Skocz do zawartości

Czy zmienić olej???


tomcie
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam silnik zalany olejem mineralnym castrol 20W40,

 

dedykowany olej do mojego moto to półsyntetyk 10W40.

 

Jaki olej radzicie wlać ,

 

czy zostać przy mineralnym ? czy półsyntetyk nie wypłuka nagaru i nie rozszczelni silnika i czy zmiana nie wpłynie na pracę sprzęgła?

 

Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ma być półsyntetyk 10W40 to taki wlej.Nic się nie stanie.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem to zmiana oleju zależy od tego ile motocykl jeździł sezonów na mineralnym i jaki przebieg.Jeśli był cały czas eksploatowany na mineralu to jest ryzyko rozszczelnienia jak ma sporo szlamu i nagaru.A jeśli był jeżdżony sporadycznie na oleju o którym piszesz to zmiana :flesje: mu nie zaszkodzi a wręcz pomoże

Edytowane przez balcerowicz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie, czas eksploatacji na kiepskim minerale ma znaczenie jednakze owczesne minerały dobrych marek nie pozostawiaja nagaru.Sprawdz dokładnie jakiej specyfikacji i firmy olej masz w silniku, jesli masz mozliwosc zapytaj poprzedniego wlasciciela z jakiego powodu wlal inny olej. Osobiscie uwazam ze powrot do oryginalu nie powinien spowodowac negatywnych efektow, obserwuj zachowanie sprzeta gdyby cos zawsze mozesz wrocic do minerala. Pozdro falki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znowu zaczyna się 218364527834532433245temat o olejach i mitach z tym ze olej półsyntetyczny może rozszczelnić cokolwiek . Skąd to wiecie ??? widział ktoś to ???? Czy powtarza co mu opowiedział szwagier że jego kolega usłyszał że teść szwagra w swoim maluchu tak miał ???

Każdy olej jest opisywany zgodnie z normami i gdyby ktokolwiek zadał sobie trud sprawdzenia co pokazują te oznaczenia to zauważyłby ze oleje syntetyczne i półsyntetyczne mają mniej środków myjących , usuwających nagary itp niż mineralne

 

w odpowiedzi na pytanie - lej taki jaki zaleca producent bo małe żółte ludziki dużo lepiej wiedzą jak jest zbudowany twój silnik i jakiego oleju wymaga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie piekl sie tylko sluchaj i czytaj uwaznie. Prawda jest ze oleje syntetyczne czyli nowej generacji maja lepsze zdolnosci myjace i rozpuszczajace wszystkie syfy i nagary zgromadzone w silnikach. Jednak aby moglo do czegos takiego dosjc w pierwszej kolejnosci silnik musialby byc niemilosiernie zajezdzony i po zylionie kilometrow bez dbalosci wlasciciela o jego stan i kondycje. W przypadku ludzi ktorzy dbaja i/lub dbali o moto nic nie powinno sie stac...

:icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znowu zaczyna się 218364527834532433245temat o olejach i mitach z tym ze olej półsyntetyczny może rozszczelnić cokolwiek . Skąd to wiecie ??? widział ktoś to ???? Czy powtarza co mu opowiedział szwagier że jego kolega usłyszał że teść szwagra w swoim maluchu tak miał ???

Każdy olej jest opisywany zgodnie z normami i gdyby ktokolwiek zadał sobie trud sprawdzenia co pokazują te oznaczenia to zauważyłby ze oleje syntetyczne i półsyntetyczne mają mniej środków myjących , usuwających nagary itp niż mineralne

 

w odpowiedzi na pytanie - lej taki jaki zaleca producent bo małe żółte ludziki dużo lepiej wiedzą jak jest zbudowany twój silnik i jakiego oleju wymaga

 

 

heee, spod korka rośnie tatarak i w baku żaby rechoczą :biggrin:

No mnie też trafia jak czytam o tym rozszczelnianiu.

Nie widziałem jeszcze nagaru, który by uszczelnił silnik....lub lepiej go spasował.

 

 

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozszczelnienie mozna sobie darować bo to ma znaczenie tylko wtedy gdy silnik już stracił szczelność i po prostu na syntetyku cieknie bardziej a na mineralnym tylko ślączy bo gęściejszy i trudniej mu się przecisnąć przez małe nieszczelności :icon_mrgreen:

Natomiast z tą zmianą z minerala na syntetyk, czy półsyntetyk to trzeba uważać bo jak silnik jest zasyfiony to ten syf odchodzi potem płatami i jak taki czarny glut wciśnie się w ciasny kanał doprowadzający olej np do panewki to można zatrzeć sprzęta.

Najlepiej zdemontować pokrywę zaworów i zaglądnąć czy na ściankach nie ma przylepionego syfu.

Jak ścianki są tylko lekko przyciemnione to spokojnie można lać półsyntetyk a jak jest gruba warstwa syfu, który daje się skrobać to lepiej nie zmieniać oleju z minerala na lepszy.

Edytowane przez Luca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luca, ty rozbierales jakis silnik motocyklowy w ostatnim 10 leciu ?

Pytam bo ja rozbieralem kilkanascie i w zadnym tego typu osadow czy nagaru nie bylo. Nawet w glebokim PRL byla to rzadkosc, swiadczaca raczej o wlascicielu, a nie o jakosci oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luca, ty rozbierales jakis silnik motocyklowy w ostatnim 10 leciu ?

 

Jesli wlaczasz to silniki chinczykow to kilka rozbieral :icon_mrgreen:

Nawet w szopie przy lampie bylo szybkie zdejmowanie glowicy i "remont silnika" :buttrock:

ISRA: 27062
SREU: 614

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli wlaczasz to silniki chinczykow to kilka rozbieral :icon_mrgreen:

Nawet w szopie przy lampie bylo szybkie zdejmowanie glowicy i "remont silnika" :buttrock:

Eeee-bo chinczyki jeżdżą na oleju bambusowym, a to się nie liczy :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...