Skocz do zawartości

wydech/pusty/


dgree
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zdejmij tłumiki z kolektorów to się przekonasz... :D

GPz brzmi pięknie bez tłumików, sam poważnie zastanawiam się nad zrobieniem tzw. drag pipe'ów. Ktoś znajomy Ci będzie spawał? Ile taka przyjemność Cie będzie kosztować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opory sa mniejsze, ale przede wszystkim znacznie zubazasz mieszanke powodujac ze silnik traci moc w roznych zakresach obrotow ( zwykle traci dol, lub srednie a troszke zyskuje w gorze ) i znacznie podwyzszasz temperature spalania mieszanki. Wbrew temu co sie wam wydaje silnik musi miec zgrany uklad wydechowy ze ssacym i z gaznikami - bez tego nigdy nie bedzie dobrze chodzil.

O ile ze stara japonia mozna troche powalczyc w warunkach `domowych` i czasami sie udaje ( choc warto sprawdzic na dynamometrze czy sie czasem mocy nie stracilo ) to grzebac w wydechach nowych sportow absolutnie nie wolno.

Niestety dzwiek to nie wszystko.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam dobrze Wam radzi. Po wszelkich ingerencjach w układ wydechowy czy ssący trzeba regulować gaźniki do nowych warunków. Jeżeli się tego nie zrobi to prawdopodobnie takie cos oprócz zwiększenia hałasu da nam tylko spadek mocy a także trwałości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko z tą dziurą w tłoku no zabardzo nie wiem... :|

Jeżeli zwiększy się temperatura z powodu zubożonej mieszanki to z reguły ma to miejsce w pobliżu zaworu, w przybliżeniu zawsze w tym samym miejscu, co w końcu powoduje przepalenie tłoka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
tylko z tą dziurą w tłoku no zabardzo nie wiem... :|

Jeżeli zwiększy się temperatura z powodu zubożonej mieszanki to z reguły ma to miejsce w pobliżu zaworu' date=' w przybliżeniu zawsze w tym samym miejscu, co w końcu powoduje przepalenie tłoka.[/quote']

 

no to już wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Zobaczymy co będzie po reulacji gaźników u mnie. Na razie i tak nie jeździłem z nowymi wydechami i starymi ustawieniami gaxników bo nie było warunków.

U mnie też są przelotowe, chociaż nie puste.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozesz sobie sam sprawdzic jak znajdziesz kawalek nieuczeszczanej prostej.

Zaczynasz od dyszy glownej, czyli rura do odciecia na dwojce np i bez schodzenia z obrotow gasisz silnik i sprawdzasz swiece. Jak czarna to za bogata, biala - za ubogo.

To samo na srednich, a potem na wolnych.

Jak sie dlawi przy przyspieszeniach, daj troche ssania - gdy zgasnie to za bogato, pociagnie - za ubogo, czyli odpowednio do tego ustawiasz iglice.

Najlepszy jest dynamometr, ale nie zawsze jest pod reka:)))

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Oczywiście można zestroić "domowymi" sposobami i często daje to niezłe efekty.

Jeżeli chcemy mieć 100% pewności, że wszystko jest OK i wykorzystać pełnię możliwości to tylko "rolki" i szerokopasmowa sonda AFR. Dysponując tym sprzętem możemy się pobawić w napisanie nowej mapy wtrysku paliwa lub solidnie wystroić gaźniki.

Wracając do tematu pustych wydechów proponuję zapoznać się z tematem zjawisk falowych występujących w układzie wydechowym, chyba że intesuje nas tylko efekt dźwiękowy - to zupełnie inna bajka...

 

pozdr

Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...