Jump to content

cagiva elephant 750


Recommended Posts

  • 9 months later...
  • 8 months later...
  • 3 years later...

Witajcie - niedawno kupiłem słonia 750 na razie wszystko działa (prawie).... światło tylne nie pali, ale powinieniem dojść..   szukam takich śrób do mocowania klapkli bezpiecznikowej - pomożecie?

20090907362 (3).jpg

Edited by pincet
Link to comment
Share on other sites

Ja dobrałem w sklepie z częściami do aut, plastikowe złączki kołkowe wkręcane, od podsufitki, czy plastikow...oryginalne to tylko ebay europejski, jest strona ktoś robi/ dorabia i nie tylko to..

 Sprawdz dokładnie portki gumowe pod zbiornikiem paliwa...

Ja oryginalne kierunki zdemontowałem i wlozyłem do pudełka, a jeżdżę na od Ducati, takie za 40 złotych 2 sztuki...z przodu musiałem dorobić z gumy podstawki,pod te kierunki,  ale wolę to niż uszkodzić oryginały, których nie ma...

Z innych spraw przydatnych:

- osłony na lagi

- porządny akumulator

- oslona/ skarpeta tylnego amortyzatora

- ja se dokupiłem szersze podnóżki, bo wąskie niszczą but enduro ( ale już nie jeżdżę w butach enduro, wolę glany + nakolenniki)

- handbary

- tlumik - ja mam od Kawasaki ZX10 - lżejszy i jeszcze nie jest głośny

- olej tylko Shell Advance Ultra 4 15W50

- tarcze sprzęgłowe może jeszcze są u Olka motocykle, tylko trzeba pamiętać, że to mokre sprzęglo, a nie suche... no chyba, że Kolega ma na starym suchosprzęgłowym Pantahowym Bifaro lub Monofaro... to gratulacje 🙂

Poza tym motocykl bez zarzutu, po czyszczeniu gaźników i ogólnym serwisie, mozna latać..co prawda trochę narzekam na hamulce, przydałaby się 2 tarcza, ale jak 1 tarczą przód zablokuję, to czy sens dokładania 2 tarczy... nie wiem....

W razie co slużę jakąś wiedzą 🙂

Pozdr i życzę miłej exploatacji 🙂

Link to comment
Share on other sites

Ja oryginały też mam, tylko, ładnie zapakowane i schowane, tańsze i bardziej dostępne sa zamocowane, bo Kolego, jak zaliczysz parkingówkę,zapomnij, że gdziekolwiek dokupisz szkiełko.. do oryginalnych kierunków...

Co do samej exploatacji, ja mam zmienione przełozenia, na 5 biegu przy 3000 obr, bez szarpania mam 60 km/h, niestety spala paliwka za to więcej, no coś za coś, czasami latam w terenie, to i muszę i po piachu pociągnąć, trzeba pamiętać, że 19 cali przód, to ja w piachu dociążam tylne koło i idę z garści, jak zaczyna mi przód uciekac, to wajhluję garścią, oczywiście odpowiednio niskim biegiem, nieraz jest tak, że tylny prawy podnóżek pasażera mam otwarty i tam stawiam prawą nogę próbując dociążać tył... i jakoś mi tam wychodzi, nie utknąłęm narazie nigdy w piaskownicy...trzeba też czasem uważać, na twardym szutrze, ale pokrytym cienką warstwą sypkiego szutro-piachu, bo motocykl swoje waży, raczej podparcie dynamiczne- nie swobodne,. ale dynamiczne może grozić kontuzją... o tym trzeba pamiętać, bo tu nóżka szwajcenegera nic nie pomoże- prawa fizyki są góra...Ja używan w tej chwili Pirelli Scorpion Rally, ale pewnie jak się skończą to przejdę na bardziej szosowe, bo w teren mam drugą Cagivę Elefant M 600 ( na silniku Monstera 600)...

Tu troche widać moją hehehhe

 

 

Może się przydać, można sobie sciagnąć serwisówkę..

https://carlsalter.com/cagiva-service-manuals.asp

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Znalazłem w starym katalogu motocyklowym dane techniczne dotyczące mas konkurencyjnych motocykli z jednego segmentu ADV-Enduro:

- - Honda Africa Twin 750- 206 kg

- Yamaha XTZ 750  - 208 kg

- Suzuki DR 800 Big 205 kg

- Cagiva Elefant 750 - 218 kg

- Cagiva Elefant 900 - 223 kg

Jako ciekawostkę dodam, że jeżdziłem wszystkimi tymi motocyklami, i najlżejszy DR Big 800, ma masę na poziomie Cagivy Elefant 750, a nie wiem, czy Cagiva nie jest delikatnie lżejsza...Stara AT 750- kloc i muł, a XTZ 750, taki kloc, że naprawdę ciężko tym jeżdzić...

No i na potwierdzenie filmik...

 

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 1 year later...

Odkopuję temat 🙂

Posiadam 2 Cagivy Elefant , jedną 350 z silnikiem M600 ( mój prototyp), oraz Cagiva Elefant 750...

Jeździ się fajnie i przyjemnie, "małą" zrobiłem ok. 40 tys km z czego 70-80% w terenie, dużą też już zrobiłem sporo km...

Wad nie ma, może jedynie coś co jest ich charakterystyką, "mała" bardziej w teren- bo ma kółka 21/17, duża w terenie też daje radę, ale już trzeba odpowiednio się przygotować.. Jedynym problemem w moim przypadku to wypychanie ich z mojej piwnicy, dlatego kupiłem i przerobiłem trochę pod kątem szwędania się w terenie: Ducati Hypermotard 698, zmieniłem w nim koła na 19/17 oraz założyłem skarpety na przód i tył + osłonę silnika...

Dzisiaj, miałem tez test prawdy jeśli chodzi o porównanie wagowe Cagiva aka japonia...

Honda Transalp na gaźnikach z połową paliwa jest cięższa niż Cagiva Elafant 750 z pełnym zbiornikiem - test - wypychanie z mojej piwnicy...

 

P.S.

Kurde, Cagivami w tym roku praktycznie jeszcze nie jeździłem - a dlaczego - pkt wyżej- Hyper 698 - 150 kg to jednak mało... hihihihihi...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...