Yosarian Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 (edited) Witam, zakładam ten temat z zamiarem, aby z biegiem czasu stał się małym kompedium wiedzy n/t tuningu mechanicznego LC4-rek począwszy od układu zasilania, części silnikowych na wydechu kończąc i jednocześnie bazą informacji o kompatybilności podzespołów i co warto na co wymienić. Fajnie byłoby gdybyście dzielili się osiągniętymi rezultatami prac, wskazówkami, adresami, poradami i znalezionymi w internecie materiałami, bo trochę tego jest, ale niestety nie w polskiej sieci, nie tylko dotyczącymi samych LC4, ale i czynności mających zastosowanie w każdym silniku, jak np. porting głowicy. Mam nadzieję, że temat wypali, bo szczególnie, że na forum powinno znaleść się paru zapaleńców, a już sami konstruktorzy ułatwili nam zadanie tworząc ten motocykl jako układankę. Dla mnie głównym priorytetem jest takie przygotowanie motocykla aby szedł do pionu zawsze i wszędzie :icon_mrgreen: W związku z tym dzielić się możemy również informacjami n/t przełożeń, rozmiarów opon, itp. i opisywać (co prawda subiektywnie) jak i na jakim biegu motocykl sobie radzi (no i kierownik też). Z mojej strony polecić mogę forum advrider.com, jest tam ogrom informacji o LC4, ale czemu my nie moglibyśmy wydobyć esencji :smile: Jeśli znajdą się chętni mogę podzielić się informacjami n/t gaźników, mam dane o zabiegach je modyfikujących (BST40 i FCR), nastawach, a także doświdczeniem z użytkowania zmotanego Keihina FCR 37 (Dello wyjeb w krzaki) Ja na wstępie chciałbym zapytać się kto z was miał ruszany pierwszy tłumik (presilencer) i jakie są tego efekty?? Czy podmieniał ktoś może wałki rozrządu? EDIT: Spis treści o LC4 na advrider.com Edited January 15, 2009 by Yosarian Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xden Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 Witam, mam KTM SXC 540 z 1998 roku, w sumie jest to najbardziej usportowiona wersja lc4, silnik lc4 bez wałka wyrównoważającego (porażka), lepszy zawias z przodu inny kolektor i glowica, zamiast cylindra z lc4 620 do 540ski wsadzili ze zmniejszona pojemnoscia, u mnie fabryczny jest rozwiercony i wbita tuleja na tlok d=100 z lc4 620 (faktycznie chyba 609), Głowicy nie trzeba bylo ruszac, wszystko pasowalo, nawet oryginalna uszczelka pod glowice z 620stki, korba spokojnie znosi obciążenia (chyba nawet jest identyczna we wszystkich starszych lc4) wszystko smiga az milo na oryginalnym dellorto vhsb38qs, pomimo braku hot startu przy dobrej regulacji pali zawsze i wszedzie. Co ciekawe pomogła wymiana świecy ngk na denso (mimo ze ngk bylo nowe). W moim sxc naprawde duzo dala wymiana koszmarnie dlugiego i pozatykanego tlumika koncowego na przelotowy (lepsza reakcja na gaz, szybciej wkreca sie na obroty - jakby odżył). Grzebanie przy tłumiku środkowym raczej mija się z celem bo to fabrycznie przelotówka z siatką w środku. Z tego co wyczytałem na zagranicznych forach wynika, że wymienia się kolektory wydechowe na takie jakie ma właśnie sxc, dla jakiegoś tam przyrostu mocy. Jeżeli ktoś to robił, niech się wypowie. Uważam że każdy tuning lc4 powinno sie zacząć porządnym remontem silnika bo niedostatek mocy w takim sprzęcie to najprawdopodobniej wina zajechanego silnika. Ceny części są wysokie -tłok wossnera 550zł -korba 650zł -łożyska na wale 250 -tuleja 250 lub nicasil kolo 600 (ale raczej nie ma sensu dawać nowego nicasilu u mnie na tulei śmiga aż milo a w razie czego to szlif i tlok na nadwymiar - wossner ma tlok o d=101 na tuleje) -głowica tez pochłonie troche pieniedzy - zawory oryginalne ponad 150zł/sztuke, szlif gniazd i zaworów. W każdym lc4 trzeba też pilnować obiegu oleju, jak wysiądzie, to błyskawicznie pada korba. Moje SXC wstaje do pionu z gazu na asfalcie na 4 biegu (przełożenia 14/48) ale trzeba trochę praktyki. Przed remontem z 3ki nie potrafił przodu podnieść chyba że strzalem ze sprzegla. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orzel125 Posted January 16, 2009 Share Posted January 16, 2009 (edited) Popieram!! Najpierw trze ba zadbać o wnętrze silnika wymiana środkowego tłumnika nic nie da... tylko końcowego. To zrobieniu przelotówki motor staje się bardziej zrywny. Lepiej staje na kole:) Edited January 16, 2009 by orzel125 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maciej 540 SXC Posted January 17, 2009 Share Posted January 17, 2009 Witam, też jestem posiadaczem 540 SXC '98. Może coś o sprzęgle. Jak to w większości LC4 sprzęgło grzechotało mi jak sieczkarnia. Po wciśnięciu klamki cisza. Szybka rozbiórka, wymiana łożyska pod koszem. Łożysko można zamówić na http://www.albeco.com.pl/ Następnie konfrontacja widoku rozebranego sprzęgła i zdjęcia sprzęgła z serwisówki i zonk! :icon_eek: Ktoś przede mną już tam majstrował i pozbył się tego dużego O-ringa. Oczywiście O-ring dokupiłem i założyłem, ale jaka jest jego funkcja? Po złożeniu sprzęgło ucichło, aż miło. Co do końcowego wydechu, to mój został poddany lekkiej operacji odchudzającej :biggrin: . W środku nie ma już nic oprócz końcowej siateczki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yosarian Posted February 18, 2009 Author Share Posted February 18, 2009 Skoro piszecie, że środkowy tłumik to przelot, to czemu KTM w 620 montował tam zwykłą S-rurę? Poza tym jeżeli popatrzeć na tuningowe wydechy, każda firma oferuje taki właśnie substytut fabrycznego rozwiązania. Ciekawe, czy spowodowane jest to wyłącznie zmniejszeniem masy i poprawą dźwięku.. schemat Maciej 540 SXC to nie masz tam wygłuszenia? Jak to chodzi :biggrin: xden dobrze napisał, żeby kontrolować obieg oleju. Na tą chwilę spotkałem się już z 4 LC4, która stanęła poprzez brak tłoczka lub sprężynki w zaworze By-pass albo jego zatarcie. Warto też ściągnąć kapę sprzęgła i przy użyciu latarki oblukać stan zębatek plastikowych od napędu pompek. Ja to robię co zmianę oleju. Czy na waszych Dellorto zauważacie znaczącą różnice w osiągach silnika teraz ~3st, a na przykład przy 15-20st. wiosną, latem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maciej 540 SXC Posted February 24, 2009 Share Posted February 24, 2009 Zapalenie moto = włączenie alarmu w samochodzie :biggrin: a jak się postaram, to można by fajkę od wydechu odpalić, bo ogniem też lubi sobie splunąć!! Sorry za off top. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirek170kg Posted February 24, 2009 Share Posted February 24, 2009 Panowie,czy do sxc 540 podejdzie głowica high flow? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yosarian Posted February 24, 2009 Author Share Posted February 24, 2009 (edited) Panowie,czy do sxc 540 podejdzie głowica high flow? Pytałeś czy podejdzie.. Tak, ale nie od razu. Jeśli masz kompletną głowice HF od powiedzmy 625, pozostaje Ci wymiana mi.n cylindra lub wstawienie tulei na 101mm z 95mm, które ma 540, przy okazji również tłoka, uszczelki pod głowicą, cylkiem itd itd. Łatwiej jest z 620/640, bo wiele z tych gratów pasuje. Tylko 540 zje*ali i dali cylinder rodem z 400 i 600. Koszt wymiany wszystkich tych elementów może przewyższyć wartość używanego, ale świeżego silnika do LC4 już z HF, rozruchajką i wałkiem. Szczególnie, że ostatnio widziałem, że taka głowiczka poszła za 430EUR :| Natomiast jeśli chcesz zaupgrade'ować kopanego, popatrz np. TU. Koleś jako niejedyny opisuje swojego mod'a wraz ze zdjęciami. Szcunek dla niego za to, i za to, że robi z rocznika 97 technicznego pięknisia :P Edited February 24, 2009 by Yosarian Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirek170kg Posted February 24, 2009 Share Posted February 24, 2009 To mnie kolega zasmucił...myślałem że wkręcę HF i gaźnik i po sprawie...szkoda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yosarian Posted February 25, 2009 Author Share Posted February 25, 2009 Skoro czapa jest to już więcej niż połowa skcesu. Może warto pomierzyć kompresję w 540 i a nóż widelec wyjdzie, że już tłoczek trzebaby wymienić :D Chyba, że to na razie plany? Jaki gaźnik przewidywałeś? I głowica z jakiego źródła, z Polski czy z zagranicy? Sam się zastanawiałem nad wrzuceniem jej do siebie, ale na razie to jest be sensu, gdyż na nowym tłoku mam nalatane z 1,5tys km.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirek170kg Posted February 25, 2009 Share Posted February 25, 2009 graty z 660 smc,gaźnik keihin,wsio z englandu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yosarian Posted February 25, 2009 Author Share Posted February 25, 2009 u mnie fabryczny jest rozwiercony i wbita tuleja na tlok d=100 z lc4 620 (faktycznie chyba 609), Głowicy nie trzeba bylo ruszac, wszystko pasowalo, nawet oryginalna uszczelka pod glowice z 620stki, Analizując temat, doszedłem do wniosku, że moze warto pójść tym tropem? Skoro głowica z 540 pasowała do rozwierconego na 620 cylindra, uszczelka pod głowicę również to może HF też podejdzie? Trzebaby się wgłębić w temat, przeorać forum do którego dałem linka, bo być może jest to jednak wykonalne na starym garze.. Jest tylko jedno ale, pomijając problemy "kompatybilności": czy sens jest zakładać głowicę policzoną do większej pojemności, z większymi zaworami na cylinder 540.. No chyba, że stara się posypała. Zakładam, że wykorzystany byłby również FCR 41, który też podchodzi bardziej pod większą pojemność. W LC4 dobrze spisują się 39 i nawet 37. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirek170kg Posted February 26, 2009 Share Posted February 26, 2009 Chyba na razie odpuszczę temat (kat nic jeszcze nie potrzebuje,modyfikacje to tylko kaprys,dla zwiększenia mocy) a graty niech czekają,może kiedyś znajdę jeszcze cylinder z tłokiem pod HF... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yosarian Posted March 5, 2009 Author Share Posted March 5, 2009 (edited) Chyba na razie odpuszczę temat (kat nic jeszcze nie potrzebuje,modyfikacje to tylko kaprys,dla zwiększenia mocy) a graty niech czekają,może kiedyś znajdę jeszcze cylinder z tłokiem pod HF... Takie komplety można znależć w miarę tanim kosztem, np. ten, tyle że używane. Ale racja, jak nic zmieniać nie trzeba to chyba nie warto ładować tyle $ w silnik. Notabene najlepszym rozwiązaniem wyczytanym przeze mnie na jakimś forum jest połączenie góry HF z dołem w starej kaście (bez wałka). Takie rozwiązanie owocuje uniknięciem "wygładzenia" charakteru silnika (nie mówię o wibracjach), które wałek wyrównoważający powoduje. Edited March 5, 2009 by Yosarian Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rrrudy25 Posted March 6, 2009 Share Posted March 6, 2009 Witam.wie ktoś może czy zmiana dyszy głównej w gazniku membranowym podniesie moc!!! obecnie mam 142.5 !A przycisk który jest na gazniku przy dodaniu pełnego gazu(aktywny) to czujnik położenia przepustnicy czy EPC jak poznam czy to mam :notworthy: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.