Skocz do zawartości

Tarcza hamulcowa - regeneracja ? wymiana ?


Rekomendowane odpowiedzi

Mysle ze powinienes,,,,,,,odpowietrzyc. :biggrin:

 

Zapewne masz troche powietrza w pompce tym bardzie ze byla rozbierana.Trzeba odpowietrzyc przy pompce,jezeli nie ma odpowietrznika to naciskasz na klamka,delikatnie poluzowujesz przewod hamulcowy,zaciskasz z powrotem ,itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyny znany mi i bezpieczny sposób na regenerację tarcz hamulcowych (pływających) to wymiana bieżni na nowe firmy SPIEGLER wraz z tulejkami mocującymi.

 

Sposób regeneracji bieżni opisany przez "sq9jkt" jest praktykowany ale niemożliwy do wykonania w naszym kraju ze względu na brak dostępu do tego typu obrabiarki.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam pytanko odnośnie tarczy, nie wiem czemu powierzchnia cierna mojej tarczy nie jest gładka tylko ma dołki i górki tak jak karbowana frytka tylko delikatnie czy to normalne ?

drugie pytanie :

zmieniłem klocki na nowe wymieniłem płyn, w pompce wymieniłem tłoczek, na zaciskach wymieniłem gumeczki tłoczków. tylko przewody ( w oplocie nie wiem ile lat mają) i tarczę zostały. hamulec blokuje koło tylko ,że muszę wszystkie palce wyjąć spod dźwigni bo dochodzi do samej manetki .

nie wiem już co z tym zrobić wymieniać przewody? (w oplocie i się rozchodzą) nie piszcie o odpowietrzaniu bo jest zrobione na 100% dobrze kilka razy. co morze mieć wpływ na to że dźwignię dociskać trzeba do końca??ja mam pytanko odnośnie tarczy, nie wiem czemu powierzchnia cierna mojej tarczy nie jest gładka tylko ma dołki i górki tak jak karbowana frytka tylko delikatnie czy to normalne ?

 

trochę zamotałem ale dojdziecie o co chodzi :)

 

Tarcza jest prosta? Jak podpompujesz to klamka również dochodzi do kierownicy?

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcza jest prosta? Jak podpompujesz to klamka również dochodzi do kierownicy?

 

 

tarcza jest prosta, jak pompuję to klamka też dochodzi do kierownicy. pompkę też odpowietrzałem i przewody i wszystko. jak by było zapowietrzone to podczas pompowania dźwignia by twardniała :) a tu nic :(

 

jakieś propozycje???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Tarczą sie nie przejmuj bo rowki to naturalna sprawa zużycia tarczy spowodowana domieszkami mosiądzu do klocków i nie masz na to wpływu a co do hamulca to z twojego opisu wynika że albo masz przewody do wymiany albo nie wydolność pompki ale stawiam na przewody bo rozmemlane przewody dają taki efekt

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest jeszcze jedna na pozór śmieszna sprawa, która może rzutować na działanie hamulca - kolejność przykręcania śrub mocujących pompę hamulcową. zawsze jest to oznaczone i w takiej kolejności trzeba przykręcać bo w przeciwnym razie efekt może być taki jak opisujesz.

pozdrawam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Zauważyłem, że moja tarcza hamulcowa nie jest już pierwszej świeżości - ma wyraźne zgrubienie, tak zwany rancik.

Czy jedyną opcją jest wymiana jej na nową, czy też możliwa jest jakaś drobna regeneracja?

 

Słyszałem, że możliwe jest przeszlifowanie tarczy hamulcowej, ale nie jestem przekonany co do tego, ponieważ przyszło mi do głowy, że mogą tą tarczę np. skrzywić. Po drugie myślę, że tarcze motocyklowe są twardsze niż ich samochodowe odpowiedniki, a więc może się poprostu okazać, że takiej tarczy nie da się oszlifować ( o czym oczywiście tokarz, czy kto tam inny nie będzie wiedział ) i tarcza zostanie zwyczajnie zniszczona...

 

Proszę o wypowiedzi w tym temacie,

z góry dziękuję :)

Tarcz używanych ani sie nie szlifuje, ani ...toczy, tylko wywala na złom,albo nie chcesz sie zestarzeć?!Te Polmozbytowskie metody dzis juz nie maja prawa bytu.Tarcze,klocki, oponki, to naturale elementy ktore sie szybko zużywają.Odżałuj wiec pare zloty i kup nowe.Polecam

ps.tarcze nowe maja tzw."bicie"ustalone przy obrobce w fabryce.Po szlifowaniach z regoly nie ma tego bicia i jest wszystko do bani!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tarcza jest prosta, jak pompuję to klamka też dochodzi do kierownicy. pompkę też odpowietrzałem i przewody i wszystko. jak by było zapowietrzone to podczas pompowania dźwignia by twardniała :) a tu nic :(

 

jakieś propozycje???

Ja na tłoczek w pompce nałożyłem taką małą tulejkę zwiększając jego długość. Klamka nie dochodzi juz do manetki hamulec jest dobry. Przewody może u ciebie trochę puchną albo zaciski mają luz na prowadnicach. Może sama klamka jest wyrobiona. Suma tych luzów powoduje że część ruchu klamki jest marnotrawiona na ich kasowanie. Temu hamulec jest tzw. gumowy.

Edytowane przez henio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

witam, a ja zastanawiam sie czy takie przetaczanie tarczy lub jej szlifowanie ma wpływ na jej twardość, wytrzymałość i na to czy nie obniży sie wspolczynnik tarcia po takiej obróbce tarczy

 

ponieważ na mojej tarczy mam koleiny, także byłoby trzeba zeszlifować po 0,5mm z kazdej strony (grubosc po szlifowaniu bedzie sie miesciła w normie)

+ do tego nowe klocki wzmocnione ktore uskuteczniają hamowanie

 

z racji tego ze motocykl mam z jedną tarcza (nie pływającą) http://img706.imageshack.us/img706/5577/beztytuute.jpg

to czy mozna to zrobić na zwykłej magnesówce lub szlifierce do obróbki płaszczyzn?

rozumiem ze po szlifowaniu bedą mikro koleiny tylko w jednym kierunku, wiec mozemy odczuwac delikatne pulsowanie przy hamowaniu pomimo prostej tarczy? a jakby przez pierwsze km delikatnie docierać tarcze nowymi klockami?

 

zdaje sobie sprawe ze takie rzeczy powinno sie wymieniac ale ciezko znalesc tarcze w dobrym stanie, tymbardziej ze iksjoty z jedną tarcza były produkowane do 97 roku a te roczniki czesto maja duze przebiegi grubo powyzej 50kkm a nowa to koszt 1/4 motocykla :D

w najgorszym wypadku bede musiał wysupłać kilka zlotowek wiecej na nowa tarcze

 

zastanawiam sie czy przetaczanie tarcz mozna porównać do prostowania lag po dzwonie :bigrazz:

 

a jak juz jesteśmy przy temacie to chcialbym sie dowiedziec dlaczego zaciski hamulcowe mają jeden tłoczek wiekszy od drugiego? jak tutaj na foto http://www.bikepics.com/pictures/1839072/ jest to zacisk pływający dwutłoczkowy

zauwazylem ze to powoduje wieksze zuzywanie sie klocka po jedej stronie

Edytowane przez Szynka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...