chojrak Opublikowano 21 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2009 witam Wymieniłem sprzęgło(tarcze, przekładki i spręzyny) w hondzie cb seven fifty i niestety nie działa poprawnie :/ problem polega w tym ze: jak wrzucam jedynkę to jest trzask aż gaśnie motor, tak jest przy pierwszym uruchamianiu jak jest zimny, później już ok ale ten klik jest głośniejszy niż kiedyś ogólnie biegi się gorzej zmienia, mniejsza kultura pracy jak postawie na centralce nacisnę sprzęgło to i tak kolo się obraca i to w cale nie wolno ogólnie zrobiłem tak już 4 tys km z tym i nie wiem co jest grane, boje się ze coś się może popsuc, a chce wyjechać w wakacje gdzieś dalej i nie chce mięć lipy. Macie jakieś pomysły? pozdro wojtek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 21 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2009 Wyregulowałeś sprzęgło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 21 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2009 Tez bym tak obstawial. Sprzeglo masz mokre, wiec nigdy nie bedzie do konca odpuszczac. Tu wyglada na to, ze odpuszcza, ale nie na tyle co powinno. Co do szarpniecia na zimnym - tarcze musza sie rozkleic - olej zimny etc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojrak Opublikowano 21 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2009 (edytowane) Tak wyregulowałem, lekki luz zostawiłem na klamce. Czyli pytanie czemu nie odpuszcza na tyle ile powinno. To szarpniecie nie jest pewnie zdrowe dla silnika, zawsze staram sie rozgrzać silnik przed wrzuceniem jedynki wtedy jest w miarę ok ale czy na dłuższa metę nic się nie stanie? Edytowane 21 Czerwca 2009 przez chojrak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba13 Opublikowano 21 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2009 Mi to wygląda na zbyt grube przekładki bądz same tarcze , sprawdz w serwisówce jakie są zalecane grubości tarcz i porównaj z tym co masz . Co do zgrzytu 1-go biegu, To możesz przed odpaleniem włączyć jedynkę , wcisnąć sprzęgło i delikatnie przepchnąć moto , trochę do przodu i do tyłu aż "sprzęgło puści" . Wtedy odpalasz moto i nie masz już wielkiego "łup". Cytuj Junak dla każdego . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart322 Opublikowano 22 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2009 Namoczyles tarcze w oleju przed zalozeniem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojrak Opublikowano 22 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2009 Tak, jak składałem przesmarowałem je lekko olejem silnikowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 22 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2009 Powinienes je wrzucic do oleju na dzien. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojrak Opublikowano 23 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2009 (edytowane) seba13 dzięki za rade, jak przepchnę moto to odpala spoko ale ciężko przepchnąć na początek. Jednak chciałbym to zrobić tak aby było normalnie. To co mam wszystko rozebrac i moczyć? Edytowane 23 Czerwca 2009 przez chojrak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba13 Opublikowano 23 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2009 Co masz za tarcze ? jakieś zamienniki? Niema sie co tak z tym męczyć tylko zrobić raz i porządnie. Rozbież wszystko wymocz porządnie tarcze , pomierz ich grubość i sprawdz czy się mieszczą w tolerancji jaką zaleca producent. Sprawdz jeszcze czy na pewno masz przekładki równe ,Wiem że nowe ale jak już będziesz mieł na wierzchu ... (na czystą szybe kładziesz czyste przekładki , powinny przylegać idealnie ) powodzenia Cytuj Junak dla każdego . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 23 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2009 Jeszcze przed rozebraniem, jaka regulacja regulowales sprzeglo, przy sprzegle czy przy klamce ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojrak Opublikowano 23 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2009 (edytowane) Regulowałem przy klamce, a przy sprzęgle to jest tak w połowie zakresu regulacji. Tarcze mam firmy EBC, a przekładki w hondzie zamawiałem. Edytowane 23 Czerwca 2009 przez chojrak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 Nie widze nic dziwnego w twoim opisie działania sprzęgła. Czasem po wymianie tarcz i sprężyn sprzęgło robi sie bardziej "agresywne" i trudniej zmienia się biegi. Gdy miałeś stare sprzęgło to one samo "poślizgiwało" i ułatwiało zmianę biegów, a w nowym juz musisz nad nim panować i sam wysprzęglać tak jak trzeba. Musisz się nauczyć jeździć od nowa ;) Ustawiasz luz na 1-2mm na klamce i powinno być ok. Oczywiście zakładam, ze tarcze nie są zwichrowane (nie przegrzałeś ich albo nie są wadliwe fabrycznie) i wszystko złożyłaś tak jak trzeba. A na rozklejenie sprzęgła po dłuższym postoju jest jeden sposób, szybka przegazówka. Pchanie na "jedynce " to było dobre w simsonie, a nie w 250-cio kilogramowym motorze z 6 tarczami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 25 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2009 To wszystko prawda, co koledzy powyzej pisali, ale podstawa to wlasciwa regulacja sprzegla przy samym sprzegle, zrobiona tak aby sprzeglo w pelni rozlaczalo po wcisnieciu dzwignie, czego twoje najwyrazniej nie robi. Regulacja przy klamce sluzy tylko do regulacji samego luzu klamki. Tak ze najpierw wyreguluj ( zamiast rozbierania ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojrak Opublikowano 29 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 (edytowane) Wyregulowałem przy sprzęgle, czyli popuściłem przy klamce, a mocniej naciągnąłem przy sprzęgle. W czasie jazdy jest lepiej, biegi przyjemniej wchodzą, kiedy silnik jest wyłączony łatwiej przepchnąć motocykl przy włączonym biegu lecz przy zimnym silniku dalej po wrzuceniu jedynki motor gaśnie z trzaskiem tylko ze mniejszym. Trochę pomogło. Edytowane 29 Czerwca 2009 przez chojrak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.