maruda Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 A tY moze zaczniesz pisac tak aby kazdy cie rozumial nawet poczatkujacy ktory wejdzie na te forum,.Bo z twojego dlugiego posta taki czlowiek przestanei go wlasnie czytac po 2 linijkach ze wzgledu na co 2 nazwe i skrot nie wiem stopu ruznych obliczeń ktore mu w niczym nie pomoga.Wueska wierze w twoja wiedze i jest ona duza ale czasami sie trzeba podstosowac do wlasnie ludzi slabiej znajacych temat a zeby zrozumieli takich np jak JA :D Tu no sie niezgodze bo pizdon kit do dt powietrzaka jest tanszy niz do cieczaka. Zapomniales o jednym co z tego ze poweitrzak ma wieksza temperature?czy jakosc materialu odpowiada temu ze tlok puchnie wolniej przy wyzszej temperaturze? czy po prostu Rodzaj Materialu? Niezaglebialem sie w produkcyjne wartosci i sklad tlokow.Wiem ze jestes wstanie podac mi nr Fabryczny mojego tloka zatartego od cr125 lezacego w garazu gdy tylko go zobaczysz ale nie na tym rzecz polega:) Ogolnie tloki za 79 czy 100zl same w sobie nie sa tragiczne.Ale pierscienei tak.ZDarzylo mi sie przeejzdzic jednym tlokiem 3 pary pierscieni np w Dt80. Dziwny ten twój post. Masz 20 lat, robisz błędy jak dziesięciolatek, masz pretensje do innych o swoje braki wiedzy. Może naprawdę masz 10 lat ? Mentalnie na pewno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 (edytowane) Jakbys byl fajny i korespondencyjny to bys zrozumial kazdy wyraz w tym poscie.Ale ze jestes..... widze ze dopiero wszedles do grona forumowiczow a juz guza szukasz.Jeden ma wieksza wiedze drugi mniejszapo to forum zeby powiekszac.W kazdym badz razie poprosilem Wueske zeby tylko pisal bardziej ,,cywilnie" dla cywilow:) zeby nie bylo postow jak wyzej co oznacza skrot taki i taki. wiec troche pomysl... te 19 postow zarobiles w taki sposob?;] Odnosnie tematu to widzialem gdzies tlok caly teflonowy tzn moze nie caly z teflonu ale nie tak jak popularne pokryte warstwa teflonu.Byl caly taki ,,czarny".Wiec caly czas kombinuja :) Z tym ze mysle nie idzie tu tylko o wlasciwosci tarcia czy wytrzymalosci ale rowniez o wage tloka. Edytowane 6 Lutego 2009 przez DiboS60 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 Denka tłoka pokrywane sa warstwami ceramicznymi. http://www.hipeco.com Tu podaje stronne WWW firmy która zajmuje sie powłokami. Na tłokach nie ma warstw z teflonu tylko warstewka dwusiarczkumobildenu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raio Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 Co jest z wami lenie śmierdzące, na google was zbanowali? Napisał wam kolega krótki wykład o tłokach a wy jeszcze marudzicie. Przepraszam cię Wueska za leniwych kolegów co to się powyżej wypowiadali. Pisz dalej bo fajnie się czyta fachową wiedzę choć sam nie wszystko rozumiem:) ale jak nie rozumiem to szukam aż się dowiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannex Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 OK. W taki razie samo ciśnie się pytanie: czy da się jakoś zabezpieczyć przed awarią w przypadku kupna tłoka gorszej próby? Rozważamy na przykładzie Wsk 125: kupilem tlok Almot, wykonany z Ak 12. Ponoć slynie z tego, że lubi puchnąć. Wystarczy, że szlifierz da luźniejsze pasowanie tłok-cylinder? Z innej beczki - czy praktykował ktoś postarzanie materialu tłoka przez gotowanie w oleju? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 Janku;) Mimo wszystko ze niejako teraz w domu uprawiam "kowalswto artystyczne" bo nie ma nic lepszego po nie udanym egzaminie jak sobie cos dłubnac w garazu. To opisze co i jak. Wiadomosci o tłoku czerpałem z jak to nazywam encyklopedi mechnika jest nią ksiażka "silniki średnio- i szybko-obrotowe" autorstwa Wajandów. Co prada kiażka odstrasza rozmiarami i cena około 100zł. To jest doskonałym kompedium wiedzy na temat silników. Sa proporcje sposoby nowoczesnego projektowania które naprawde przydaja sie przy rasowaniu. Kompiel w oleju w temperaturze około 250stopi celsjusza. Tłok chłodzimy w temperaturze pokojowej(20oC). Czas=około 3h(chodzi o nagrzanie). Obróbke podobna stsouje sie do kazdego kokilowego odlewu siluminów. Kokile- to nazwa formy wykonanej z odpowiedniej stali. Można odlewać jeszcze w formach piaskowych. Wypadało by sie jeszcze jakiegos technologa podpytać bo niejestem pewien przemian. Zbyt długie ogrzewanie spowoduje rozrost ziaren i mamy tłok do wyrzucenia. Mozna by było zastosowac wieksza owalizacje tłoka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilp7 Opublikowano 7 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 Jako ze w innym temacie nik nie odpisuje a to jest wazna sprawa to zameszczam to tu.... piter17 nie moze napisac wiec pisze za niego. Dostal joz tlok 41mm ale jest on za maly. Mial joz w nim 41mm. napewno bedzie pasowal tlok 41.50mm ktory jest dostepny na http://www.agmot.pl/sklep.php?k=40&cz=38 jest to 2 i 3 tlok od gory. Ale ma on takie wciencia na dole i nie jest pewny czy bedzie dobrze wspolpracowal z reszta. Bedzie na nim jezdzil czy moze nie nadaje sie za bardzo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 7 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 problem w tym ze w warunkach domowych lepiej nie brac sie za "gotowanie" tloka. po pierwsze to nie wiemy z czego to jest zrobione i jak wplynie na niego taka temperatura. pozwole sobie pokazac to na przykladzie swojego szefa, ktory chcial zaoszczedzic na tlokach, ktore do chinoli kupowal ponizej 10zł. wystarczylo drukrotnie zagotowac dziada w wodzie, czyli temp w granicach 100* aby juz nie wszedl do cylindra. Wueska, dla mnie za ten poemat powinienes dostac Nobla, i jak najbardziej czekam na kolejny odcinek. wreszta ci, ktorzy nie wiedza o co chodzi powinni sie sami zainteresowac tym tematem, tymbardziej, ze to slownictwo wcale nie jest wyszukane. pzdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 7 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 Magneto ja mówie o tłoku np. a LA-motu jest cechowany ma napisane na odwrocie numer stopu AK-12 lub AK-20. Takie tłoki mozna gotować, najpierw gotujesz potem robisz szlif pod wymiar tłoka. co do szefa i tanich tłoków chinole robia naprawde dobre tłoki! pierscienie maja do dupy ale tłoki o klase wyrzej niz podruby rzemieslnicze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 7 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 Mówisz że chinole robią dobre tłoki? http://www.bikepics.com/pictures/1522929/ Jeden nowy tłok od YZ 250, nie wiem jakiej firmy, ale po kilku minutach pracy pękł w pół (na sworzniu) przy odpaleniu. Służy teraz jako popielniczka... Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 7 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 Ładnie poszedl;] Z ,,chińskich" tlokowwierze jescze tylko w Meteora jako tako. Wueska na rzemieslniczym tloku przejechalem 3 pary pierscieni bo tylko sie sypaly,tlok chodzil ladnie-Mtx80 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 7 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 pierscienie sie beda sypać rzemieslnicze tłoki nie trzymaja zadnych pasowań pierscieni. Nie twierdze ze sa odlotowe ale przynajmniej posiadaja cechowanie co juz jest duzym sukcesem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 8 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2009 a można jeszcze kupić normalny tłok do ogara 200 który sie nie rozsypie albo przejade na nim więcej niż sezon :D ?? taki jak mój że od 3 lat wali wał i tłok lata kompresja 6 i robie koło 100km tygodniowo :D ?? Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 8 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2009 małą kompresja troche 6 barów to maluteńko... Tłok do ogara niewiem czy można kupić, wiem ze do simka sa tłoki wmiare dobrej jakosci wiec upycham teraz wszedzie ten tłok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 10 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 Jak potrzebuję dobry tłok to daję dobry materiał do odlewni i z tego robią mi tłok na zamówienie np. do SHL. Wtedy jakość jest super ale niestety dużo biegania i proszenia jest ale jak już zrobią to jest poezja. Mam jeszcze 2 tłoki "indywidualne" do SHL i trzymam je na zapas. Tłoki Agmotu sa czerstwe, fakt. Bardziej polecam tłoki z Moto-Impex`u z Solca Kujawskiego. Firma tuz obok mojego domu, zawsze korzystałem z ich tłoków i szlif też u nich robiłem wg. ich specyfikacji, nigdy nie narzekałem na problemy z silnikiem. W WFM 125 też mam ich tłok, silnik od nowości miał 10kkm nalatane, dałem do zrobienia szlif (ale już gdzieś indziej) na "pół pierwszego szlifu" bo szkoda było robić pełen pierwszy szlif jako że cylinder był ładny, do tego ich tłok i zaraz po odpaleniu moto było petowane w lesie w śniegu i piachu na żużlowej oponie, nie zacierał się, nie puchł itp. Gorzej może być w motorowerach bo słabe chłodzenie mają. A kolega Wueska - fakt, mądrze pisze i wie co pisze. Chcieliście odpowiedź nt. tłoków to ją macie. :biggrin: Wielu może nie kumać o co chodzi z tymi określeniami, trzeba by mieć trochę wiedzy chociażby z podstaw obróbki cieplnej i właściwości metali, nie mówiąc już o interpretacji wykresu żelazo-cementyt który to potrafi śnic się po nocach, szczególnie przed egzaminem. :biggrin: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.