kamilyzf Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Cze Wszystko zaczęło się wczoraj gdy wyjechałem poczułem na kierownicy luz (tłuczenie na nie równościach), po powrocie chciałem dokręcić śruby przy główce ramy i zauważyłem że ta śruba która jest na środku kierownicy (łączy górną półkę z osią) jest za lekko dokręcona (mogłem ją lekko ręką odkręcić). Po zdemontowaniu górnej półki dokręciłem nakrętki przy łożysku o jakieś 1/5 obrotu, potem poskręcałem wszystko. Dzisiaj jak wyjechałem już nie było czuć luzu, na nierównościach nic nie tłucze. Ale wystąpił następny problem, mianowicie moto zaczęło prowadzić się nie pewnie, przy wychodzeniu z zakrętów wężykuje, na nierównościach ma ucieka na boki, przy puszczeniu kierownicy skręca w prawo (chociaż trochę wiało i nie wiem czy to nie od tego),ja postawie moto w pionie i chcę obrócić kierownicą np. z lewej na prawą stronę to na samym środku czuć "przeskok", kierownica chodzi lekko, nie ma jakiś oporów. W moto przed sezonem zmieniłem obydwa łożyska w główce, olej i uszczelniacze w lagach (wszystko oryginalne) opony są nowe i ciśnienie w nich jest dobre. Więc co może być tego przyczyną, dodam że najbardziej dziwi mnie ten odczuwalny opór w momencie wyprostowania jak moto stoi i chce kierą obrócić z jednej na drógą strone. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Łożyska główki ramy natychmiast do wymiany. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilyzf Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 to możliwe że łożyska rozleciały się po 1500km dodam że były to oryginały kupowane w serwisie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 to możliwe że łożyska rozleciały się po 1500km dodam że były to oryginały kupowane w serwisie Yo że kupowane w serwisie wcale jeszcze nie znaczy o prawidłowej ich wymianie. Zbyt mocne dociągnięcia łożysk powoduje ich automatyczne zniszczenie. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilyzf Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Zbyt mocne dociągnięcia łożysk powoduje ich automatyczne zniszczenie. to o ile trzeba luzować nakrętkę? Bo ja po dociągnięciu poluzowałem o jakieś 1/3 obrotu (tak podpowiedział mi mechanik) i wszystko było ok pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Cos spieprzyles podczas montazu, moze wlasnie nie skreciles mocno kontry z nakretka naciagajaca lozyska w glowce, luz powoli sie powiekszal i lozysko uleglo uszkodzeniu. Na kole sie czasem nie jezdzilo ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 (edytowane) Jezeli jest przeskok przechodzac przez pozycje srodkowa to te lozyska sa zniszczone.Niewlasciwy montaz lub tez twarde ladowania z gumy na luznych lozyskach. Proponuje wymienic na zestaw stozkowych taki jaki oferuje All Balls. Nie sa one tak wrazliwe na zakrecenie odpowiednim momentem i sa tez tansze niz fabryczne,okolo 35$ w USA. http://www.allballsracing.com/Bearings_seals.asp?page=STK Zadne przerobiki nie sa wymagane,wybijamy stare bierznie,wsadzamy nowe,itd. Edytowane 26 Kwietnia 2009 przez tomekd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilyzf Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Cos spieprzyles podczas montazu, moze wlasnie nie skreciles mocno kontry z nakretka naciagajaca lozyska w glowce, luz powoli sie powiekszal i lozysko uleglo uszkodzeniu. Na kole sie czasem nie jezdzilo ??? Na kole się nie jeździło bo się nie umie i raczej nie mam zamiaru się uczyć :biggrin: Kontra wydaje mi się że była dobrze dokręcona bo jeśli bym mocniej dokręcił to nie założył bym tej podkładki która zapobiega odkręceniu obu nakrętek. A czy powodem może być to że miałem luźno dokręconą tą nakrętkę którą przykręca się górną półkę na środku (taka pochromowana) pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Nie wydaje mi sie, bo cale trzymanie przodu robi wlasnie nakretka naciagajaca lozyska ( trzyma dolna polke w glowce ramy ) a dolna polka trzyma lagi. Jezeli miales lozyska kulkowe w glowce ramy to rada mechanika byla przyczyna zniszczenia lozysk - odpuszczenie o 1/3 obrotu to za duzo jak na ten typ lozysk. Ta rada dotyczyla ustawienia lozysk stozkowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilyzf Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 i właśnie takie miałem - stożkowe no nic dzięki wszystkim za pomoc, widzę że jutro muszę zamówić nowe łożyska :banghead: pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 a jakiej firmy miales te lozyska- QMP??? Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Jeśli mogę doradzić: to spisz sobie wymiary z larssona i pójdź do sklepu z łożyskami - można kupić taniej - np. komplet do bandita to 40zł vs 120zł - różnica kilkukrotna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilyzf Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 (edytowane) a jakiej firmy miales te lozyska- QMP??? w sumie to nie wiem, bo kupowałem w serwisie i były zapakowane w pudełka z napisem YAMAHA, made in Japan toowdie dzięki na pewno skorzystam pzdr Edytowane 26 Kwietnia 2009 przez kamilyzf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Yo! Moze glupie pytanie - ale bieznie lozysk tez wymieniles? Jak nabijales nowe bieznie? Przy za mocno dociagnietym lozysku glowki moto zachowuje sie jak pijane... Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilyzf Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2009 jeśli bieznie łożysk to ta tulejki nabijane w ramę, to tak wymieniłem po dokładnym wyczyszczeniu wszystkiego posmarowałem delikatnie miejsce w którym te łożyska powinny się znaleźć i przez kawałek prostokątnego drewna nabiłem małym młotkiem wiem że trochę nie profesjonalnie :biggrin: ale chyba to nie jest powodem awarii pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.