Skocz do zawartości

cagiva elephant 750


Rekomendowane odpowiedzi

Sprwadź może na tej stronie jakieś schematy są... ale pewnie najlepiej na priva zapytaj Nicka27 bo widzę, e dobrze ogania tematy przeróbek ...

przyznam się szczerze, że u mnie z elektryką niezbyt mocno, coś kojarzę, ale ja wolę mechaniczne sprawy...

 

Pozdr. J-999

 

 

http://www.alexfischer.de/index.asp

Edytowane przez jannikiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mecia, tym, że wtyka pasuje nie ma się co sugerować. Wtyka(jak i z resztą sam ECU) kompa od ST2 jest identyczna jak w moim Cinquecento Sporting, ale bez schematów myślę można stwierdzić, że części jak i piny są raczej nie zamienne. Na Twoim miejscu szukałbym oryginalnej wiązki, którą to później położyłbym na ramę Elefanta. Gdyby był na prawdę kryzys z dostępnością wiązki Canyona, poszukamy jakieś schematy i skmini się ich podłączenie ze Słonikiem.

Póki co sam ze swoim projektem jestem w trakcie końcowego skręcania, które trwa już 4 tygodnie(bo to grypa, bo to co innego ważniejszego), aktualnie pomagam bratu w renowacji mieszkania i jestem całkiem odłączony od życia do jakiejś środy.

Pisz jeśli potrzebujesz czegoś do Cagivy Elefant.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Pany, zobaczymy co z tego wyjdzie. Jeszcze jedno pytanie. Tłoki od GC są znacznie lżejsze od CE i tak się zastanawiam, czy nie zapakowac ich do pieca od GT, w teorii powinno to podnieść moc i zmniejszyć moment obrotowy. Czy lepiej nie kombinować i zostawić oryginalne? Co o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mecia na forum Elefanta w Rajchu koleś ma całego Canyon'a (no, wszystko oprócz silnika) do sprzedania na części.. Dopisane, że wszystko za małe pieniądze..

 

hallo

falls jemand von Euch oder ein freund von Euch canyonteile benötigt! alles ausser motor ;-)) hinterrad, gabel und kanelbaum gibts für kleines geld!
l.g. dietmar

Pisz jeśli potrzebujesz czegoś do Cagivy Elefant.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nicek - nie dawaj mu tego cynka bo się biedaczek zagraci na ament

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cicho Kondziu, bo wychłostać każe.

 

Ogólnie narazie odpuszcze ten temat, silnik z Canyona będzie leżał w zapasie , a narazie reanimuje oryginalny GT. Może ta wiązka się trafi okazyjnie, ostatnio takie przypadki się często zdarzają. Dzięki Nicek.



Ogólnie posiadam do tego silnika regulator napięcia , komputer , wtyczkę do komputera z odciętymi kablami, impulsator, wtryski, pompe paliwa, jakieś przekazniki. Brakuje chyba tylko modułu zapłonowego, zgadza się? Nie licząc okablowania.

Edytowane przez Mecia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tam nie ma modułu, znaczy w starsztch typach kompów P7 i P8 dodatkowo występowały tzw cewki mocy lub moduły mocy, w nowszych 1,6 M to podobnież jest schowane w obudowie kompa...

 

Nie wiem czy ilość czujników i rodzaj się zgadza, chyba w starszych jest 1 czujnik mniej, lub odwrotnie, ale może coś wywnioskujesz porównując katalogi części...

aha przypomniało mi się w GC w przednim "cylindrze" w dekielku zaworów ssących jest czujnik do sterowania chyba zapłonem ( podobnie jak w późniejszych silnikach DS), nie wiem jak w Elefancie i gdzie to się znajduje...

 

Pozdr. J-999

 

Każę jako od słowa kazać jest zet z kropką, a nie erzet jak od kary hahahahhahaha

Edytowane przez jannikiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za poprawkę , niezłą gafę strzeliłem z tą odmianą :P . Co do tego czujnika w pokrywie zaworów, to wg serwisówki jest czujnik temperatury oleju. Jeżeli chodzi o impulsatory to w starym GT są obydwa w pokrywie tam gdzie wariator. Tak samo jest w GC ale jest tam tylko jeden i on chyba działa za dwa. Chyba.Innego nie znalazłem.

Edytowane przez Mecia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W starym E900 są 2 sztuki nadajników, bo 1 liczy impulsy( lub zbiera impulsy do ECU), a drugi liczy obroty( też zbiera do ECU), przynajmniej tak znalazłem w 888, podobne rozwiązanie, i w tym systemie są tzw "cewki mocy" lub inaczej moduły mocy, po 1 na każdy cylinder...w nowszym już tego nie ma wsio mieści się w ECU 1,6 M, + 1 impulsatore...

 

Pozdr. J-999

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik złożony i odpalony. Stwierdziłem, że polatam jeszcze na oryginalnym piecu az się skończy, a na zapas przygotuje od GC . Mam pytanko apropo płytek zaworowych. Jak mierzy się płytki zamykające zawór, bo chcę niedługo zamawiać. Mam mikromierz, ale nie wiem jak dokonać pomiaru. Całą grubość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie służą do tego specjalne wkładki o ustalonej grubości, wkładasz do środka i minusujesz ogólny wymiar od tej wkładki ( wymiar całkowity - wymiar wkładki = wynik )...

Ja to mam u Ryśka dorobione z dużą dokładnością, oprócz tego mam jeszcze ruski mikrometr z obrobioną pod wymiar końcówką, i mierzę i jednym i drugim sposobem, dla potwierdzenia prawidłowości wyniku, przy pomiarze zamykania mam jeszcze taki wihajster do naciskania na dźwigienkę, ale i tak zawsze po wymianie płytek po kilkukrotnym pokręceniu wałem sprawdzam luzy zaworowe, oczywiście do danego motocykla się rozpisuje na kartce i wkłada pod siedzenie, potem będzie widać jaka jest tendencja czy luzy się powiększają czy zmniejszają ect... pamiętać też należy o zapinkach zaworów, właściwie należy je wymieniać przy każdej korekcie luzów, ale jak kto woli...

Jest w Ciechanowie zakład, który specjalizuje się w dorabianiu gwintowników i narzynek z b.dobrego materiału i bardzo wysokiej jakości, chcieliśmy dawno temu podorabiać sobie płytki, ale teraz nie ma problemu z kupnem, a na dodatek kontakt nam się urwał...i zarzucilim pomysł...

Sprawdź dokadnie przy pomocy dobrego światła i lupy stan kapslków do otwierania, w pewnym Monsterze ktoś szlifował szlifierką kątową w taki sposób, że podczas pracy kapselek raz ustawiał się że luz był OK, a raz że za duży... czasem są napisy z boku to też nieraz pomaga przy pomiarach, ale nimi nie ma co się sugerować...zrób sobie skrzyneczkę z opisem i zbieraj stare korki i szajbki, można się czasem z kimś wymienić, znaczy nie wiadomo kiedy się przydadzą tym bardziej, że masz drugi silnik...Pozdr. J-999

 

P.S. Nie całą grubość, tylko tą ściankę w środku z dziurką, zresztą tak samo jak ściankę kapselka...

Edytowane przez jannikiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Jan za obszerną wypowiedź. Mam za duże luzy na zamykających. Coś około 0,1mm. Dziwne , bo różne serwisówki , różnie podają te wymiary. Niektóre nawet od 0,00 do 0,05mm i nie wiem na czym bazować.Chyba, że takie luzy jak mam nie mają większego wpływu na eksploatowanie silnika i sobie w tym sezonie już daruje te regulacje, ale wolę tak nie robić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 904 starszaków to luzy znalazłem od 0,00 - 0, 02, potem 0,03- 0,05...

Ja oczywiście luzy bym robił do za duże są...pamiętając, że sama zmiana zapinek półksiężycowych zmienia co nieco luz...

 

Pozdr. J-999

 

P.S. A podane dane wypośrodkuj, czyli ustaw luz sobie np na 0,03

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...