Skocz do zawartości

Czyszczenie i nasaczanie filtra powietrza K&N


Nitomen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki wszystkim za odp.

Podobnie jak jeden z kolegów piszących wyżej kupiłem os Niemca moto (XT600) już z takim filtrem, wydechem Sebring i podobno większymi dyszami w gaźniku. Lata to dobrze choć nie wiem o ile inaczej (lepiej?) niż w standardzie. Jak zdjąłem boczek i zobaczyłem naklejkę "STOP nie ruszać przez 50 tys. km" to szoku doznałem stąd moje wcześniejsze pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Stop oznacza przystopowanie z wymianą. Czyścić trzeba. Nie ma filtrów powietrza "samoczyszczących" się :)

Nitomen, a jak zdejmiesz filtr to silnik się wkręca? Bo może właśnie masz za dużo powietrza przez niego i dlatego się dławi...?

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak bez filtra i z filtrem gobkowym jezdzi ok , co prawada jak sobie polezal 2 dni w suchym miejsu to jest lepiej , ale nadal na pelnej manecie dostaje zadyszki

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moze jest jeszcze niewystarczajaco czysty? Jak byl zaniedbany przez dluzszy czas, zwlaszcza po jezdzeniu w kurzu to moze byc nabity brudem. Nic innego raczej nie przychodzi mi do glowy skoro piszesz, ze bez filtra jest OK. To wyklucza nadmiar powietrza. Jest go po prostu zbyt malo. W dobra strone wyplykiwales brud? (Od wewnatrz). Moze trzeba go szczoteczka do zebow przyszorowac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm w a takim razie ,dlaczego moj filtr po czyszczeniu dlawi czesc powietrza ? za duzo oleju ? Zrobilem wszystko jak w opisie , popsikalem szamponem , odczekalem , splukalem , wyszuszylem , nasaczylem 2 razy

 

A powiedz z ktorej strony Ty go potraktowales tym kompresorem? W ktora strone wydmuchales te syfy bo smiem przypuszczac, ze powsciskales syf do wewnatrz i jest po zawodach.

Filtr K&N jest prosty w obsludze jak budowa cepa ale nawet plukac woda nalezy z odpowiedniej strony - na zewnatrz a nie do srodka. Resztki syfu powciskane przez kompresor + olej = zatkane pory.

Co do regulacji gaznika - filtr K&N (zamiennik oryginala w oryginalnej obudowie) daje okolo 30% wiecej powietrza wiec czasem wypada podregulowac sklad mieszanki bo na samym powietrzu Ci moto nie pojedzie - o ile w Twoim wypadku jest je jeszcze w stanie zaciagnac przez filtr.

AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dominik podpowiem Ci że wygodniej mieć drugi na zmianę zawsze czysty i nasączony bo olej potrzebuje sporo czasu aby wsiąknąć.

 

Faktycznie warto miec drugi na zmiane ale teoria z długim czasem nasiąkania jest nieprawdziwa. Sa na to odpowienie sposoby tak więc warto doczytac a pozniej radzic.

 

Dla przykładu:

 

http://www.easternperformance.com/images/400606.jpg

 

Tak wyglada KN do hajki i ssa od wewnętrznej strony na zewnątrz czyli caly syf mamy od środka i płukac trzeba od zewnątrz :)

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pozatym gabkowy po zamoczeniu wycisniesz i jedziesz dalej , K&N musi wyschnac sam , co trwa dosc dlugo.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no az tak dobrze nie jest, troche trzeba poczekac az wyschnie ale samo nasączanie trwa w porywach do 5 minut. technika sie liczy ;)

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

znalazłem taka stronkę możne komuś pomoże w zabawie z filtrem

 

http://www.tuning-design.pl/index.php?opti...id=39&Itemid=45

 

OPIS KONSERWACJI:

 

1.Czyszczenie wstępne

Ostukać wkład aby usunąć duże cząstki nagromadzonego brudu, a następnie delikatnie czyścić pędzlem z miękkim włosiem.

 

2. Środek czyszczący w sprayu

Spryskać cały wkład dużą ilością środka czyszczącego K&N i zostawić na 10 min.

 

3. Czyszczenie w kuwecie

Obracać filtr w płytkiej kuwecie wypełnionej środkiem czyszczącym K&N. Należy uważać by brudny roztwór nie dostał się do środka filtra. Odczekać maksimum 5 minut.

 

4. Wskazówki dotyczące czyszczenia

Używać tylko środka czyszczącego K&N.

NIE CZYŚCIĆ BENZYNĄ

NIE CZYŚCIĆ PARĄ

NIE UŻYWAĆ ROZTWORÓW ALKALICZNYCH

NIE UŻYWAĆ DETERGENTÓW

NIE CZYŚCIĆ POD CIŚNIENIEM W MYJNICE

NIE UŻYWAĆ ŚRODKÓW DO CZYSZCZENIA CZĘŚCI

Każde z powyższych może spowodować uszkodzenie bawełny oraz zbieganie się i twardnienie gumy i pokrywy.

 

5. Spłukiwanie

Opłukać wkład wodą pod małym ciśnieniem. Można użyć wody kranowej. Zawsze spłukiwać od strony czystej w stronę brudną. Usuwa to brud i nie wpycha go w pory filtra.

 

6. Wskazówki dotyczące suszenia

Zawsze należy suszyć wkład w sposób naturalny. Po opłukaniu należy strząsnąć nadmiar wody i pozostawić wkład do wyschnięcia.

NIE UŻYWAĆ POWIETRZA POD CIŚNIENIEM

NIE UŻYWAĆ OTWARTEGO OGNIA

NIE UŻYWAĆ SUSZAREK

 

7. Nasączanie olejem w aerozolu

Po oczyszczeniu filtra, należy go ponownie nasączyć olejem. Należy wtrysnąć olej do każdej fałdy filtra powietrza. Każdą z fałd powinno spryskać się tylko raz. Po nasączeniu należy odczekać 10 minut i pokryć olejem wszystkie pojawiające się białe miejsca.

 

8. Nasączanie olejem z butelki

Położyć 2 warstwy oleju na każdej fałdzie.

 

9. Wskazówki dotyczące nasączania olejem

Nigdy nie należy używać filtra powietrza K&N bez oleju ( pozbawiony oleju filtr nie zatrzyma brudu). Należy używać wyłącznie oleju do filtrów K&N. Olej do filtrów powietrza K&N składa się z olejów mineralnych i zwierzęcych oraz jest zmieszany ze specjalnymi polimerami, aby stworzyć skuteczną barierę. Czerwony barwnik dodaje się by łatwiej widać było naoliwione miejsca. Barwnik może wyblaknąć ale olej pozostanie i nadal będzie filtrować powietrze.

NIGDY NIE UŻYWAĆ PŁYNU DO PRZEKŁADNI AUTOMATYCZNYCH

NIGDY NIE UŻYWAĆ OLEJU SILNIKOWEGO

NIGDY NIE UŻYWAĆ OLEJU NAPĘDOWEGO

NIGDY NIE UŻYWAĆ WD-40, LPS I INNYCH OLEJI LEKKICH

 

10. Powtórny montaż.

Należy ostrożnie powtórnie zamontować wkład K&N. Należy upewnić się, że wkład jest dobrze umiejscowiony w obudowie. Nałożyć pokrywę sprawdzając czy jest w odpowiedniej pozycji. Dokręcić wszystkie śruby, zatrzaski, nakrętki lub uchwyty zgodnie z instrukcją.

 

11. Nie wyrzucać

Na obudowie filtra umieścić nalepkę "Nie wyrzucać" (dołączoną do każdego wkładu K&N). Należy upewnić się, że nalepka znajduje się w dobrze widocznym miejscu aby mechanik łatwo ją dojrzał.

 

12. Wskazówki dotyczące użycia

Dokonywać przeglądów co 20 - 30 000 km przy użytkowaniu w ruchu miejskim. Dokonywać częstszych przeglądów gdy samochód eksploatowany jest poza drogami publicznymi lub w warunkach silnego zapylenia. Należy pozwolić aby nagromadzony brud działał na naszą korzyść. Nie zaszkodzi on osiągom, a pomoże filtrować powietrze.

 

UWAGA - Wyjątkowo drobny pył (poza drogami publicznymi) może wyssać olej z wkładu. Może wystąpić konieczność częstszego nasączania olejem czystej strony filtra. Dla dodatkowej ochrony można użyć uszczelniają- cego smaru K&N na gumowe wykończenia wkładu. Do obsługi filtra powietrza K&N stosować tylko produkty polecane przez producenta.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

No to i ja sie podepne pod temat . Kupile filterek K&H nowy do swojego sprzeta razem z preparatami do czywszczenia i nasaczania , moje pytanie brzmi . Czy nowy filter K&H jest juz nasaczony oolejem i gotowy do uzycia. ?? Czy trzeba go umyc i nasaczyc . Dodam , ze filter jest zapakowany w folijke i wyglada jak by wlasnie byl nasaczony , ale pewnosci nie mam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to i ja sie podepne pod temat . Kupile filterek K&H nowy do swojego sprzeta razem z preparatami do czywszczenia i nasaczania , moje pytanie brzmi . Czy nowy filter K&H jest juz nasaczony oolejem i gotowy do uzycia. ?? Czy trzeba go umyc i nasaczyc . Dodam , ze filter jest zapakowany w folijke i wyglada jak by wlasnie byl nasaczony , ale pewnosci nie mam .

 

Jest fabrycznie już przygotowany do montażu.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli coś będzie nie halo to wtedy dopiero możesz kombinować ze smarowaniem. Ale powinno być OK.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...