tomcie Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 Witam Mam silnik zalany olejem mineralnym castrol 20W40, dedykowany olej do mojego moto to półsyntetyk 10W40. Jaki olej radzicie wlać , czy zostać przy mineralnym ? czy półsyntetyk nie wypłuka nagaru i nie rozszczelni silnika i czy zmiana nie wpłynie na pracę sprzęgła? Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 24 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 Jeśli ma być półsyntetyk 10W40 to taki wlej.Nic się nie stanie. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
balcerowicz Opublikowano 24 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 (edytowane) Moim skromnym zdaniem to zmiana oleju zależy od tego ile motocykl jeździł sezonów na mineralnym i jaki przebieg.Jeśli był cały czas eksploatowany na mineralu to jest ryzyko rozszczelnienia jak ma sporo szlamu i nagaru.A jeśli był jeżdżony sporadycznie na oleju o którym piszesz to zmiana :flesje: mu nie zaszkodzi a wręcz pomoże Edytowane 24 Lutego 2009 przez balcerowicz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
falki Opublikowano 24 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 Zdecydowanie, czas eksploatacji na kiepskim minerale ma znaczenie jednakze owczesne minerały dobrych marek nie pozostawiaja nagaru.Sprawdz dokładnie jakiej specyfikacji i firmy olej masz w silniku, jesli masz mozliwosc zapytaj poprzedniego wlasciciela z jakiego powodu wlal inny olej. Osobiscie uwazam ze powrot do oryginalu nie powinien spowodowac negatywnych efektow, obserwuj zachowanie sprzeta gdyby cos zawsze mozesz wrocic do minerala. Pozdro falki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 24 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 temat mocno wałkowany mozesz zmienić na 10W40 bez zadnych konsekwencji to czy bedzie mineralny , pół czy syntetyczny zalezy od kasy która mozesz wydać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 24 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 znowu zaczyna się 218364527834532433245temat o olejach i mitach z tym ze olej półsyntetyczny może rozszczelnić cokolwiek . Skąd to wiecie ??? widział ktoś to ???? Czy powtarza co mu opowiedział szwagier że jego kolega usłyszał że teść szwagra w swoim maluchu tak miał ??? Każdy olej jest opisywany zgodnie z normami i gdyby ktokolwiek zadał sobie trud sprawdzenia co pokazują te oznaczenia to zauważyłby ze oleje syntetyczne i półsyntetyczne mają mniej środków myjących , usuwających nagary itp niż mineralne w odpowiedzi na pytanie - lej taki jaki zaleca producent bo małe żółte ludziki dużo lepiej wiedzą jak jest zbudowany twój silnik i jakiego oleju wymaga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 24 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 Nie piekl sie tylko sluchaj i czytaj uwaznie. Prawda jest ze oleje syntetyczne czyli nowej generacji maja lepsze zdolnosci myjace i rozpuszczajace wszystkie syfy i nagary zgromadzone w silnikach. Jednak aby moglo do czegos takiego dosjc w pierwszej kolejnosci silnik musialby byc niemilosiernie zajezdzony i po zylionie kilometrow bez dbalosci wlasciciela o jego stan i kondycje. W przypadku ludzi ktorzy dbaja i/lub dbali o moto nic nie powinno sie stac... :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 24 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 roznica moze byc tylko taka, ze gdy przyjdzie lato i silnik sie mocno nagrzeje bedzie go troche glosniej slychac. Oczywiscie dotyczy to zwlaszcza silnikow o wiekszym przebiegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomcie Opublikowano 24 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi które rozwiały moje wątpliwości i obawy . Pozdrawiam - Tomek :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 24 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 Jeśli był cały czas eksploatowany na mineralu to jest ryzyko rozszczelnienia jak ma sporo szlamu i nagaru heee, spod korka rośnie tatarak i w baku żaby rechoczą :biggrin: Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 24 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 znowu zaczyna się 218364527834532433245temat o olejach i mitach z tym ze olej półsyntetyczny może rozszczelnić cokolwiek . Skąd to wiecie ??? widział ktoś to ???? Czy powtarza co mu opowiedział szwagier że jego kolega usłyszał że teść szwagra w swoim maluchu tak miał ??? Każdy olej jest opisywany zgodnie z normami i gdyby ktokolwiek zadał sobie trud sprawdzenia co pokazują te oznaczenia to zauważyłby ze oleje syntetyczne i półsyntetyczne mają mniej środków myjących , usuwających nagary itp niż mineralne w odpowiedzi na pytanie - lej taki jaki zaleca producent bo małe żółte ludziki dużo lepiej wiedzą jak jest zbudowany twój silnik i jakiego oleju wymaga heee, spod korka rośnie tatarak i w baku żaby rechoczą :biggrin: No mnie też trafia jak czytam o tym rozszczelnianiu. Nie widziałem jeszcze nagaru, który by uszczelnił silnik....lub lepiej go spasował. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 24 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 (edytowane) Rozszczelnienie mozna sobie darować bo to ma znaczenie tylko wtedy gdy silnik już stracił szczelność i po prostu na syntetyku cieknie bardziej a na mineralnym tylko ślączy bo gęściejszy i trudniej mu się przecisnąć przez małe nieszczelności :icon_mrgreen: Natomiast z tą zmianą z minerala na syntetyk, czy półsyntetyk to trzeba uważać bo jak silnik jest zasyfiony to ten syf odchodzi potem płatami i jak taki czarny glut wciśnie się w ciasny kanał doprowadzający olej np do panewki to można zatrzeć sprzęta. Najlepiej zdemontować pokrywę zaworów i zaglądnąć czy na ściankach nie ma przylepionego syfu. Jak ścianki są tylko lekko przyciemnione to spokojnie można lać półsyntetyk a jak jest gruba warstwa syfu, który daje się skrobać to lepiej nie zmieniać oleju z minerala na lepszy. Edytowane 24 Lutego 2009 przez Luca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 24 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 Luca, ty rozbierales jakis silnik motocyklowy w ostatnim 10 leciu ? Pytam bo ja rozbieralem kilkanascie i w zadnym tego typu osadow czy nagaru nie bylo. Nawet w glebokim PRL byla to rzadkosc, swiadczaca raczej o wlascicielu, a nie o jakosci oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkelpl Opublikowano 24 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 Luca, ty rozbierales jakis silnik motocyklowy w ostatnim 10 leciu ? Jesli wlaczasz to silniki chinczykow to kilka rozbieral :icon_mrgreen: Nawet w szopie przy lampie bylo szybkie zdejmowanie glowicy i "remont silnika" :buttrock: Cytuj ISRA: 27062SREU: 614 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 25 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2009 Jesli wlaczasz to silniki chinczykow to kilka rozbieral :icon_mrgreen: Nawet w szopie przy lampie bylo szybkie zdejmowanie glowicy i "remont silnika" :buttrock: Eeee-bo chinczyki jeżdżą na oleju bambusowym, a to się nie liczy :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.