Skocz do zawartości

Cała prawda o tłokach


Travis
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

a wie ktoś tłok do cz cross 250/513 jest kuty czy odlewany ??

 

kiedyś myślałem żeby wsadzić zamiast niego zwykły tłok od mz ale ludzie mnie ostrzegali że to jest inny materiał i tłok od mz nie wytrzyma i pęknie (ten silnik jest ostro wysilony z 250ccm symetryka 35KM :D )

 

w sumie wyszło że tłok od mz sie nie nada bo ten sam sworzeń ale ma za duża wysokośc w góre od sworznia (bo dól to dałoby sie spiłować ) no i od mz pasuje minimum 3 szlif bo wcześniejsze są za małe

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o tłoki do Simsona.

Szajs z Almotu - najtańsze - są robione z AK12, praktycznie świecą się.

 

kolego każdy tłok świeżo po produkcji świeci się. jak weźmiesz taki Almotowski tłok i go odłożysz na dłuższy czas to też będzie szarawy bez połysku, bo się alu z jego powierzchni się utleni. Więc nie jest to akurat trafne spostrzeżenie z Twojej strony. mam oryginalne jeszcze tłoki do shl-ki i wiesz... są one akurat ze stopu AK 12, tak jak i inne tłoki oryginalnie produkowane w tamtych czasach. Od jakości tłoka zależy dużo, a słabiej wykonane tłoki mogą również chodzić ale trzeba poddać je kilku zabiegom. jednym z nich jest akurat grzanie (w oleju, piekarniku czy nawet w mydlinach z szarego mydła) co powoduje zmianę naprężenia materiału. Tłoki słabiej wykonane są mniej, dużo mniej odporne na obciążenia termiczne przez co "puchną" bardziej i zacierają się w cylindrze. Kruszą się itp. Ale zachowując odpowiedni luz montażowy takiego tłoka, wygrzewając go odpowiednio taki tłoczek troszkę pochodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny temat i dużo się można w nim dowiedzieć, wueska kontynułuj ;]

Teraz ja mam pytanie; kiedyś na innym forum przeczytałem że żęby zwiększyć wytrzymałość tłoka do (jak to nazwał WUESKA) demolotów trzeba taki nie używany jeszcze tłok wygotować kilka godzin w oleju a potem dać dać do owalizacji i dopiero pot taki tłok zrobić szlif.

Czy jest jakiś sens w robieniu takiego zabiegu z zemieśliczym tłokiem ??

I co to jest dokładnie owalizacja ? bo nie wiem czy dobrze zrozumiałem w tym kontekście ?? Czyli że poprawienie 'okrągłości' tłoka, o to chodzi ?

 

PRZEPRASZAM ZA TO PYTANIE NIE ZAUWAŻYŁEM ŻE TEN TEMAT MA DWIE STRONY I DAŁEM ODPOWIEDŹ PO PRZECZYTANIU TYLKO PIERWSZEJ ... ZNAM JUŻ ODPOWIEDŹ NA MOJE PYTANIE ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli na które znasz już odpowiedź? :biggrin: Rzemieślnicze tłoki właśnie trzeba poddawać takim zabiegom czyli wygrzewaniu/gotowaniu a później owalizacji. A owalizacja to takie coś co oznacza że tłok nie jest idealnie okrągły lecz ma większą średnicę mierząc poprzecznie do osi sworznia. Daje to pewne prowadzenie płasza tłoka w cylindrze. Domowym sposobem (wg. starej księgi pt. Naprawa Motocykli) owalizację uzyskuje się poprzez uderzenie tłoka gumowym młotkiem wzdłuż osi sworznia. Drastyczny sposób ale skoro mądra księga dotycząca demoludów o tym mówi to chyba ma sens.

 

Z tłokami będę dopiero eksperymentował bo mam kilka PRL-owskich moto i czeka je remont. Do SHL mam tłoki rzemieślnicze oraz robione na zamówienie, do WFM S34 bedę miał rzemiosło a do WFM S-01 mam oryg. epokowy tłok na sworzeń 12mm. Miodzio. Może sam opracuję jakiś patent i napiszę o nim książkę. :biggrin:

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Tłoki oryginalne np. do Shl 175 M11 były z AK 12-jeśli odlewy były wolno studzone, a później starzone-to nie ma problemu.Poczciwa Syrena miała tłoki z AK20,luz zalecany od 4 do 7 setek. Ja na wszelki wypadek wygrzałem go w ok 180 stopniach przez 8h w piekarniku aby zrelaksować napreżenia-materiał robi się nieco bardziej miękki, ale za to juz nie puchnie w silniku. Kiedyś gotowałem w oleju,ale było mase smrodu;P

Mam wersję z aluminiowym cylindrem-więc luz to ok. 5-6 setek wg zalecen producenta.sworznie też spasowałem pływająco,materiał wybrany przy piastach tłoka,powinno być ok. jak zawsze:)

Pierścionki polecam z łódzkiej Primy-można dostać nawet minutowe,tylko trza zamki wypiłować.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie AK12. Jednak mam w swoich zbiorach tłok zarówno do SHL i do WSK 125 z cecha materiałówą AK-20. Wskazywało by to na prywaciarskie wyroby w takim razie? hmm trudno.

 

Co do starzenia wiesz może czym przesycane sa tłoki? szukałem kiedyś o tym materiałów ale cienko z tym.

 

Jedne z ciekawszych tłoków jakie udało mi sie widzieć na zywo to tłoki z kompozytowym denkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie do kolegi wyżej

 

w primie można dostać pojedyncze pierścienie za znośną cene ?? ja bym konkretnie aż 2 potrzebował ale w detalu kosztują 25 zł sztuka zrobiliby mi gdzieś po 10 zł ??

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak specjalnie dla ciebie zrobia promocję.

 

Rozpieścili naród tymi taniochani z chin i teraz każy przychodzi i marudzi że 25zł to za dużo na alegro widział za 10,50 tańsze..

Jeśli chcesz mieć dobrze zrobione i działające bezproblemowo to wybalansuj z kieszonki pieniążki i płać.

A jeśli ci ceny nie odpowiadają to leć do chin tam pewnie dla ciebie zrobia za 5zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do przesycania stopów aluminium na 100% coś mam-przeszukam materiały z czasów studiów i prześle.

A jesli chodzi o pierścienie-zwykle kupuję tam na sztuki 3-15 zł za pierścień, z tym że nie zawsze w samej primie, tylko w firmie Lucas oferujecej jej wyroby- mieści sie na tej samej ulicy 300m dalej i prowadzi to emerytowany pracownik primy. Z nim można sie targowac, lepiej doradzi. Posiada też przedziwne tłoki od poloneza, produkcji niemieckiej , teflonowane jak twierdzi. istotnie- sa czymś powleczone:)

podaje linki:

Lucas www.pierscienietlokowe.com.pl tel(042) 6507309

Prima sklep www.fpt-prima.com.pl (042) 6174150

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda że ten Lucas oferuje tylko do silników W2 w SHL. Już się cieszyłem że kupię dobre pierścionki a tu lipa. Wczoraj zdobyłem państwowy tłok na IV szlif do SHL S-32, teraz jeszcze muszę kupić dobre pierścienie i będzie miodzio silniczek, tym bardziej że dam alu cylinder do niego.

 

Rozmyślam nad zamówieniem pierścieni w UK, w jednej z firm które robią to na zamówienie, woziłem dla nich paczki jako kurier kiedyś, muszę wysłać maila, może da radę coś z tym zrobić. Nie mam zamiaru pchac chińszczyzny do SHL i robić remont co 2kkm. :banghead:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jędrulo dzięki

 

Nie mam zamiaru pchac chińszczyzny do SHL i robić remont co 2kkm. banghead.gif

 

łeno jak 2k przejedzie to i tak dużo w ogarze po 500km potrafi sie zrobić luz tłok cylinder 0.2mm :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do shl M11W sa komplety-ja kupowałem na sztuki, na wymiar.

a na zamówienie można zrobić pierścienie w Warszawie na Placu Grzybowskim 10-chyba strona ma adres www.pierścienie.pl-bede tam w poniedziałek i sie dowiem wszystko-może nawet chromy beda.

 

Stopy przesycone uzyskuje sie przez podgrzanie do ok.500stopni i ochłodzenie w ciepłej lub zimnej wodzie.uzyskany stan nie jest trwały-pózniej następuje starzenie samorzutne-od kilkudziesięciu minut do 4 dób w temp otoczenia.częściej stosuje się starzenie tzw sztuczne-(patrz gotowanie tłoków) wygrzewanie w temp 180-200stopni przez kilka godzin i samoczynne studzenie w temp otoczenia.

starzenie poprawia własności mechaniczne stopów alu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Denka tłoka pokrywane sa warstwami ceramicznymi.

 

http://www.hipeco.com

 

Tu podaje stronne WWW firmy która zajmuje sie powłokami. Na tłokach nie ma warstw z teflonu tylko warstewka dwusiarczkumobildenu.

Ciekawe, sprawdziłem i rzeczywiście nie jest to teflon. Chociaż tą warstwe uważam za zbędną bo po 10 godzinach jest już całkowicie wytarta a powiększa cenę tłoka znacznie. Może dlatego że jest natryskiwana a nie nakładana elektrolitycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...