolega pisząc o przekładniowym nie wspomniał nic o lepkości. SAE 90 jak na nasz klimacik to ok. Natomiast samochodowy się nie nadaje i koniec. Co do spreju to cyt: "Produkt zawiera PTFE (politetrafluoroetylen) dzięki czemu jest odporny na przywieranie zanieczyszczeń." Oczywiście są różne rodzaje. Kiedyś tez kupiłem bo był tani i wszystko się kleiło do łańcucha. Teraz dołożyłem trochę i po smarowaniu tworzy się delikatna biała powłoka,która w dotyku jest bardzo ślizga ale nie tłusta. Coś jak zimne masło :icon_biggrin: A i Panie danielpotas jak piszesz coś to napisz precyzyjnie bo smarów syntetycznych jest od groma. I widzę,ze nie masz bladego pojęcia co to smar syntetyczny :icon_exclaim: wkleję linka bo już mi się nie chce pisać: http://czesci-moto.pl/index.php?p2875,smar-syntetyczny-do-a-cuch-w-jmc-300ml ... Edytowane 7 Maja 2011 przez przemekpimek Cytuj zero smutków, zero złości wyj**ane po całości... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 7 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2011 Ja wiem tylko tyle.Na oleju przekladniowym lancuch wykazuje duzo wyzsza zywotnosc.Litr oleju przekladniowego kosztuje kilkanascie zlotych i starcza na kilkadziesiat tysiecy kilometrow.Jeden spray do lancucha kosztuje przynajmniej dwa razy wiecej niz litr oleju i konczy sie w jeden sezon.Rachunek zyskow i kosztow jest prosty. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 Niestety liczby mówią same za siebie. Smarowanie sprajem to 20-25tys.km żywotności w Div 600, a olejem 40tys.km (zwykły x-ring RK, żaden wzmocniony). Wzrost dwukrotny.Koszt smarowania sprajami to ponad 100zł na 10tys.km, a olejem ok 0,2zł na 10tys.km. Oszczędność kolosalna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majkiel Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 No dobra, może i mnie to przekonuje, ale ma pytanie. Jak to wygląda w kwestii smarowania? Czy nie jest tak, że olejem trzeba częściej smarować łańcuch bo siła odśrodkowa rozchlapuje go na wszystkie strony? Od razu zastrzegam, że automatyczna oliwiarka mnie nie interesuje, a jedynie smarowanie "ręczne" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 Dla entuzjastów "ręcznego" smarowania wymyślono spraje. Zwykły olej, nawet bardzo gęsty, nie nadaje się do takiego użycia. Tylko olejarka gwarantuje ekonomiczne efekty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba13 Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 Po śmiganiu , podstawiasz michę pod łańcuch , czyścisz naftą za pomocą pędzelka łańcuch ( 4-5 min) następnie wycierasz nadmiar nafty szmatką . Nakładasz pędzelkiem olej czekasz 10 min , wycierasz szmatką nadmiar oleju .Smarujesz w miare potrzeb 300km ? lub częściej po deszczu np. Olej wcale nie jest rozchlapywany na wszystkie strony :icon_razz: Cytuj Junak dla każdego . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 A to nie lepiej wygotować łańcuch w smarze grafitowym, jak za starych dobrych czasów? :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.