piotr74 Opublikowano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 Dzięki wszystkim za odp. Podobnie jak jeden z kolegów piszących wyżej kupiłem os Niemca moto (XT600) już z takim filtrem, wydechem Sebring i podobno większymi dyszami w gaźniku. Lata to dobrze choć nie wiem o ile inaczej (lepiej?) niż w standardzie. Jak zdjąłem boczek i zobaczyłem naklejkę "STOP nie ruszać przez 50 tys. km" to szoku doznałem stąd moje wcześniejsze pytanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 15 Grudnia 2008 Administrator Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 Stop oznacza przystopowanie z wymianą. Czyścić trzeba. Nie ma filtrów powietrza "samoczyszczących" się :) Nitomen, a jak zdejmiesz filtr to silnik się wkręca? Bo może właśnie masz za dużo powietrza przez niego i dlatego się dławi...? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 15 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 tak bez filtra i z filtrem gobkowym jezdzi ok , co prawada jak sobie polezal 2 dni w suchym miejsu to jest lepiej , ale nadal na pelnej manecie dostaje zadyszki Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaxŁódź Opublikowano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 A moze jest jeszcze niewystarczajaco czysty? Jak byl zaniedbany przez dluzszy czas, zwlaszcza po jezdzeniu w kurzu to moze byc nabity brudem. Nic innego raczej nie przychodzi mi do glowy skoro piszesz, ze bez filtra jest OK. To wyklucza nadmiar powietrza. Jest go po prostu zbyt malo. W dobra strone wyplykiwales brud? (Od wewnatrz). Moze trzeba go szczoteczka do zebow przyszorowac? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vpower Opublikowano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 hmm w a takim razie ,dlaczego moj filtr po czyszczeniu dlawi czesc powietrza ? za duzo oleju ? Zrobilem wszystko jak w opisie , popsikalem szamponem , odczekalem , splukalem , wyszuszylem , nasaczylem 2 razy A powiedz z ktorej strony Ty go potraktowales tym kompresorem? W ktora strone wydmuchales te syfy bo smiem przypuszczac, ze powsciskales syf do wewnatrz i jest po zawodach. Filtr K&N jest prosty w obsludze jak budowa cepa ale nawet plukac woda nalezy z odpowiedniej strony - na zewnatrz a nie do srodka. Resztki syfu powciskane przez kompresor + olej = zatkane pory. Co do regulacji gaznika - filtr K&N (zamiennik oryginala w oryginalnej obudowie) daje okolo 30% wiecej powietrza wiec czasem wypada podregulowac sklad mieszanki bo na samym powietrzu Ci moto nie pojedzie - o ile w Twoim wypadku jest je jeszcze w stanie zaciagnac przez filtr. Cytuj AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 16 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2008 Dominik podpowiem Ci że wygodniej mieć drugi na zmianę zawsze czysty i nasączony bo olej potrzebuje sporo czasu aby wsiąknąć. Faktycznie warto miec drugi na zmiane ale teoria z długim czasem nasiąkania jest nieprawdziwa. Sa na to odpowienie sposoby tak więc warto doczytac a pozniej radzic. Dla przykładu: http://www.easternperformance.com/images/400606.jpg Tak wyglada KN do hajki i ssa od wewnętrznej strony na zewnątrz czyli caly syf mamy od środka i płukac trzeba od zewnątrz :) Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 16 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2008 pozatym gabkowy po zamoczeniu wycisniesz i jedziesz dalej , K&N musi wyschnac sam , co trwa dosc dlugo. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 17 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2008 nie no az tak dobrze nie jest, troche trzeba poczekac az wyschnie ale samo nasączanie trwa w porywach do 5 minut. technika sie liczy ;) Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HAC Opublikowano 1 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2009 znalazłem taka stronkę możne komuś pomoże w zabawie z filtrem http://www.tuning-design.pl/index.php?opti...id=39&Itemid=45 OPIS KONSERWACJI: 1.Czyszczenie wstępne Ostukać wkład aby usunąć duże cząstki nagromadzonego brudu, a następnie delikatnie czyścić pędzlem z miękkim włosiem. 2. Środek czyszczący w sprayu Spryskać cały wkład dużą ilością środka czyszczącego K&N i zostawić na 10 min. 3. Czyszczenie w kuwecie Obracać filtr w płytkiej kuwecie wypełnionej środkiem czyszczącym K&N. Należy uważać by brudny roztwór nie dostał się do środka filtra. Odczekać maksimum 5 minut. 4. Wskazówki dotyczące czyszczenia Używać tylko środka czyszczącego K&N. NIE CZYŚCIĆ BENZYNĄ NIE CZYŚCIĆ PARĄ NIE UŻYWAĆ ROZTWORÓW ALKALICZNYCH NIE UŻYWAĆ DETERGENTÓW NIE CZYŚCIĆ POD CIŚNIENIEM W MYJNICE NIE UŻYWAĆ ŚRODKÓW DO CZYSZCZENIA CZĘŚCI Każde z powyższych może spowodować uszkodzenie bawełny oraz zbieganie się i twardnienie gumy i pokrywy. 5. Spłukiwanie Opłukać wkład wodą pod małym ciśnieniem. Można użyć wody kranowej. Zawsze spłukiwać od strony czystej w stronę brudną. Usuwa to brud i nie wpycha go w pory filtra. 6. Wskazówki dotyczące suszenia Zawsze należy suszyć wkład w sposób naturalny. Po opłukaniu należy strząsnąć nadmiar wody i pozostawić wkład do wyschnięcia. NIE UŻYWAĆ POWIETRZA POD CIŚNIENIEM NIE UŻYWAĆ OTWARTEGO OGNIA NIE UŻYWAĆ SUSZAREK 7. Nasączanie olejem w aerozolu Po oczyszczeniu filtra, należy go ponownie nasączyć olejem. Należy wtrysnąć olej do każdej fałdy filtra powietrza. Każdą z fałd powinno spryskać się tylko raz. Po nasączeniu należy odczekać 10 minut i pokryć olejem wszystkie pojawiające się białe miejsca. 8. Nasączanie olejem z butelki Położyć 2 warstwy oleju na każdej fałdzie. 9. Wskazówki dotyczące nasączania olejem Nigdy nie należy używać filtra powietrza K&N bez oleju ( pozbawiony oleju filtr nie zatrzyma brudu). Należy używać wyłącznie oleju do filtrów K&N. Olej do filtrów powietrza K&N składa się z olejów mineralnych i zwierzęcych oraz jest zmieszany ze specjalnymi polimerami, aby stworzyć skuteczną barierę. Czerwony barwnik dodaje się by łatwiej widać było naoliwione miejsca. Barwnik może wyblaknąć ale olej pozostanie i nadal będzie filtrować powietrze. NIGDY NIE UŻYWAĆ PŁYNU DO PRZEKŁADNI AUTOMATYCZNYCH NIGDY NIE UŻYWAĆ OLEJU SILNIKOWEGO NIGDY NIE UŻYWAĆ OLEJU NAPĘDOWEGO NIGDY NIE UŻYWAĆ WD-40, LPS I INNYCH OLEJI LEKKICH 10. Powtórny montaż. Należy ostrożnie powtórnie zamontować wkład K&N. Należy upewnić się, że wkład jest dobrze umiejscowiony w obudowie. Nałożyć pokrywę sprawdzając czy jest w odpowiedniej pozycji. Dokręcić wszystkie śruby, zatrzaski, nakrętki lub uchwyty zgodnie z instrukcją. 11. Nie wyrzucać Na obudowie filtra umieścić nalepkę "Nie wyrzucać" (dołączoną do każdego wkładu K&N). Należy upewnić się, że nalepka znajduje się w dobrze widocznym miejscu aby mechanik łatwo ją dojrzał. 12. Wskazówki dotyczące użycia Dokonywać przeglądów co 20 - 30 000 km przy użytkowaniu w ruchu miejskim. Dokonywać częstszych przeglądów gdy samochód eksploatowany jest poza drogami publicznymi lub w warunkach silnego zapylenia. Należy pozwolić aby nagromadzony brud działał na naszą korzyść. Nie zaszkodzi on osiągom, a pomoże filtrować powietrze. UWAGA - Wyjątkowo drobny pył (poza drogami publicznymi) może wyssać olej z wkładu. Może wystąpić konieczność częstszego nasączania olejem czystej strony filtra. Dla dodatkowej ochrony można użyć uszczelniają- cego smaru K&N na gumowe wykończenia wkładu. Do obsługi filtra powietrza K&N stosować tylko produkty polecane przez producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trufel Opublikowano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 No to i ja sie podepne pod temat . Kupile filterek K&H nowy do swojego sprzeta razem z preparatami do czywszczenia i nasaczania , moje pytanie brzmi . Czy nowy filter K&H jest juz nasaczony oolejem i gotowy do uzycia. ?? Czy trzeba go umyc i nasaczyc . Dodam , ze filter jest zapakowany w folijke i wyglada jak by wlasnie byl nasaczony , ale pewnosci nie mam . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 No to i ja sie podepne pod temat . Kupile filterek K&H nowy do swojego sprzeta razem z preparatami do czywszczenia i nasaczania , moje pytanie brzmi . Czy nowy filter K&H jest juz nasaczony oolejem i gotowy do uzycia. ?? Czy trzeba go umyc i nasaczyc . Dodam , ze filter jest zapakowany w folijke i wyglada jak by wlasnie byl nasaczony , ale pewnosci nie mam . Jest fabrycznie już przygotowany do montażu. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trufel Opublikowano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 W takim razie montuje i pale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 Jeśli coś będzie nie halo to wtedy dopiero możesz kombinować ze smarowaniem. Ale powinno być OK. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.