Skocz do zawartości

CBR na strita


ventura
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Problem nie mój ale kolega prosi o pomoc. CBR, przejściówka F2 na F3 w trakcie przeobrażania na ulicznego wojownika :wink:a. Po wypięciu zegarów szarpie na wyższych biegach, tak od 4 w góre. W zegarach jest jakiś czujnik czy jedno z drugim nie ma nic do rzeczy? Według mnie nie ma to nic wspólnego ale wszelakie podpowiedzi i sugiestie będą rozpatrywane bez moich komentarzy tak więc Panie i Panowie walić śmiało swoje rozkminki a kolega chętnie się sposiłkuje mądrymi radami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem nie mój ale kolega prosi o pomoc. CBR, przejściówka F2 na F3 w trakcie przeobrażania na ulicznego wojownika :wink:a. Po wypięciu zegarów szarpie na wyższych biegach, tak od 4 w góre. W zegarach jest jakiś czujnik czy jedno z drugim nie ma nic do rzeczy? Według mnie nie ma to nic wspólnego ale wszelakie podpowiedzi i sugiestie będą rozpatrywane bez moich komentarzy tak więc Panie i Panowie walić śmiało swoje rozkminki a kolega chętnie się sposiłkuje mądrymi radami.

 

Czyli nie masz racji.

Ma dużo wspólnego i jeżeli koledze nie pasuje ten typ zegarów najprościej będzie schować go pod kanapę.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosiłbym o szersze rozwinięcie tematu, bo na razie to czysta abstrakcja co piszecie.

 

A komu mam szerzej odpowiadać? grupie przedszkolaków ?

mechanicy powinni zrozumieć a szczeniackie zagrywki poproszę na stronie www.moje.przedszkole.pl

Spamerzy powinni poczytać regulamin bo znów rozpocznie się lament o procenty.

Jeżeli chcesz konkretów to poproś na PW.

Usunąłem kilka zaczepnych postów nie wnoszących nic do tego tematu.

Kolega ventura zapytał to i odpowiedziałem. Jeżeli tak zrobi motocykl będzie normalnie jeździł.

ale na tym forum mamy qpę ziutowych mechaników którzy wiedzą lepiej jak popsuć kulkę z łożyska.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie małe pytanie do Pana Piotra, co ma komputer do gaźnikowego silnika w f2??

 

 

 

 

 

 

 

No i czemu ostatnie posty zostały usunięte?? :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie małe pytanie do Pana Piotra, co ma komputer do gaźnikowego silnika w f2??

No i czemu ostatnie posty zostały usunięte?? :icon_mrgreen:

A ja mam pytanie do Ciebie - budujesz taki motocykl czy chcesz się uczyć mechaniki na takich starych motocyklach?

Odpowiedź druga - poczytaj regulamin a może się dowiesz dlaczego zostały usunięte.

Jeżeli w/g Ciebie nie ma związku pomiędzy szybkościomierzem, komputerem i gaźnikami to wytłumacz innym czytelnikom tego forum dlaczego motocykl nie jedzie tak ja by właściciel chciał.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wypięciu zegarów szarpie na wyższych biegach, tak od 4 w góre.

Nie trzeba sie znać na mechanice czy tam elektronice.

Wystarcza logika matematyczna.

Skoro bez zegarów szarpie, a z zegarami jest cacy to coś tam musi siedzieć.

 

Zobacz w diagram czy tam schemat po polsku i rozkmiń jak wygląda sprawa.

Nie rozumiem dlaczego każdy przypieprza sie do kolegi Piotra, przecież mądrze gada. (Co do usuwania postów to nie moja sprawa).

 

EDIT:

Apropo tej "elektroniki" z lat 90-tych. Moja DR-ka ma potencjometr na przepustnicy, który w zależności od ustawienia przepustnicy ustawia różną oporność, sygnał idzie do modułu, a ten steruje kątem wyprzedzenia zapłonu w zależności od obciążenia i obrotów silnika.

Nie wiem, ale napewno w modelach 97+ jest to montowane.

 

EDIT2:

By oszukać blokade na module, trzeba wlutować rezystor 820om w szereg pomiędzy kabel od modułu, a masą pojazdu.

Inaczej na podstawie obrotów silnika i oporności czujnika biegów moduł wie, że mam zapięty 5 i 6 bieg i odpowiednio zwalnia pojazd.

 

Niby taka niepozorna DR-ka, to co dopiero w Cebrynie siedzi?

Edytowane przez TDragon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Róźne rewizje sprzętów były wydawane w różnych rocznikach.

Różne modyfikacje były przeprowadzane.

 

Motocykla tak naprawde nie identyfikuje sie po CBR 600 tylko np. PC23

 

EDIT:

No i jeszcze jedno, może nie zauważyono, że akurat to przez zegary coś przerywa, albo przerywa mniej... albo ktoś sie przyzwyczaił.

Edytowane przez TDragon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie do Ciebie - budujesz taki motocykl czy chcesz się uczyć mechaniki na takich starych motocyklach?

Już kiedyś zbudowałem i jakoś nie miałem problemów po zdemontowaniu zegarów.

 

Odpowiedź druga - poczytaj regulamin a może się dowiesz dlaczego zostały usunięte.

W regulaminie nie widziałem nic na temat usuwania niewygodnych dla Pana postów.

 

Jeżeli w/g Ciebie nie ma związku pomiędzy szybkościomierzem, komputerem i gaźnikami to wytłumacz innym czytelnikom tego forum dlaczego motocykl nie jedzie tak ja by właściciel chciał.

Nie ja tu jestem od tego tylko Pan, więc niech Pan pokaże wszystkim jaką mądrością Pan włada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, ilu zadało sobie trud zajrzenia do schematów?

W F2 wychodzi na to, ze licznik jest na linkę i (przynajmniej na schemacie na który ja natrafiłem) nie ma nic wspólnego z elektroniką (co wcale nie znaczy, że w tym akurat egzemplarzu nie siedzi w zegarach czujnik halla...)

 

NATOMIAST na schemacie F3 wyraźnie widać trasę sygnału: z czujnika prędkości na prędkościomierz, z prędkościomierza do modułu kontrolnego zaworu powietrza (air valve control relay) i z tego modułu na zawór powietrza (air control solenoid) nie wiem jakie klapki to otwiera, nie miałem nigdy F3, ale jak widać obecność zegarów nie jest obojętna. Dla dociekliwych (i tych którzy nie umieją korzystać z googli) stronka ze schematami: http://www.motoinfo.yoyo.pl/

 

Tak więc: jeśli kolega ma instalację od F3 lub też F3 na papierach F2, to niech sprawdzi najpierw jakie sygnały wychodzą z czujnika prędkości i z zegarów i jeśli będą podobne po prostu podepnie czujnik prędkości pod moduł sterowania tym tajemniczym zaworem z pominięciem zegarów.

Edytowane przez WSR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...