Witam wszystkich!
Od pewnego czasu zastanawia mnie z czego wykonane są tłoki w naszych motocyklach. Wiadomo że tańsze tłoki są robione z innych materiałów niż te droższe, tylko co dokładnie różni droższe tłoki od tych tańszych? Na wielu forach usłyszałem błędną moim zdaniem teorie że "Im tłok się bardziej ,,świeci'' tym jest gorszej jakości". Rzeczywiście te tłoki za 7zł do popularnych Simsonów czy Rometów ,,świecą'' się, lecz tak naprawdę tłoki do crossów typu Honda CR za 200zł-300zł ,,świecą'' się najmocniej... Gdzieś też usłyszałem że im tłok jest bardziej matowy tym więcej ma w sobie krzemu który nadaje mu twardość :icon_rolleyes: Wszystko to są tylko teorie poszczególnych osób, dlatego wole się dowiedzieć czegoś więcej o tłokach aby wiedzieć od czego jest zależna wytrzymałość tej części...
Głównie chodzi mi o tłoki do maszyn dwusuwowych ;)
Pozdro! :buttrock: