Skocz do zawartości

tuning LC4


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.wie ktoś może czy zmiana dyszy głównej w gazniku membranowym podniesie moc!!! obecnie mam 142.5 !A przycisk który jest na gazniku przy dodaniu pełnego gazu(aktywny) to czujnik położenia przepustnicy czy EPC jak poznam czy to mam :notworthy:

Wymiana dyszy głównej to jedna z paru czynności usprawniających osiągi Mikuniego BST40.

142.5 to standard, przyjęło się że lepiej zastąpić ją rozmiarami 155-170, w zależności wydechu, wdechu i od wys. n.p.m. Bez akcesoryjnej końcówki i otwartego filtra pow. wiele zdziałać nie można, max to 160, 170 to max dla racingowego wydechu. Czujnik położenia przepustnicy (TPS) masz z boku gaźnika (z wtyczką), EPC to te czarne rurki.

Pzdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co byś zrobił na moim miejscu żeby usprawnić troche ten silnik??? Wymienić gaznik,czy pobawić się z tym!jak coś wiesz na temat mojego gaznika i modyfikacji to prosze o rade :notworthy: czujnik położenia przep musi zostać!?a EPC wyczytałem że można to odłączyć i będzie lepiej co ty na to!???co z wydechem ? na koncu mam trzy "imbusy" wybebeszyć go !!!da to coś czy potrzebny jakiś nowy?jaki?nie chce z niego zrobić jakiegoś potwora ale troche usprawnić bo jest zamulony jezdziłem na wielu modelach do 12koła!!!i ten jest "najsłabszy"no ale cena!!!! pozdr :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O usunięciu EPC też słyszałem, ale tej czynności osobiście nie praktykowałem, bo u mnie go nie montowali. Tutaj wyczytasz jak to zrobić. Jest tam również pokazane, jak nawiercić przepustnicę, ale więcej dowiesz się z poradnika, który mogę Ci przesłać (podaj maila). Standardową koncówkę wydechu najlepiej zastąpić akcesoryjną, można też oddać ją na przerobienie na przelot (nie wiem jaki tłumik masz w tej chwili, informacja o 3 imbusach to za mało żeby go zidentyfikować). TPS przekazuje dane do CDI i w sumie jest nieszkodliwy, aczkolwiek dużo ludzi chwali sobie jazdę z odłączoną wtyczką (osobiście mogę powiedzieć to samo co o EPC - nie mam go ;)). Gaźnika nie warto zmieniać, gdyż dobrze zrobiony Mikuni jest tylko trochę gorszy od Keihina, a FCR do tanich nie należy.

Pzdr

Edytowane przez Yosarian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK a co to za plastik z prawej strony gaznika?Ja go nie mam!!!coś do epc? :icon_rolleyes: Tutaj jest ten tłumnik (chu...wo)go widać ale nie moge zrobić fotek mojego bo jestem 3 dni po operacji kolana i leże ch...em do góry :banghead: jest to najgrubsza końcówa jaką widziałem w lc4 ta częśc pod plastikiem jest taka jak w innych lc4 ale dalej...grubooo.

http://www.allegro.pl/item550389303_ktm_lc4_640_okazja.html

mail:[email protected] dzięki

A co z powietrzem byś proponował może to?!http://www.allegro.pl/item568135913_filtr_powietrza_ktm_625_640_lc4_tuning_supermoto.html

Nie wiem czy twoje gg działa więc pisz tutaj potrzebuje mocowanie zębatki z gumami,podnóżki pasażera,krate na chłodnice (plastik) dzięki pzdr :flesje:

 

OK a co to za plastik z prawej strony gaznika?Ja go nie mam!!!coś do epc? :icon_rolleyes:

ok ten plastik to do innego gaznika!

Edytowane przez rrrudy25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówisz o tym czarnym z wtyczką? To TPS, jak masz <05 rok to tego mieć nie będziesz, bo wprowadzili to o ile dobrze pamiętam w 2005. Taki tłumik? Najlepiej jak wyzdrowiejesz rozbierz go, bo a nóż ktoś go już przerobił. Pokrywkę możesz sobie zrobić sam, z kawałka blachy i drobnej siatki (lub przerabiając oryginalną) lub kupić taką jaką pokazałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cze ten tłumnik ze zdjęcia jest przerobiony?w jaki sposób zrobić mojego?wspawac tuleje w kształcie stożka czy co???Z pokrywą nie będzie problemu!!!(ale dziura w niej konkret)dzięki za maila.Znasz kogoś kto to zrobił i nie bylo problemu z moto!Mój angielski jest troche kiepski także jakby wiedział o co chodzi z tą spręrzynką i obok dziury na iglice zrobić podobną tak? K....a chciałbym już móc pujść do garażu!!!!!pzdr

 

Masz jakiś program do tłumaczenia tekstu lub namiary?wyślij prosze na maila :)

Edytowane przez rrrudy25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry za późną odpowiedź ale mam jeszcze sesję..

Nie, ten tłumik to był oryginał. Istotą tłumika przelotowego jest rura biegnąca przez całą jego długość, ponawiercana, i wokół której owinięte jest wygłuszenie. Najlepiej poczytaj sobie temat w mechanice ogólnej "tuning wydechów" czy jakoś tak, napisany przez forumowicza edzio, który zajmuję tym zawodowo. Co do pokrywki, ja mam tak zrobione u siebie (mam filtr otwerany od góry ale zasada ta sama) i wszystko jest ok. Ten poradnik postaram się przetłumaczyć w najbliższym czasie, jeśli jednak zależy Ci na czasie, napisz mi na PW co dokładnie przetłumaczyć.

Pozdro

Edytowane przez Yosarian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry za późną odpowiedź ale mam jeszcze sesję..

 

CZe Przestan się wygłupiać napiszesz kiedy będziesz miał czas :smile:

Jeśli chodzi o poradnik to potrzebuje jeszcze tylko wiedzieć co z tymi otworami w plast przepustnicy?czy dwa,jak głęboko,jaka średnica? :notworthy:Zdobylem coś takiego może się przyda komuś :icon_biggrin:

 

http://hardenduro.home.pl/content/view/21/

http://hardenduro.home.pl/content/view/22/35/35/

 

Mam proste pytanie po której stronie silnika mam szukać śróby spustowej płynu chł :icon_rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwierć te boczne otwory wiertłem 3mm, środkowy pozostaje bez zmian, gdyż tam przychodzi iglica. Płyn najlepiej spuścić rozłączając najniżej położony waż (odkręć korek od chłodnicy of course).

 

Masz może na to jakiś patent czy pozostaje jedynie kupno nowego dekielka?

Patent na zerwany gwint w pokrywce filtra oleju (gwint trzyma ale nie da rady dokręcić tak mocno jak należy):

Ogólnie chodzi o to, żeby śrubę zamocować na stałe w pokrywce, a przewody olejowe dokręcać nakrętką. W tym celu staczamy oryginalny łeb śruby tak, aby na całej długości miała jednakową średnicę i ten kawałek gwintujemy (wychodzi bodajże M10). Dodatkowo od czoła nowego gwintu nacinamy rowek na śrubokręt (żeby przytrzymać śrubę w trakcie dokręcania). Śrubę wkręcamy wykorzytując stary gwint, przy użyciu kleju Loctite (najlepiej najmocniejszego).

Aby dokonać przeróbki, śrubę oddajemy tokarzowi, w moim przypadku zrobił to za darmo. Oczywiście można też kupić nową pokrywkę, lub używaną (tylko skąd będzie wiadomo, że gwint jest zdrowy :wink: ). Po przeróbce wymianę filtra lepiej przeprowadzać odkręcając od razu pokrywkę, bez demontażu z niej śruby.

Pzdr

Edytowane przez Yosarian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Sporo ludzi narzeka na gaźniki Dellorto, ja tam swojego PHM'a bardzo lubię. Co prawda początki były ciężkie, zwłaszcza odpalanie, ale gdy się pozna jego wszystkie kaprysy (zwłaszcza kiedy i ile dać ssania) to kopanie sprzęta nie stanowi już problemu. Ale do rzeczy, w swoim PHM 40 SD zauważyłem zaślepkę po pompce przyśpieszającej. Zastanawiał się ktoś, co by było gdyby tam tę pompkę przyśpieszającą dokręcić?? Słyszał ktoś już o takim eksperymencie? Zastanawiał się ktoś dlaczego inżynierowie KTM'a wybrali model bez pompki przyśpieszającej nawet do modeli 620 SC czy SX?

Edytowane przez DEAD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Patent na zerwany gwint w pokrywce filtra oleju

 

 

Ciekawy pomysł!! Ja natomiast myślałem podobnie, tzn. aby śrubę tę osadzić na jakimś kleju epoksydowym dwu składnikowym. Klej taki jest odporny na temperaturę, olej, benzynę i podobno można go gwintować. W tym momencie mam dwie opcje:

1. Śrubę pokrywamy klejem i wkręcamy na 'stałe', przy okazji wprowadzając klej między główki przewodów olejowych w celu uszczelnienia całości. Gdyż nie mamy możliwości silnego dokręcenia śruby w oberwanym gwincie.

2. Otwór zalewamy ów klejem, czekamy do wyschnięcia, rozwiercamy, gwintujemy i składamy wszystko na jakimś Loctite.

 

Wiem, że to trochę rzemiosło :/

 

Ale morał z całej opowieści taki, że przy wymianie oleju nie odkręcaj przewodów od dekielka, a jedynie cały dekielek od korpusu silnika!!

 

P.S. Czy ktoś wie jak nazywa się polski odpowiednik tej śruby do oleju? Z angielskiego jest to Banjo Bolt, ale w naszym języku nie wiem jak ją nazwać?? I gdzie ewentualnie można takich u nas szukać (poza dealerem KTM'a) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiał się ktoś, co by było gdyby tam tę pompkę przyśpieszającą dokręcić?? Słyszał ktoś już o takim eksperymencie? Zastanawiał się ktoś dlaczego inżynierowie KTM'a wybrali model bez pompki przyśpieszającej nawet do modeli 620 SC czy SX?

W 540 montowali Dello z pompką, ale to chyba musiały być niezwykłe rarytasy. Jeśli znajdziesz samą pompkę to czemu by nie zamontować. Osobiście nie widziałem włoszczyzny z pompką, może gaźniki te były zarezerwowane tylko zawodników albo coś..

Maciej, myślisz, że gwint z kleju wytrzyma naprężenie śruby? Można jeszcze użyć "metalu w płynie", jednak nie wiem z jakimi skutkiem. Ogólnie pomysły są podobne, bo wszystko sprowadza się, żeby śrubę tą unieruchomić na dobre. Uszczelnienie przerw między przewodami nie może być za grube, żeby otwory w śrubie pokrywały się z tymi w przewodach. To banjo bolt jest ogólnie dostępne ale w wersji na jeden przewód (jako śruba do zacisków hamulcowych np.), podwójne zamówiłem w KTMie, o dziwo szybko doszło. Szukać możesz w hurtowniach z łożyskami, śrubami.

Edytowane przez Yosarian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli znajdziesz samą pompkę to czemu by nie zamontować.

Trzeba by również wymienić przepustnicę.

Na moim DellOrciaku znalazłem również blaszkę z wybitym numerem: 4922. Okazało się że to blaszka z numerem ustawień gaźnika i jak z niej wynika mam dyszę główną 195 czyli największą seryjnie wkręcaną.

Znalazłem też numer wybity na głowicy po prawej stronie, wie może ktoś co on oznacza?? Bo zdaje się że wersje SC czy SX różniły się od cywilnych też kontami otwarcia zaworów i nie wiem właśnie czy tego numeru nie wiązać właśnie z tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Miałem ten gaźnik u siebie, teraz leży w pudełku i czeka na nowego właściciela.

 

U mnie zaczęło z niego cieknąć po tym jak stał długo bez paliwa (prawie 2 miechy).

Syf osadził się na zaworku iglicowym i pływak nie dawał rady odciąć paliwa. Po prostu przelewał się. Pomogło czyszczenie.

Cieknął później jedynie jak stał na stópce bocznej, bo miał mocnego przechyła (poziom paliwa w komorze pływakowej był ustawiony bardzo wysoko)

 

Pozostaje Ci jedynie obniżenie poziomu w komorze, bo pewnie gubisz trochę paliwa też na dziurach.

Wystarczy podgiąć blaszkę na pływaku.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...