Skocz do zawartości

Co myślicie o Suzuki GSX600F / GSX750F ? ( GSX 600 F , GSX600 F , GSX 750 F , GSX750 F )


Rekomendowane odpowiedzi

a czy ktoś może potwierdzić lub zdementować prawdziwość faktu odblokowania maksymalnych obrotów silnika na 2 i 3 biegu poprzez rozpinanie kostki pod bakiem ? chodzi o silnik gsx750.

Edytowane przez tomhagen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że zacytuje gościa co cytuje:

 

" Podobno istnieje mozliwosc latwego tuningu motocykla - tu zacytuje fragment

prywatnej korespondencji z pewnym uzytkownikiem Inazumy (jezeli czyta te

grupe, mam nadzieje ze sie nie obrazi):

 

"Co do tuningu....na niemieckich forach skupiających właścicieli GSX-R i

innych olejaków był duży szum z tym związany. Silnik Inazumy wywodzi się

z GSX-R 750 , który w szczytowej formie miał 117 KM.Ponieważ zamysłem

konstruktorów Inazumy było zbudowanie silnika o dużym momencie obrotowym

(kosztem mocy)-ech ta elastyczność od 60 km/h na szóstym biegu myślę ,że

nie ma sensu przerabiać tego silnika na sport(wym głowicy, wałków

rozrządu, gażników etc...)-bo kto chce sporta to powinien po prostu

sobie taki kupić. W Inazumie są inne możliwości....sprawa dotyczy

zablokowania(zmniejszenia) maksymalnych obrotów na 2 i 3 biegu. Ma to

związek z tym, że na tych biegach najczęściej poruszamy się (mniej lub

BARDZIEJ dynamicznie) w okolicy prędkośći 50 km/h-prędkości ogólnie

przyjętej na terenie zabudowanym w Uni. Ponieważ normy głośności

jednośladów w Europie są coraz bardziej zaostrzane zmniejszenie obrotów

na 2 i 3-ce nie drażni ucha normalnych zjadaczy chleba ;-) . A teraz

sedno sprawy-jak odblokować?-sprawa jest prosta.....(mimo ,że na

zachodzie pojawiły się przystawki do modułu zapłonowego G-Pack za o ile

pamiętam 150euro)- u nas wystarczy rozpiąć podwójną kostkę idącą od

silnika(od strony zębatki zdawczej) . Kostka ta leży pod zbiornikiem

paliwa na filtrze powietrza, obok jest jeszcze kostka pojedyńcza , ale

tej nie rozpinamy , gdyż obsługuje ona lampkę luzu. Proszę spróbować

_najlepiej za miastem ... :-)"

 

dodam tylko tyle że już rozłączyłem tą kostkę ale nie mam jak sprawdzić na razie :)

Edytowane przez tomhagen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

że zacytuje gościa co cytuje:

 

 

jak dobrze zrozumiałem to chodzi tu wyłączenie ogranicznika max obrotów ... chciałbym zobaczyć wybuch silnika na trójce dokręconej do końca :rolleyes:

z tego co pamiętam już jeden z użytkowników robił podmianę madułów zapłonowych z gsxr 750 dla b12 i skończyło się to kolizją tłoka z zaworami, silnik został przekręcony ponad max. dopuszczalne obroty

 

dla mnie to jakaś herezja i proszenie się o kłopoty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Panowie takie trochę pytanko co do jazdy. To mój pierwszy duży motocykl więc nie mam porównania.

Czy u was w "jajkach" też tak szarpie jak się go zamula poniżej np. 3-4 tys? Ojciec mi mówi "to nie diesel" ja wiem ale czy to normalne w takich szescsetach czy kwestia jakiś regulacji? Bo autem jadę dwójką wysoko a w motocyklu mi szarpie. To jest norma no nie? Pozdro :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaku a może masz za luźno łańcuch i dlatego Ci szarpie?Ja takowych problemow nie mam,moze dlatego ze takich niskich obrotow nie trzymam na dwojce.

"Pamięć i szacunek dla tych którzy odeszli nagle,pozostawiając nam jedynie wspomnienia.Dla wszystkich tych którzy pomogli mi w życiu a już nigdy im nie podziękuje.Dla tych którzy odeszli tragicznie,mając przed sobą całe życie...na zawsze w pamięci"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szarpanie na niskich obrotach chyba zależy od momentu obrotowego. Im wyższy tym mniej szarpia, bo moto ma większą siłę. Jak masz mało Nm to będzie szarpał.

Jak się mylę to proszę mnie poprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaku a może masz za luźno łańcuch i dlatego Ci szarpie?Ja takowych problemow nie mam,moze dlatego ze takich niskich obrotow nie trzymam na dwojce.

 

Nie pomyślałem o tym. Trochę go w zimie podciągałem ale muszę jeszcze dokładnie zobaczyć. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

......też tak szarpie jak się go zamula poniżej np. 3-4 tys?.......

 

Może obrotomierz nie pokazuje prawidłowych wartości ? Przy 100km/h = ~ 5000 obr/min . Powyżej 3tys , silnik już powinien pracować płynnie .

 

Zgadza się. Ale chodzi mi raczej o turlanie się. Te wartości to raczej w dół. Bardziej 3 tys i mniej. Jedynką i dwójką. Bardziej dwójką. W samochodzie płynnie się jedzie. A u mnie szarpie ale być może zamulam i przewrażliwiony jestem a nie mam kogo spytać:) Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te 5000obr/min przy 100km/h podałem ,żebyś mógł sprawdzić , czy obrotomierz nie pokazuje błędnych wartości .

 

SUZUKI zaleca w instrukcji taki moment na zmianę biegu :

- 1st - 2nd...przy 20km/h

- 2nd - 3rd ..przy 30km/h

- 3rd - 4th ..przy 40km/h

- 4th - 5th...przy 50km/h

- 5th - 6th ..przy 60km/h

 

Wychodzi na to , że trzeba jeździć i przyśpieszać powyżej 3000obr/min .

 

Przy redukcji wygląda to tak :

- 6 - 5 ...40km/h

- 5 - 4 ...30km/h

- 4 - 3 ...20km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...