Skocz do zawartości

Kleje do zabezpieczania gwintów.


Vector
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Zimą zakładałem pady i akcesoryjne koncówki kiery, zrobiłem 2 tys. km - i pady i końcówki luźne. Dokręciłem, zrobiłem 1,5 tys. km, w niedziele w trasie, sprawdzam - znowu luźne :evil: Kumpel proponuje klej do gwintów, poszukałem na Allegro i znalazłem coś takiego:

 

http://www.allegro.pl/item642841677_loctit...ntow_50_ml.html

 

http://www.allegro.pl/item642218888_loctit...ie_gwintow.html

 

http://www.allegro.pl/item633191647_klej_d...awde_warto.html

 

Jaka jest różnica pomiędzy tymi dwoma z ofertu LOCTITE? Na stronie Henkela żadnych informacji o różnicy między rodzajem 222 i 243 nie znalazłem :icon_rolleyes: Oba wytrzymują do 150C więc chyba powinno być dobrze bo gwint do padów znajduje się przed cylindrami więc odporny na temperaturę musi być.

 

Czy ktoś coś takiego stosował, jak to działa i nie ma problemów? Bardzo proszę o info :notworthy:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roznia sie "moca",czyli sila potrzebna do pozniejszego odkrecenia sruby. Ja kupilem kiedys Loctite'a "super mocnego" 270 i w zasadzie jak raz zakrecisz srube z uzyciem tego specyfiku to pozniej baaardzo ciezko ja odkrecic ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

243 to jest chyba taki standard, nie za mocny nie za słaby, np do zacisków hamulcowych. Myślę że powinienieś brać właśnie ten, a w sumie jest nie drogo bo ja w sklepie z łożyskami dałem 35zł, ale za 10ml, a tu jest 50 za 29 :icon_evil:

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roznia sie "moca",czyli sila potrzebna do pozniejszego odkrecenia sruby. Ja kupilem kiedys Loctite'a "super mocnego" 270 i w zasadzie jak raz zakrecisz srube z uzyciem tego specyfiku to pozniej baaardzo ciezko ja odkrecic ;)

 

No właśnie... To mnie trochę martwi, bo nie chciałbym mieć później w razie (tfu, tfu!) W problemów i czegoś spartolić przy odkręcaniu... A chyba to było by ryzykowne używać czegoś tak ultra mocnego w miejscu gdzie gwint jest częścią silnika/cylindrów :rolleyes: Zajc a gdzie to mogę dostać? Jakieś miejsce? Leroy?

 

243 to jest chyba taki standard, nie za mocny nie za słaby, np do zacisków hamulcowych. Myślę że powinienieś brać właśnie ten, a w sumie jest nie drogo bo ja w sklepie z łożyskami dałem 35zł, ale za 10ml, a tu jest 50 za 29 :icon_evil:

 

Zastanawia mnie jedynie fakt czy będzie odpowiedni do tempertaury jaka tam panuje. Jak myślicie da radę? Ile tam może być na max? 100C?

 

A cena taka bo widzisz baba termin ważności jest tylko do stycznia 2010, no chyba, że maja takie krótkie term. waż.

 

Jeszcze sie zastanawiam nad tym CX42, kiedyś miałem z tamtej firmy podróbę wd40 i dawało radę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem parę lat temu w Intercars. I za małe opakowanie 10 ml zapłaciłem coś koło 5 dych...Ale z drugiej strony jest to bardzo wydajny specyfik. Po kilkulatach nadal nadaje się do użytku, i nadal coś tam chlupie w buteleczce-pomimo że go co jakiś czas używam. Jeżeli chodzi o siłe sklejenia-to przy wykrecaniu śruby z aluminiowych elementów zdarzało mi się wyciągać śrubę z przyklejonymi zwojami gwintowymi. Lepiej chyba użyć czegos w normie, zamiast super mocnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lctite 243 jest odpowiednim klejem 270 jest trudnorozbieralne używa się go do np mocowania kół zamachowych w prasach mimośrodowych(sam stosuję w swoich) :bigrazz: a243 jest taki lajtowy więc ni9e powinienes miec problem z odkreceniem ale na początek daj małą ilosc na gwint srubu 2-3 krople juz po takiej ilosci poczujesz efekt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Miałem zadać pytanie, ale już nie potrzebuję, bo znalazłem dobre źródło. Tym samym polecam: http://www.loctite.pl/plp/content_data/135292_Mechanika_czerwiec_09.pdf. Jest tam opisane jaki specyfik jest do czego, m. in. są opisane środki do zabezpieczania gwintów. Czyli wychodzi na to, że mamy 3 produkty, które stosujemy w zależności od rozmiaru śruby i oczekiwanej siły.

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...