tomekd Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Mysle ze powinienes,,,,,,,odpowietrzyc. :biggrin: Zapewne masz troche powietrza w pompce tym bardzie ze byla rozbierana.Trzeba odpowietrzyc przy pompce,jezeli nie ma odpowietrznika to naciskasz na klamka,delikatnie poluzowujesz przewod hamulcowy,zaciskasz z powrotem ,itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Jedyny znany mi i bezpieczny sposób na regenerację tarcz hamulcowych (pływających) to wymiana bieżni na nowe firmy SPIEGLER wraz z tulejkami mocującymi. Sposób regeneracji bieżni opisany przez "sq9jkt" jest praktykowany ale niemożliwy do wykonania w naszym kraju ze względu na brak dostępu do tego typu obrabiarki. Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 ja mam pytanko odnośnie tarczy, nie wiem czemu powierzchnia cierna mojej tarczy nie jest gładka tylko ma dołki i górki tak jak karbowana frytka tylko delikatnie czy to normalne ? drugie pytanie : zmieniłem klocki na nowe wymieniłem płyn, w pompce wymieniłem tłoczek, na zaciskach wymieniłem gumeczki tłoczków. tylko przewody ( w oplocie nie wiem ile lat mają) i tarczę zostały. hamulec blokuje koło tylko ,że muszę wszystkie palce wyjąć spod dźwigni bo dochodzi do samej manetki . nie wiem już co z tym zrobić wymieniać przewody? (w oplocie i się rozchodzą) nie piszcie o odpowietrzaniu bo jest zrobione na 100% dobrze kilka razy. co morze mieć wpływ na to że dźwignię dociskać trzeba do końca??ja mam pytanko odnośnie tarczy, nie wiem czemu powierzchnia cierna mojej tarczy nie jest gładka tylko ma dołki i górki tak jak karbowana frytka tylko delikatnie czy to normalne ? trochę zamotałem ale dojdziecie o co chodzi :) Tarcza jest prosta? Jak podpompujesz to klamka również dochodzi do kierownicy? 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mucha56 Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Tarcza jest prosta? Jak podpompujesz to klamka również dochodzi do kierownicy? tarcza jest prosta, jak pompuję to klamka też dochodzi do kierownicy. pompkę też odpowietrzałem i przewody i wszystko. jak by było zapowietrzone to podczas pompowania dźwignia by twardniała :) a tu nic :( jakieś propozycje??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9jkt Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Witam Tarczą sie nie przejmuj bo rowki to naturalna sprawa zużycia tarczy spowodowana domieszkami mosiądzu do klocków i nie masz na to wpływu a co do hamulca to z twojego opisu wynika że albo masz przewody do wymiany albo nie wydolność pompki ale stawiam na przewody bo rozmemlane przewody dają taki efekt Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mucha56 Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 tylko przewodów nie zmieniałem i myślę, że to ich wina ale mówią mi, że w oplocie jest nie możliwe żeby się rozciągały Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motobandyta Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 jest jeszcze jedna na pozór śmieszna sprawa, która może rzutować na działanie hamulca - kolejność przykręcania śrub mocujących pompę hamulcową. zawsze jest to oznaczone i w takiej kolejności trzeba przykręcać bo w przeciwnym razie efekt może być taki jak opisujesz. pozdrawam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mucha56 Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 których śrub mocujących ?? tych 2 do kierownicy?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motobandyta Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 właśnie tych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mucha56 Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 chyba sobie jaja robisz :) ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motobandyta Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 no właśnie że nie część obejmująca kierownicę jest oznaczona którą stronę na być przykręcona w stronę góry i która śruba ma być pierwsza przykręcona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BSAmaikel Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Witam! Zauważyłem, że moja tarcza hamulcowa nie jest już pierwszej świeżości - ma wyraźne zgrubienie, tak zwany rancik. Czy jedyną opcją jest wymiana jej na nową, czy też możliwa jest jakaś drobna regeneracja? Słyszałem, że możliwe jest przeszlifowanie tarczy hamulcowej, ale nie jestem przekonany co do tego, ponieważ przyszło mi do głowy, że mogą tą tarczę np. skrzywić. Po drugie myślę, że tarcze motocyklowe są twardsze niż ich samochodowe odpowiedniki, a więc może się poprostu okazać, że takiej tarczy nie da się oszlifować ( o czym oczywiście tokarz, czy kto tam inny nie będzie wiedział ) i tarcza zostanie zwyczajnie zniszczona... Proszę o wypowiedzi w tym temacie, z góry dziękuję :) Tarcz używanych ani sie nie szlifuje, ani ...toczy, tylko wywala na złom,albo nie chcesz sie zestarzeć?!Te Polmozbytowskie metody dzis juz nie maja prawa bytu.Tarcze,klocki, oponki, to naturale elementy ktore sie szybko zużywają.Odżałuj wiec pare zloty i kup nowe.Polecam ps.tarcze nowe maja tzw."bicie"ustalone przy obrobce w fabryce.Po szlifowaniach z regoly nie ma tego bicia i jest wszystko do bani! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
henio Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 (edytowane) tarcza jest prosta, jak pompuję to klamka też dochodzi do kierownicy. pompkę też odpowietrzałem i przewody i wszystko. jak by było zapowietrzone to podczas pompowania dźwignia by twardniała :) a tu nic :( jakieś propozycje??? Ja na tłoczek w pompce nałożyłem taką małą tulejkę zwiększając jego długość. Klamka nie dochodzi juz do manetki hamulec jest dobry. Przewody może u ciebie trochę puchną albo zaciski mają luz na prowadnicach. Może sama klamka jest wyrobiona. Suma tych luzów powoduje że część ruchu klamki jest marnotrawiona na ich kasowanie. Temu hamulec jest tzw. gumowy. Edytowane 14 Kwietnia 2009 przez henio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fakir_ Opublikowano 6 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2009 (edytowane) witam, a ja zastanawiam sie czy takie przetaczanie tarczy lub jej szlifowanie ma wpływ na jej twardość, wytrzymałość i na to czy nie obniży sie wspolczynnik tarcia po takiej obróbce tarczy ponieważ na mojej tarczy mam koleiny, także byłoby trzeba zeszlifować po 0,5mm z kazdej strony (grubosc po szlifowaniu bedzie sie miesciła w normie) + do tego nowe klocki wzmocnione ktore uskuteczniają hamowanie z racji tego ze motocykl mam z jedną tarcza (nie pływającą) http://img706.imageshack.us/img706/5577/beztytuute.jpg to czy mozna to zrobić na zwykłej magnesówce lub szlifierce do obróbki płaszczyzn? rozumiem ze po szlifowaniu bedą mikro koleiny tylko w jednym kierunku, wiec mozemy odczuwac delikatne pulsowanie przy hamowaniu pomimo prostej tarczy? a jakby przez pierwsze km delikatnie docierać tarcze nowymi klockami? zdaje sobie sprawe ze takie rzeczy powinno sie wymieniac ale ciezko znalesc tarcze w dobrym stanie, tymbardziej ze iksjoty z jedną tarcza były produkowane do 97 roku a te roczniki czesto maja duze przebiegi grubo powyzej 50kkm a nowa to koszt 1/4 motocykla :D w najgorszym wypadku bede musiał wysupłać kilka zlotowek wiecej na nowa tarcze zastanawiam sie czy przetaczanie tarcz mozna porównać do prostowania lag po dzwonie :bigrazz: a jak juz jesteśmy przy temacie to chcialbym sie dowiedziec dlaczego zaciski hamulcowe mają jeden tłoczek wiekszy od drugiego? jak tutaj na foto http://www.bikepics.com/pictures/1839072/ jest to zacisk pływający dwutłoczkowy zauwazylem ze to powoduje wieksze zuzywanie sie klocka po jedej stronie Edytowane 6 Grudnia 2009 przez Szynka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 6 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2009 Jakich tu można dowiedzieć sie rewelacji.... Tarczy motocyklowej nie ruszysz nożem tokarskim, trzeba ja szlifowac. Szlifować nalezy po dorobieniu odpowiedniego mocowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi