Skocz do zawartości

Jaki smar do łańcucha?


Gość Anonymous
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Co w ogóle sądzicie o Agipie?

http://www.allegro.pl/item961078360_smar_d...f_e_400_ml.html

 

Teraz na warsztacie używam Shella, ale jakoś nie jestem nim zachwycony. Konsystencja białej pianki, praktycznie nie chce wnikać w głąb łańcucha. Jako że używam go do chińskich łańcuchów bezoringowych, nie sądzę aby z tych powodów w ogóle pomagał i tak mało trwałym łańcuchom. Agip rzadki, ładnie się rozpływał po łańcuchu. Co proponujecie do najmniejszej klasy motocykli?

lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Agip do łańcucha jest za rzadki moim zdaniem i dlatego puszka która kupiłem była pierwsza i ostatnia. Bardzej sie nadaje do motocykli Off-road oraz bardzo dobrze do smarowania klamek, i innych dzwigni. Z łańucha bardzo szybko znika, przy smarowaniu wszystko pływa w tym smarze. Jest po prostu za bardzo rozcieńczony przy tym za długo odparowywuje.

 

Moim zdecydowanym numerem jeden jest Xeramic. Najlepszy smar do łańcucha jaki używałem/uzywam.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę przyznać Ci rację, może do szybkich motocykli nie pasuje, ale do wolniejszych - nie przekraczających 100 km/h jest dobry? Z resztą sam się przekonam na CBR, choć szybko nie jeżdżę.

 

W skuterze kiedy wymieniałem łańcuch latem zeszłego roku to użyłem Agipa, zimą okazało się że łańcuch był zupełnie suchy i przy okazji trochę się rozciągnął (założony na używane zębatki które współpracowały z łańcuchem o mniejszej średnicy rolek więc się nie dziwię). Przesmarowałem go porządnie choć błędnie, bo z zewnętrznej strony łańcucha. Dwa dni temu zajrzałem do łańcucha i łańcuch był nadal nasmarowany, również go przesmarowałem. Przebieg od ostatniego smarowania określam na ok. 1000 km, a od wymiany minęło 5000 km. Łańcuch jest oczywiście w osłonie, a dostęp mam utrudniony ze względu na inną pokrywę silnika i konieczność odkręcania układu wydechowego.

lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla tych co używają konwencjonalnych smarów jest nowosc na rynku od IPONE. smary kolorowe. niebieski, zielony, czerwony no i klasycznie biały. Taki bajer ;)

 

http://www.ipone.fr/EN/sprays,products-31

 

dostepne sa duze puszki w miare tanie

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

kupiłem olej hipol 80W/90 Gl-4, GL-5 nie było.

 

Wypracował ktoś może dobrą technikę smarowania ? :P

Myślałem, żeby smarować szczoteczką do zębów, ogniwko po ogniwie, najpierw wew strona, potem zew. Wrzucić 1 niech olej się ułoży, zostawić na noc, a rano szmatą usunąć nadmiar oleju. Ew. powtórzyć jeszcze raz smarowanie.

 

Oczywiście przed smarowaniem, szmatka, nafta, szczotka ta metalowa i czyścimy łańcuch.

Edytowane przez k o b 22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie, jest za*ebiście, że nie brudzi, wyjeźdźiłem całą puszkę. Ale ch*j mi po smarze, który traktowany pełną pi*dą znika z łańcucha po 50 kilometrach... :banghead:

 

 

U mnie też szybko schodził, po stu kilometrach.

Pasji nie zmienię, bo jak to zrobić, gdy słyszę w sercu sportowy motocykl...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Ludzie, jest za*ebiście, że nie brudzi, wyjeźdźiłem całą puszkę. Ale ch*j mi po smarze, który traktowany pełną pi*dą znika z łańcucha po 50 kilometrach... :banghead:

A jak to ustaliłeś, że go tam nie ma ;)? Smar ma za zadanie dostać się TYLKO do oringów i je smarować, co zwykle jest mało widoczne. Ogniwa z zewnątrz mogą być suche jak pieprz... W zasadzie łańcuch powinien być suchy jak pieprz, powinny być tylko nasmarowane oringi wewnątrz ogniw, tak jak robi to producent łańcucha dostarczając go w kartonie. I właśnie ten BelRay bardzo dobrze sobie z tym radzi, bo się klei do gumek i nie ucieka. Chodzi tylko o to, by zapodać smar w małej ilości od wewnątrz łańcucha, a nie smarować wszystkiego dookoła, włącznie z felgą, motocyklem i własnym butem ;)

pzdr

 

Witam,

kupiłem olej hipol 80W/90 Gl-4, GL-5 nie było.

 

Wypracował ktoś może dobrą technikę smarowania ? :P

Myślałem, żeby smarować szczoteczką do zębów, ogniwko po ogniwie, najpierw wew strona, potem zew. Wrzucić 1 niech olej się ułoży, zostawić na noc, a rano szmatą usunąć nadmiar oleju. Ew. powtórzyć jeszcze raz smarowanie.

 

Oczywiście przed smarowaniem, szmatka, nafta, szczotka ta metalowa i czyścimy łańcuch.

 

O matko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No może z tą szczotką metalową przesadziłem. :icon_razz: Po prostu szukam alternatywy do czyszczenia łańcucha, w motocyklicznie pokazywali jakąś maszynkę do czyszczenia. A zamiast komentarzy o matko albo ściany, to może jakiś konstruktywny komentarz jak przeczyścić ?

 

Czyścić zapewne często nie trzeba jak posuwa się po asfalcie, ale pare wypadow na pobocze i można już ładnie zasyfić łańcuch.

Edytowane przez k o b 22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...