Jump to content
xwaldik

cagiva elephant 750

Recommended Posts

Witam jestem posiadaczem Cagivy elephant 750 i poszukuje innych wlascicieli tego motocykla w celu wymiany doswiadczen.Pozdrawiam Waldek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Ja ujeżdżam elefanta 900. Witam kolegę w naszym wąskim gronie posiadaczy tych wyjątkowych motocykli.

 

Pozdro :crossy:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Ja ujeżdżam elefanta 900. Witam kolegę w naszym wąskim gronie posiadaczy tych wyjątkowych motocykli.

 

Pozdro :crossy:

Witam Kolege. Mam maly problem ze sprzeglem.Sprzego nie rozlacza mi napedu.Ogladalem tarcze i wydaja sie ok,wymienilem olej na 10 w 40,odpowietrzylem uklad i daslej to samo.Troszke mi rece juz opadly.Mam pytanie do Ciebie male pytanie.Czy na dzwigni sprzegla masz jakis luz bo u Mnie jest.Troche Mnie to sprzeglo dobij bo wczesniej raz dzialalo raz nie dzialalo.Wymienilem uszczelki w wysprzegliku w deklu i powinno byc ok a nie jest.Jak masz jakis pomys to bede wdzieczny.Pozdrawiam Waldek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luz na końcu dźwigni sprzęgła ok. 2-3 mm. Do jego regulacji służy śruba wciskająca tłoczek pompki. Sprawdzałeś uszczelki w pompce? Może jest zabrudzona albo przytkana. Najlepiej wszystko rozebrać, dokładnie wyczyścić, przedmuchać, wymienić płyn. Jeśli to nie pomoże poszukamy dalej.

 

Pozdro

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Elefant 900 ma suche sprzęgło a 750 zdaję się mokre, także przyczyna może być różna. Można zapytać w wątku DUCATI właścicieli np. 750ss lub podobnych sprzętów z "mokrym"

Pzdr. hose

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam znowu Kolegow.Przyczyna nie dzialania sprzegla byla dos prosta.Okazalo sie ze juz ktos tam wsadzal tam swoje rece i oczywiscie zle zlozyl.Wystarczylo przestawic plytke o ktora opieraja sie tarcze wzgledem duzej zebatki na ktorej osadzone sa tarcze sprzegla i wszystko jest ok-nareszcie ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wystarczylo przestawic plytke

 

Mała rzecz a tyle radości. :biggrin:

Tak na marginesie: jak Ci się lata słoniem, teren czy szosa? Jak z dostępnością części u Was?

 

Pozdro: :crossy:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

 

Ja również stałem się posiadaczem takiego cuda, bo w warunkach polskich to raczej jest niecodzienne moto :). Jak na razie zrobiłem tylko 400km - po zakupie do domu i motorek stoi czekając na regulacje. Jutro zabieram się za pomierzenie "płytek" i teraz pytanie, gdzie można te czesci szybko i sprawnie dostać? Zapytam może jeszcze w wątku Ducati (chyba ze jest tam gdzieś napisane tylko cieżko w miarę sprawnie przebrnąc przez temat na 350 stron) ale może ktoś z ujeżdżających Cagive mi coś doradzi:)

 

Pozdrófki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za namiary - będe musiał skorzystać:)

 

Wczoraj walczyłem z przednim cylindrem. Luzy na zaworze wydechwym są wzglednie ok - przy wymianie podkładek byłyby za ciasne. Na ssącym był duży luz ale co sie okazało. Pękł jeden półksiężyc, tj. odkruszyło się ok. 1mm co niestety rozklepało trochę gniazdo w zaworze i nie mogłem za cholere zdjąć tulejki. Po jakimś czasie zwalczyłem temat, przełożyłem tymczasowo półkiężyc z wydechu i luz jest ok.

Dzisaj walcze z drugim cylindrem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam,

od wczoraj jestem posiadaczem Elephanta 750 z 1994r:) jak narazie jestem zajebiscie zadowolony:) moj motocykl podobno występował w tvn turbo ale nie moge znalezc potwierdzenia:) moze ktos sie orientuje ile takich motocykli jest w Polsce lub w Warszawie? są jakies zloty itp?

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

moze ktos sie orientuje ile takich motocykli jest w Polsce

 

Ja wiem o sześciu (w tym Twój):biggrin:

 

Co do zlotów, to wszystko przed nami. Może nadszedł już czas aby zacząć się poszukiwać na szerszą skalę?

 

Pozdrawiam :crossy:

Edited by harder

Share this post


Link to post
Share on other sites

chyba będzie ciężko) skoro Ty wiesz tylko o 6, ale moze ogolnie zorganizować zlot motocykli cagiva... ;)

 

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proszę, następny zarażony włoszczyzną;)

 

Mnie też super się na tym sprzęci jeździ, mam tylko zastrzeżenia co do hamulca przedniego, w mieście nie można powiedzieć, żeby był wystarczający - przydałyby się dwie tarcze z 900...

 

Jak będe miał trochę wolnego czasu trzeba założyć zacisk 4 tłoczkowy z jakiegoś duca (Brembo rulez) i może - o ile jakąś dobiorę, większą tarczę.

 

melon, na twojego elefanta miał kumpel chrapke, ale się tak wybierał że mu widze podkupiłęś. to jest ta z allegro, która była najpierw za 5400, potem 5100 a staneło na 4900 (przyznaj sie ile jeszcze urwałeś:) )?

Edited by nizin

Share this post


Link to post
Share on other sites

to fakt, ze przedni mógłby być nieco solidniejszy

jutro jade w traske na działke 200km na wschód od wawy,,, zobaczymy jak się bedzie sprawował,,,

a faktycznie to jest ta z allegro,,, dobrze, że sie pospieszylem z kupnem bo jestem zajebiscie zadowolony;] a urwałem i owszem... szczerze mówiąc zapłaciłem 4200;) .... w szybkim zakupie pomogło mi to, że sprzedający mieszka 6km ode mnie;) i z bólem sprzedawał, dzwonił juz parę razy i pytał jak sprzęt itp. jak narazie jest super;]

 

 

ma ktoś może jakies linki z danymi technicznymi itp? cokolwiek, gdzie można cos poczytac... z góry dzięki

Edited by melon81

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurcze, no to cena zajefajna, aż zazdoszczę normalnie:) . Jeśli sprzęt jest w stanie przyzwoitym to tylko lac i jeździć:)

Ja na razie kupiłem irydówki Denso bo mi przylewało czasem tylny gar przy zapalaniu a nie uśmiecha mi sie ciągle świecy wykręcać. Zrobiłem jakieś 150km i jest ok.

 

Jak chcesz coś o elefancie poczytać to zamiast googla używaj yahoo - znajdzie dość sporo, jak na ten motocykl, stronek. Jak znajdę chwilę to powklejam jakieś linki z moich poszukiwań.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok poszukam,

 

ja właśnie wróciłem z pierwszej wyprawy, 500km w obie strony na działkę, sprzęcik sprawował sie zajebiście, ale pogoda masakra, w tamta strone 100km w deszcz a z powrotem zajebiscie mocny boczny wiatr;/ ale i tak jest git,,, teraz każdy weekend jakis trip sie szykuje;]

 

a naprawdę za tą cenę to ... rewelka;] opony, napęd, tylny hamulec nowe, silnik gicior,,, także, opłacało sie;]

 

za tydzien powtórka, na działke i tam tydzien jazdy po podlasiu,,,

 

pozdro;]

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

W yahoo wpisz ducati elefant/elephant. W stanach cagivy nie znają :bigrazz:

 

pozdrawiam

 

P.S.

melon81 - gratuluję zakupu i przyjemności z użytkowania

 

Edited by harder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może dziś wiczorkiem coś wrzuce, bo wczoraj nie miałem czasu, a w pracy nie mam linków do stronek z poszukiwań.

 

Tak na szybko mi się jedna rzecz jeszcze przypomniała. Jakby ktoś zmieniał filtr powietrza i chciał zaoszczędzić, tudzież nie mógł go dostać to można założyć filterek od Cinquecento 900 (m.in.). Nie pamiętam w tej chwili numeru, ale chyba to jest AP022 z Filtrona. Minimalnie grubszy, pozostałę wymiary identyczne. Koszt: FeuWert 14zł:). Nie wiem czy e900 ma taki sam czy nie, ale można sprawdzić na stronie UFI wymiary i porównać z katalogiem Filtrona. Oba dostępne on-line:)

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakby ktoś zmieniał filtr powietrza i chciał zaoszczędzić, tudzież nie mógł go dostać to można założyć filterek od Cinquecento 900 (m.in.). Nie pamiętam w tej chwili numeru, ale chyba to jest AP022 z Filtrona.

 

 

 

dobrze wiedzieć;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

sluchajcie mam zajebisty problem, stopiło mi sie gniazdo bezpieczników razem z jednym bezpiecznikiem, drugi jest ok, naladowalem akumulaor i kontrolki sie palą, nie wiem od czego jest drugi bezpiecznik,,, mądra głowa zostawila elephanta na zapłonie przez dwa tygodnie,,, może wiecie gdzie mozna cos takiego dostac??? generalnie moto kręci ale nie pali bo tego drugiego bezpiecznika nie ma,,, co o tym sądzicie? a góry dzieki za pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Częsta usterka w Elefantach. Trzeba usunąć to oryginalne gniazda bezpieczników, a w ich miejsce zastosować te nowszego typu (zapomniałem jak się nazywają ale chodzi o te gdzie stykami są dwie płaskie blaszki) W którymś z linków we wcześniejszym poście znajdziesz schemat elektro.

 

Pozdro.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

coś jest dalej nie tak, bezpieczniki juz są ok, moto kręci, iskra na swiecach jest, ale dalej nie pali,,, czy mogło sie cos spalic w tym czasie jak stal na odpalonym zapłonie? np. pompa paliwa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od włączonego zapłonu najczęściej pada cewka zapłonowa, ale skoro jest iskra to w elektryce raczej wszystko gra. Pompa paliwa jest podciśnieniowa więc spalić też się nie mogła, no chyba że masz założoną jakąś inną elektryczną. Zobacz czy świece masz mokre czy suche. Jeśli suche to brakuje paliwa (może to głupio zabrzmi, ale sprawdź czy masz otwarte kraniki) Czy kontrolka ładowania cały czas świeci się bez względu na położenie wyłącznika zapłonu?

 

Pozdro.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...