MOC Opublikowano 28 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 Tak to moze mnie jeszcze oswiecisz jak wplywa polozenie magnesu w stosunku do cewki w momencie otwarcia sie patynek przerywacza chetnie poslucham i dowiem sie czegos nowego :icon_question: P.S. Odnosnie iskrownikow Junaka masz racje jest tam znak i silnik powinien pracowac z przerywaczem ustawionym na znakach plytki i obudowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 28 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 W cewce znajdującej sie w iskrowniku indukuje się napiecie zmienne które niejako odwzorowuje połozenie wału (w zalezności od konstrukcji koła magnetycznego) . Jezeli 'platynki' otworza sie w momencie gdy napięcie cewki iskrownika będze za niskie (a tym samym energia zgromadzona w zasilanej przez cewke iskrownika cewce zapłonowej będzei za niska) to iskra bedzie za słaba lub nie powstanie. :flesje: Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 28 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 Wszystko sie zgadza tylko ze napiecie zalezy, pomijajac wlasciwosci magnesow i cewki, od predkosci z jaka sie poruszaja wzgledem cewki... :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 28 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 (edytowane) "kolego", mieszasz cos.. Janosikk juz odpowiedzial na pytanie odnosnie zaleznosci miedzy polozeniem magnesu wzgledem rdzenia cewki a sila iskry. Ja powiem jeszcze w inny sposob: prad indukuje sie w cewce wylacznie podczas ruchu pola magnetycznego nad rdzeniem, i napiecie zmienia sie wtedy od minimalnego poprzez maksymalne i znowu do minimalnego, sinusoidalnie. Jezeli przerywacz otworzy sie w momencie minimalnego lub wrecz zerowego napiecia to iskry nie bedzie i tyle (albo bedzie na tyle slaba ze nie spowoduje zaplonu mieszanki paliwowo-powietrznej w komorze spalania). Z identycznego wzgledu ustawiamy wspomniana plytke w Junaku, tam jest jeszcze gorzej bo sa tylko dwa magnesy ( a scislej jeden tylko ustawiony tak ze wykorzystujemy obydwa jego bieguny). Edytowane 28 Maja 2009 przez cyborg78 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek8104 Opublikowano 28 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 (edytowane) A ja nie wiem czy jest sens babrania się w to. Kupujesz TAKI. Masz pewność że wał jest prosty, nowe łożysko itd. To że po rozruszaniu, nie masz luzów to nie znaczy, że tak jest. Może nalot rdzy, brudu jest który kasuje ci luz. Podczas pracy silnika wymyje ci to i wtedy okaże się jaki jest naprawdę. 200zł to nie majątek. No chyba że chcesz tylko po polach go katować. Dodane: Zostaw koło zamachowe. Jest ono wyważone. Po roznitowaniu może być ciężko ponownie go ustawić. Jak źle ustawisz, to będzie miało to wpływ na obciążenie wału. Frezując nowy kanałek w wale, osłabiasz ośkę. Edytowane 28 Maja 2009 przez krzysiek8104 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 28 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 Z identycznego wzgledu ustawiamy wspomniana plytke w Junaku, tam jest jeszcze gorzej bo sa tylko dwa magnesy ( a scislej jeden tylko ustawiony tak ze wykorzystujemy obydwa jego bieguny). Wynika z tego ze najlepiej gdyby cewka znajdowala sie pomiedzy magnesami o roznych biegunach :icon_mrgreen: P.S. W iskrowniku Junakowskim nic nie ustawiamy, ustawienia sa fabryczne, naszym zadaniem jest jedynie zlozyc go zgodnie z wytycznymi producenta :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart3q Opublikowano 28 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 krzysiek8104 po pierwsze nie zamierzam kupować nowego wału, nie najlepsze opinie krążą o nowych wałach(kiepska jakość) , zresztą posiadając w garażu kilka innych wałów, nawet dojechanych, wolę je dać do regeneracji i mnie to mniej wyniesie, a będzie lepiej, tak jak fabryka chciała;). Po drugie nie zamierzam frezować żadnych nowych rowków ani nitować krzywki, doskonale wiem że to pierwsze osłabi wał, a to drugie na pewno nie wpłynie dobrze na wyważenie i bicie koła magnesowego. Po 3 jak pisałem motor składam na oryginał i nie będę w nim żadnych patentów stosował, ma być zrobiony porządnie, nie zamierzam być kolejnym wieś tunerem ani katować go po polach, są do tego sprzęty odpowiedniejsze i lepiej się w terenie spisujące... Przepraszam za lekkie naskoczenie na Ciebie ale poczułem się troszkę urażony. Poza tym dziękuję wszystkim za pomoc i informacje, nawet te o których już wiedziałem, może się komuś innemu przydadzą. Z tymi magnesami to ciekawa sprawa, nigdy bym nie pomyślał że ustawienie magnesu nad cewką może mieć jakiś wpływ a tu proszę:) I faktycznie, jak próbowałem na starym typie koła magnesowego ustawić iskrę to była bardzo słabiutka i rzadko, a na zwykłym kole magnesowym była dobra:) Jeszcze jedno, ponoć nawet obrócenie jednego magnesu ma złe skutki, kolega opowiadał jak kiedyś odkręcił magnes i przykręcił go odwrotnie, to potem też miał kłopoty z iskrą.. Cytuj http://www.apanonar.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 28 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 Niestety MOC-u, ale w kwestii iskrownika i prawidłowości jego działania nie masz racji. To koledzy janosikkk i cyborg78 prawidłowo powiedzieli, że siła iskry w znacznym stopniu zależy od tego, czy magnes znajduje się w określonej pozycji względem nabiegunnika cewki zapłonowej w chwili początku rozwierania się styków przerywacza. Magnes musi znajdować się w pozycji lekkiego najazdu, tak by po otwarciu przerywacza indukowała się największa SEM w uzwojeniu wtórnym. Inaczej iskra będzie słaba lub nie wystąpi w ogóle. Proponuję poczytać literaturę, np. Z.Popławski "Elektryczne wyposażenie motocykli i skuterów". Ponieważ w nowszych iskrownikach zmieniono rozmieszczenie cewek oraz zmieniono ilość magnesów, to nie da się "mieszać" wzajemnie części. Efekt będzie żaden. Co do tajemniczego przesuwania się rowka to sprawa jest banalna. Po prostu wbrew obecnie panującym przekonaniom, jakość oryginalnych części była fatalna. W wyniku tego, bardzo często w wałach następowało przekręcanie się czopów na których osadzone jest koło magnesowe, szczególnie, gdy jednocześnie nieco wystawał któryś nabiegunnik cewek, i występowało ocieranie części. Radą jest rozebranie wału i zablokowanie klejami LOCTITE czopu w kole zamachowym, lub dorobienie nowego czopu o większym wcisku. Co do nowych wałów to powiem, że nie są wcale złe, a jak sam się przekonałem, tanie regeneracje bardzo szybko kończą się ponownym remontem wału, który zaczyna bardzo szybko stukać. Ale podobno, od tej reguły są wyjątki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 28 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 Jak HD1940 przeczytasz watek to dowiesz sie z niego ze Cyborg78 stwierdzil ze aby byla najlepsza iskra magnes musi byc centralnie nad cewka co jak wykazala nasza dyskusja jest blednym mysleniem. Z dyskusji wysnulem wniosek iz aby iskra byla "najlepsza" cewka powinna byc miedzy magnesami, co z Twoim twierdzeniem ze powinna lekko zachodzic jest duzo blizszym stwierdzeniem :wink: Mimo wszystko jednak uwazam ze polozenie magnesu przy tak duzej ich ilosc w stosunku do cewki nie odgrywa znaczenia i nie ma znaczacego wplywu na iskre. Napiecie wywoluje zmienne pole magnetyczne i to ono i jego potencjal decyduje o generowanym napieciu a w konsekwencji o iskrze. Mialem ten sam problem co zalozyciel tematu, w kole zamachowym nacialem rowek na klin tak aby zaplon wypadal przed GMP i motocykl chodzi jak burza... :icon_mrgreen: Z tymi magnesami to ciekawa sprawa, nigdy bym nie pomyślał że ustawienie magnesu nad cewką może mieć jakiś wpływ a tu proszę:) I faktycznie, jak próbowałem na starym typie koła magnesowego ustawić iskrę to była bardzo słabiutka i rzadko, a na zwykłym kole magnesowym była dobra:) Jeszcze jedno, ponoć nawet obrócenie jednego magnesu ma złe skutki, kolega opowiadał jak kiedyś odkręcił magnes i przykręcił go odwrotnie, to potem też miał kłopoty z iskrą.. Wytwarzane napiecie rowniez zalezy od stanu magnesow, jezeli byly juz rozmagnesowane badz utracily czesciowo magnetyzm wowczas iskra bedzie slaba, przerabialem to w iskrowniku junakowskim... :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba13 Opublikowano 28 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 (edytowane) Co do przestawionego czopa , to miałem taki przypadek . kolesiowi ciągle ścinało "klina" i mocno dokręcił magneto(odkręcił świece , zablokował tłok przez otwór ) i mocno dokręcił nakrętkę . Silnik juz nie zapalił . Co się okazało czop został przestawiony . Nie ma co tu dużo pisać , rozprasować wał skontrolować łożysko korbowe , wycisnąć czop , ustawić jak sie należy (rowkiem pod wpust w stronę GMP o ile dobrze pamiętam!!! ) wcisnąc prawidłowo czop ,złożyć wał wycentrować i cieszyć się prawidłowo działającym sprzętem. powodzenia Co do magnesów cewek. To centralnie nad cewką jest nie dobrze . Na cewkę wypadają dwa magnesy (cewka ma kształt pój księżyca i na końcach są rdzenie z blach krzemowych to właśnie nad nimi powinny znajdować się magnesy .Najsilniejsze pole magnetyczne = dobra iskra),pierwszy (patrząc od przody moto) powinien "wystawać"za cewkę (rdzeń ) ok 2-3 mm . tak miałem w komarku ,motorynce, wsk-ach, panonni , silniku do napędu agregatu (jeszcze z czasów PRl-u) a ilość magnesów nic nie ma do rzeczy bo i tak zawsze ta sama para "wytwarza iskrę". Edytowane 28 Maja 2009 przez seba13 Cytuj Junak dla każdego . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 (edytowane) Moc czy ty kolejny raz musisz sie czepiac w momencie kiedy nie masz racji?? Poparl moje zdanie HD1940 i Janosikk, jeszcze ci malo? Powiedz w ktorym miejscu rzekomo stwierdzilem ze magnes musi byc centralnie nad cewka zeby iskra byla najsilniejsza?? To wylacznie twoja interpretacja tego co napisalem, poczytaj jeszcze troche zanim bedziesz sie czepial tych ktorzy wiedza wiecej niz ty Edytowane 29 Maja 2009 przez cyborg78 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 Moc czy ty kolejny raz musisz sie czepiac w momencie kiedy nie masz racji?? Poparl moje zdanie HD1940 i Janosikk, jeszcze ci malo? Powiedz w ktorym miejscu rzekomo stwierdzilem ze magnes musi byc centralnie nad cewka zeby iskra byla najsilniejsza?? To wylacznie twoja interpretacja tego co napisalem, poczytaj jeszcze troche zanim bedziesz sie czepial tych ktorzy wiedza wiecej niz ty zaplon ... bedzie mial bardzo slaba iskre bo w momencie kiedy przerywacz sie otwiera to nad cewka nie ma magnesu albo jest jego mala czesc. to tak kwoli scislosci :bigrazz: Ponadto Janosikk Cie nie poparl tylko stwierdzil prawde i jak to wyglada od strony technicznej :clap: Ja nadal twierdze ze nie ma to znaczenia i iskra jest generowana w dowolnym polozeniu magnesu wzgledem cewki, gdyz tworzona jest ona na skutek zmiennego pola magnetycznego. Mam prosbe czy ktos kto ma akurat dostep do silnika WSK moglby sprawdzic gdzie znajduje sie cewka w momencie otwarcia patynek przerywacza, sprawa bedzie wiadoma... :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 Dobrze powiedziales.. Ty tak twierdzisz. Tego nikt ci nie zabroni. P.S. Cytat ktory przytoczyles nijak nie mowi ze magnes musi byc "centralnie nad cewka". Przeczytaj raz jeszcze odpowiedzi HD1940 i Seby13, a potem moze wspomniana ksiazke pana Poplawskiego, moge ci na jutro zeskanowac wybrane strony na ten temat jesli ci bardzo zalezy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 Jezeli magnes nie moze byc nad cewka w malej czesci lub wogole to logicznym jest ze powinien byc centralnie nad nim, no ale widocznie poslugujesz sie inna logika :bigrazz: Zreszta nie wazne, nie ma co bic piany i zasmiecac tematu, skanuj i slij te strony chetnie poczytam, na nauke nigdy nie jest za pozno jak to mowia starsi madrzy ludzie... :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 Nie chce bic piany ale rozrozniasz tylko trzy przypadki tak? magnes nad cewka w malej czesci, wcale i centralnie nad? a co z wszystkimi polozeniami posrednimi? Niewazne Skany jutro wrzuce. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.