Skocz do zawartości

WYŻSZE KARY ZA PRĘDKOŚĆ


ZIGGI
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Po pierwsze Statystyka nie pokazuje rzeczywistości, ale pewne normy i trendy.

Po drugie owo statystycznie 2200 zł na rękę nie jest prawdą.

A po trzecie jeśli ktoś uważa, że cała statystyka zamyka się w pojęciu średniej arytmetycznej nie powinien w ogóle wypowiadać się na temat jakichkolwiek danych statystycznych :)

 

Obiema ręcami się pod tym podpisuję! :)

 

A w temacie - tomgor, dobre newsy dla Ciebie, sejm przegłosował ustawę o postawieniu 1000 fotoradarów! :bigrazz:

http://www.tvn24.pl/12692,1587285,0,1,wiel...,wiadomosc.html

 

Patrzcie jak szybko będziemy dostawać mandaty - automatycznie, z bata! Co za szybkość i technologia XXI wieki! ...szkoda że tak szybko nie da się założyć firmy. Albo że tak szybko nie zwracają nadpłaconego podatku. Albo że tak szybko nie uzyskuje się różnych zezwoleń.

 

A jak nie zapłacisz mandatu, to Ci prawko zabiora. Raj nie kraj, rwa mać!

http://www.tvn24.pl/-1,1587629,0,1,jeszcze...,wiadomosc.html

 

Wdupiemam takie prawo, będę robił co się da żeby.... :P

 

LYsY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obiema ręcami się pod tym podpisuję! :)

 

A w temacie - tomgor, dobre newsy dla Ciebie, sejm przegłosował ustawę o postawieniu 1000 fotoradarów! :bigrazz:

http://www.tvn24.pl/12692,1587285,0,1,wiel...,wiadomosc.html

 

Patrzcie jak szybko będziemy dostawać mandaty - automatycznie, z bata! Co za szybkość i technologia XXI wieki! ...szkoda że tak szybko nie da się założyć firmy. Albo że tak szybko nie zwracają nadpłaconego podatku. Albo że tak szybko nie uzyskuje się różnych zezwoleń.

 

A jak nie zapłacisz mandatu, to Ci prawko zabiora. Raj nie kraj, rwa mać!

http://www.tvn24.pl/-1,1587629,0,1,jeszcze...,wiadomosc.html

 

Wdupiemam takie prawo, będę robił co się da żeby.... :P

 

LYsY

 

 

ku*wa mać, ten kraj jest jebnięty, jak tak dalej pójdzie to spierdalam stąd do afryki, już chyba tam jest normalniej :banghead: :banghead:

 

Jeśli ustawa przejdzie proponuję jakiś NARODOWY MANIFEST i bojkot :icon_exclaim: :biggrin:

 

A później z zagiętymi rejestracjami będziemy jeździć na moto ze sprejem w plecaku i zamalowywać radary :biggrin:

 

Zobaczymy ile kasy wydadzą na naprawę tego gówna :biggrin:

 

Panowie WALCZMY O NORMALNOŚĆ o EUROPEJSKOŚĆ a nie jakiś patologiczny kraj 2giej kategorii :buttrock:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...szkoda że tak szybko nie da się założyć firmy.

Hehe od 1-go lutego 2009 da się zdecydowanie szybciej niż w Polsce założyć firmę na Białorusi. Potrzebujesz tylko wniosek +fotografię. Wniosek składasz i w ciągu 24h możesz rozpocząć działalność :)

 

A moja żoneczka zainwestowała w topowy antyradar. Wykrywa wszystko jak leci radary, suszarki, laserowe suszarki i fotoradary. Nawet tajny samochód z wideorejestratorem się odzywa. Mądra kobieta, bo to że jej diwajs zabrzęczy spowoduje że zwolni i wpłynie pozytywnie na bezpieczeństwo. A jak tylko płaciła mandaty, albo świeciła dekoltem to nie było bezpiecznie, gdyż i tak już było po fakcie, no a potem musiała nadrobić startę więc jechała jeszcze szybciej hehe...

 

pozdr

Edytowane przez jurjuszi

"Łudududududududududuuuu... Łudududududududduddddd" - Theodor (Zegrze 2010)

"Hondy mają taki dziwny dźwięk..." - Autor nieznany (Udrzyn 2010)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe od 1-go lutego 2009 da się zdecydowanie szybciej niż w Polsce założyć firmę na Białorusi. Potrzebujesz tylko wniosek +fotografię. Wniosek składasz i w ciągu 24h możesz rozpocząć działalność :)

 

 

pozdr

 

Szkoda że urzędnicy o tym nie wiedzą :icon_twisted: Miałem dziś złożyć kwity do pośredniaka na stażystę i okazało się że mam zły regon, coś się tam zmieniło. Regon dostanę od ręki ale mam złe zaświadczenie o wpisie do ewidencji bo się zmienił regon :banghead: . Złożyłem wniosek o zmianę wpisu, 50zł i trzy dni.

 

Qrwa, jak ja chciałbym mieszkać w normalnym kraju ... ale może już takich nie ma :icon_question:

Zaczęłem grać w Totka jak jest potrójna kumulacja i więcej. Jak wygram to spier* do ciepłych krajów :icon_mrgreen: :wink: .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego nie ma? Sprawdzalismy na fotoradary stacjonarne dziala bardzo dobrze, a vectre na wislostradzie tez bylo wczoraj dobrze slychac. Dala za to ponad 300 EUR.

 

Znalalzem opis tanszego modelu po angielsku niestety

 

System Ready Prompt Notifies the user that the radar detector has correctly completed a self-test and is ready.

Spectre I Undetectable Provides complete immunity to Spectre I radar detector-detectors.

15-Band™ Detection Detects 7 radar, 6 laser and 2 safety signals. Radar signals include X Band, K Band, Ka Superwide, Ku Band, VG-2, Spectre I and Spectre IV+. Laser signals include LTI 20-20, Ultra Lyte, ProLaser, ProLaser III, Stalker LIDAR and Speedlaser. Safety signals include Safety Alert® and Strobe Alert®. Spectre Alert™ I/IV+ Alerts user when they are under surveillance of Spectre I/IV+ radar detector-detectors.

IntelliMute® Pro Relative speed sensing auto shutdown feature will render your detector undetectable by currently available radar detector-detectors.

VG-2 Undetectable Provides complete immunity to VG-2 radar detector-detectors.

Ultra Performance Ultra performance digital radar-laser detector with extra detection range for advance warning.

DigiView®Data Display Provides easily recognizable digital text display.

POP Mode Radar Gun Detection Detects the latest POP Mode Radar Gun (Super-fast Instant-On Mode)

Ku Band Detection Detects Ku Band Radar Gun currently being used in Europe. Be prepared for future introduction in the U.S.

LaserEye® Provides 360-degree detection of laser signals. Voice Alert™ Warns driver with specific voice annunciation of the signal being detected.

VG-2 Alert® Alerts the user when they are under surveillance of VG-2 radar detector-detectors.

Strobe Alert® A Cobra exclusive, works with tens of thousands of emergency vehicles currently equipped with traffic light controlling strobe emitters. Provides advance warning of the presence and/or approach of emergency vehicles.

Safety Alert® Warns drivers of the presence and/or approaching emergency vehicles, railroad crossing, and road hazard locations equipped with Cobra's exclusive Safety Alert® transmitters.

Auto Mute Automatically mutes the alert tone for enhanced driver convenience.

IntelliMute® Relative-speed-sensing Auto Mute system that virtually elminates false alerts.

IntelliShield® False Signal Rejection 3-Level City Mode offers the best false signal rejection in both urban and rural areas.

Digital Signal Strength Meter Provides the driver with relative proximity to the target using 5-level digital signal strength meter.

SmartPower™ Automatically shuts off power to the unit when ignition is turned off.

City/Highway Modes Allows the user to select operating mode, reducing the frequency of falsing in densely polulated urban areas.

Dim Mode Allows the user to dim the radar detector display enhancing night driving visibility.

EasySet® Programming Menu User-friendly mode selection/setting with visual guidance.

Stay Set Electronic Memory Electronically remembers radar detector settings for an indefinite period of time even with the power removed.

8-Point Electronic Compass Automatically provides an accurate electronic direction heading.

 

I tak nic z tego nie rozumiem ;)

 

pozdr

Edytowane przez jurjuszi

"Łudududududududududuuuu... Łudududududududduddddd" - Theodor (Zegrze 2010)

"Hondy mają taki dziwny dźwięk..." - Autor nieznany (Udrzyn 2010)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego nie ma? Sprawdzalismy na fotoradary stacjonarne dziala bardzo dobrze, a vectre na wislostradzie tez bylo wczoraj dobrze slychac. Dala za to ponad 300 EUR.

 

Ale z laserami jest ten problem, że wykrywanie to spoko, wojsko ma to już od dawna, tylko że jak zostaniesz ostrzeżony że dostałeś z laserowej suszarki to już za późno trochę. Czołg to możę odpalić granaty dymne zanim doleci do niego rakieta naprowadzana na laser, ale suszarka laserowa żadnych rakiet nie naprowadza, więc wystarczy krótki ping.

 

Wideorejestratory w samochodach też muszą mieć radar, żeby określać różnicę prędkości ściganego pojazdu i samochodu policyjnego, i na tej podstawie określić jego prędkość, więc można to wykryć, ale z laserami jest problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze Statystyka nie pokazuje rzeczywistości, ale pewne normy i trendy.

Po drugie owo statystycznie 2200 zł na rękę nie jest prawdą.

A po trzecie jeśli ktoś uważa, że cała statystyka zamyka się w pojęciu średniej arytmetycznej nie powinien w ogóle wypowiadać się na temat jakichkolwiek danych statystycznych :)

 

pozdr

Akurat co do statystyki Policyjnej wypadkowej to wiem sporo z doświadczenia i wiem jak to się robi,zmienia się kwalifikacje czynu (normy i trendy) i tak steruje się ludkami żeby się nie wystraszyli że jest gorzej niż myślą-taka to Polska statystyka

 

Nie no - bez przesady. Setki razy można przechodzić na czerwonym i nie stworzyć żadnego zagrożenia, a jednak podpaść pod paragraf. Jasne, że to niebezpieczne jak się włazi przed samochód, lub stara przebiec przed nadciągającym pojazdem, ale np. po przejechaniu grupy aut jak już pusto na skrzyżowaniu i wejdziesz na jezdnie (na czerwonym) to jakie to zagrożenie? Osobiście dostałem taki mandat i o ile oczywiście złamałem przepisy (więc wielkiego żalu nie mam) to żadnego zagrożenia nie stworzyłem. Moim zdaniem powinno być rozróżnienie - przejście na czerwonym - mały mandat (50 - 100zł), przejście na czerwonym z wymuszeniem pierwszeństwa/stworzeniem zagrożenia to nawet i 400zł.

Czyli czytając to co napisałeś samochodem czy na moto też można przelecieć na czerwonym jeżeli akurat nic nie jedzie (lub nam się tak wydaje) :bigrazz: (po to są przepisy żeby je łamać)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli czytając to co napisałeś samochodem czy na moto też można przelecieć na czerwonym jeżeli akurat nic nie jedzie (lub nam się tak wydaje) :bigrazz: (po to są przepisy żeby je łamać)

 

No widzisz, a ja dwa dni temu gadałem z Angolem, który opowiadał, że najbardziej go zdumiały 2 rzeczy w naszym kraju - jedną z nich było to, że jak jest czerwone na przejściu dla pieszych i NIC nie jedzie, to nie możesz przejść! A jak spróbujesz, to Cie za to karzą! Był naprawdę w szoku :) Jak byłem w Londynie, to ja się z kolei dziwiłem że wszyscy piesi na czerwonym zasuwają. I co? Czerwone to czerwone, a jednak życiowa interpretacja przepisu jest możliwa! A niby Angole takie praworządne...

 

pozdr

LYsY

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, czy ktoś testował już kiedyś jakiegoś "jammer-a" Podobno świetne urządzenia tylko cena troszkę nie teges. Najnowocześniejsze nie dadzą się nawet laserowi, ani z przodu ani z tyłu, potrafią oszukiwać orginalne wyniki pomiaru w przód lub w tył (np traktor jedzie 450km/h :biggrin: ) np : http://www.antyradary.phi.pl/antyradar/shifter_zr4.php

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale z laserami jest ten problem, że wykrywanie to spoko, wojsko ma to już od dawna, tylko że jak zostaniesz ostrzeżony że dostałeś z laserowej suszarki to już za późno trochę.

Zdaję sobie z tego sprawę, ale taka informacja (piknięcię detektora) jest przydatna dla mnie, bo po pierwsze nie przekraczam o wiele i może oprócz mnie ustrzelili kogoś jeszcze więc wiem, żeby przynajmniej nie przyspieszać ew. zwolnić. Daje to jakąś szansę. No dla mojej żony faktycznie nic to nie daje, bo ona zapi***la znacznie szybciej ode mnie, no ale ona ma cycki i dekolt to czasem lepsze niż antyradar :)

 

Akurat co do statystyki Policyjnej wypadkowej to wiem sporo z doświadczenia i wiem jak to się robi,zmienia się kwalifikacje czynu (normy i trendy) i tak steruje się ludkami żeby się nie wystraszyli że jest gorzej niż myślą-taka to Polska statystyka

No ja nie kwestionuję Twojej wiedzy co do statystyki. Rzuciłem ogólną uwagę na ogólne stwierdzenie co do deprecjonowania znaczenia statystyki. (Np stwierdzenie, którym często podpierają się "wrogowie" statystyki, że statystycznie pan i jego pies maja po 3 nogi nie ma ze statystyką nic wspólnego)

 

pozdr

Edytowane przez jurjuszi

"Łudududududududududuuuu... Łudududududududduddddd" - Theodor (Zegrze 2010)

"Hondy mają taki dziwny dźwięk..." - Autor nieznany (Udrzyn 2010)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli czytając to co napisałeś samochodem czy na moto też można przelecieć na czerwonym jeżeli akurat nic nie jedzie (lub nam się tak wydaje) :bigrazz: (po to są przepisy żeby je łamać)

 

Tak się tylko wydaje że to to samo. Samochodem czy na moto nigdy na czerwonym nie jadę.

 

Dlaczego to nie to samo - bo samochodem ryzyko większe (czym innym przejście pieszego przez jedną jezdnie, a czym innym samochód na całym skrzyżowaniu), ewentualne konsekwencje nie tylko dla mnie i prawdopodobnie większe. Ponadto poruszając się pojazdem trzeba zachowywać większą ostrożność niż idąc pieszo stąd inne granice nawet jeśli czasem możnaby i na czerwonym bezpiecznie jeździć to ja tego nie robie i nikomu nie polecam (chociaż zdarzają się tacy - przy prawoskręcie i braku strzałki).

 

Zauważ też że wcale nie napisałem że jestem za łamaniem przepisów, chociaż w przypadku pieszego na czerwonym - przyznaję się bez bicia - zdarza mi się. Nie mam jednak wielkiego żalu o mandat za to. Czym innym jednak jest przejście na czerwonym i przejście na czerwonym powodując zagrożenie i nie powinno tego się traktować tak samo. To chciałem powiedzieć i to było sedno mojej wypowiedzi.

 

W 100% podpisuję się pod stwierdzeniem "jeśli akurat nic nie jedzie (lub nam się tak wydaje)" Na drodze musimy bowiem pamiętać żeby poza tym że nikomu nie szkodzimy i nie tworzymy niepotrzebnego ryzyka brać poprawkę na własną ocenę sytuacji, która może być błędna. Myślę że to jest najbardziej niebezpieczne - brak pokory i wiara we własne nawet nie tyle umiejętności co pełną zdolność oceny sytuacji lub po prostu w szczęscie (a widziałem kiedyś sytuacje z jazdą na ślepo z tekstem "to jest ryzyko wkalkulowane w jazdę autem i albo ma się szczęscie, albo nie" - no sorry - tacy ludzie powinni oddawać prawo jazdy bo wkalkulowują śmierć iluśtam ludzi (w skali kraju tysięcy) we własny sposób jazdy. Przeraża mnie jak czasem widzę jak ludzie wyprzedzają przed zakrętem, wzniesieniem itp. Ja bym tak nie zrobił i nie robię bo jak nie jestem pewny to się nie wychylam. Trzeba sobie uświadomić - po co są przepisy. Przepisy są dla Pana, Pana, Pani i dla mnie... dla ludzi, a nie na odwrót. Oczywiście szacunek do przepisów i ich wychowawcze znaczenie też jest pewną wartością (i to niemałą) stąd karanie w myśl przepisów, nawet jesli w konkretnym przypadku nie było celowości ich stosowania jestem w stanie w pewnych sytuacjach zrozumieć - przykładowo kolega stojąc na światłach rozmawiał przez telefon trzymajac go w ręku - 100zł. Żadnego zagrożenia i taki mandat traktuję jako przypomnienie o przepisach, a nie karę za stworzenie niebezpieczeństwa.

 

 

I trochę off top:

Co do skrzyżowań ze światłami - jeśli mamy skrzyżowanie w mieście i są tam niskie prędkości i średni ruch pieszy - w mojej ocenie (ale inżynierem ruchu nie jestem) lepiej dla płynności ruchu żeby świateł nie było bo pogarszają czas przejazdu. W Krakowie pod dworcem (kto mieszka ten wie) wyłączono ze 2 lata temu światła i przepływowość skrzyżowania wzrosła, a korki jakby się zmniejszyły. Takich przypadków mogę podać więcej (np. skzyżowanie pod pocztą jakiś czas temu). Lepszym moim zdaniem rozwiązaniem byłoby budowanie progów zwalniających bez świateł. Oczywiście - jeśli mamy superinteligętne światła z zieloną falą to może byłyby lepsze, ale z tego co wiem takich jest mało bardzo.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez krycek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja wrócę do głównego tematu, czyli wyższe kary za prędkość.

 

I w 100% je popieram :)

 

Statystyka statystyką, ale własny rozum rozumem i nikt mi nie powie, że szybsza jazda nie zwiększa prawdopodobieństwa śmierci podczas wypadku. Poza tym jestem za bezwzględnym karaniem tych, którzy przekraczają prędkość o ponad 30km/h w terenie zabudowanym. Na trasie jeszcze zrozumiem. Ale w mieście? Przecież w mieście tak naprawdę powinniśmy być przygotowani na awaryjne hamowanie bez przerwy.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

 

Wideorejestratory w samochodach też muszą mieć radar, żeby określać różnicę prędkości ściganego pojazdu i samochodu policyjnego, i na tej podstawie określić jego prędkość, więc można to wykryć, ale z laserami jest problem.

 

GUCIO! Na "Vectrę" to oprócz "oczu w dup*e to nic nie pomoże! A dlaczego... Patrz link:

 

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wideorejestrator

 

Są też owszem wersje z radarem ale typowy wideorejestrator nie potrzebuje radaru! Na tym polega jego "urok"... :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...