Nitomen Opublikowano 11 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2008 witam Ostatnio kupilem zestaw do czyszczenia i nasaczania filtrow K&N -a . Po uzyciu owego na filterku K&N -a , moto najpierw nie pracowalo na obrotach wyzszych niz jalowe, a po zdjeciu filta bylo ok , po ponownym umyciu ( juz nie nasaczalem) w ogole nie pali z filtrem powietrza. W takim razie, jak to cholerstwo sie czysci i nasacza ? ja zrobilem to tak , czysciwo w rozpylaczu , popsikalem dokladnie i pod kompresor wyszlo troszke brunatnej piany , nasaczylem olejem z buteleczki ( rozporowadzilem po calym filterku ) troszke mi sie go za duzo uzulo, bo sciekal pozniej do airboksa. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 11 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2008 Po nasączeniu szamponem firmowym należy odczekać kilka minut i wymyć dokładnie pod strumieniem zimnej wody. Przy dużym zabrudzeniu operacje powtórzyć. Po dokładnym wysuszeniu filtra delikatnie prysnąć olejem do nasączania. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trajka66 Opublikowano 11 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2008 A pod ten kompresor to duzym ciśnieniem na filtr dawałeś ? Bo może to mogło go zniszczyc. Psikasz tym do czyszczenia i brud ładnie schodzi, potem letnią wodą spłukujesz. Jeśli bardzo brudny to mozesz operacje powtórzyć kilka razy. Potem musi wyschnąć w temeraturze pokojowej, i nasączasz go. Z Twojego opisu wynika też że troche mu za dużo psiknąłeś tego oleju bo powinien być nasączony a nie powinno sie z niego lać. A i tak dla przypomnienia nasączamy zawsze jedną strone filtra - tą od "brudnej strony" a nie od strony gaźników/wtrysków. A tak wogole sprzedam filtr K&N do KAWASAKI ZX 7 R !!!!! :) pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 11 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2008 cos mi sie zdaje ze podszedles do tematu na zbyt duzym luzie, nie czytales instrukcji obslugi i tak jak koledzy pisza prawdopodobnie uszkodziles filtr. Z tego co piszesz to nie splukales srodka myjacego i od razu nawaliles full oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 11 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2008 (edytowane) jescze pytanko , czy smarowac gumowa uszczlke filtra na przylgni do gabki/uszczelki airboksa smarem czy dawac na sucho ? edit: juz wiem ze mozna smarem posmarowac instrukjce przeczytalem , ale niedokladnie :) Edytowane 11 Grudnia 2008 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr74 Opublikowano 11 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2008 Witam, podłączę się pod temat. Czy faktycznie czyszczenie filtra K&N można wykonywać co 50 tys. km tak jak oni piszą. Jeżdżę enduro, wiadomo po różnych piachach szutrach i te 50 tys. to mi się wydają jakieś dziwne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 11 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2008 co 30 - 40 na szosie , ja kupilem moto z prawie nowym filtrem i jezdzilem tak od lata , naprawde malo co bylo tego brudu . Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 11 Grudnia 2008 Administrator Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2008 Witam, podłączę się pod temat. Czy faktycznie czyszczenie filtra K&N można wykonywać co 50 tys. km tak jak oni piszą. Jeżdżę enduro, wiadomo po różnych piachach szutrach i te 50 tys. to mi się wydają jakieś dziwne. Na pewno nie co 50kkm... W moim EXC czyszczę praktycznie co jazdę, choć to filtr gąbkowy, więc idzie szybko i sprawnie. Myślę, że musisz go kontrolować i w razie większego zabrudzenia - do razu czyścić. I tak jak pisano wyżej - należy bezwzględnie doprowadzić filtr do wysuszenia przez olejowaniem - nikt chyba nie chce, aby silnik zassał z filtra płyn czyszczący... pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaxŁódź Opublikowano 12 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2008 Generalnie przy jezdzie w terenie to nie patrz na zalecane przebiegi. Patrz czy brudny i zasyfiony i wtedy czysc. Co do przesaczenia go olejkiem - nie powinno byc z tym problemu - jak nadmiar to powinien przepaplic i przedmuchac i juz. Czysczenie filtra to nie czyszczenie elektroniki, ze trzeba z precyzja itp. Ja swoj filtr to piore po prostu w wodzie z proszkiem do prania, albo ludwikiem, wyplukuje woda od strony wewnetrznej. Jak juz jest czysty to psikam szprejem i zostawiam do wyschniecia. Po paru godzinach gotowy do jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 12 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2008 Generalnie przy jezdzie w terenie to nie patrz na zalecane przebiegi. Patrz czy brudny i zasyfiony i wtedy czysc. Co do przesaczenia go olejkiem - nie powinno byc z tym problemu - jak nadmiar to powinien przepaplic i przedmuchac i juz. Czysczenie filtra to nie czyszczenie elektroniki, ze trzeba z precyzja itp. Ja swoj filtr to piore po prostu w wodzie z proszkiem do prania, albo ludwikiem, wyplukuje woda od strony wewnetrznej. Jak juz jest czysty to psikam szprejem i zostawiam do wyschniecia. Po paru godzinach gotowy do jazdy. Jakaś nowa teoria nam się objawiła. Można i prać w pralce tylko nie wirować :banghead: Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 12 Grudnia 2008 Administrator Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2008 Nie no Piotr spoko, ja robię identycznie od wielu lat w wyczynowych enduro - pranie, najlepiej w rękach, w Ludiwku bo dobrze usuwa tłuszcz, a nie niszczy powierzchni gąbki (to filtr gąbkowy, a nie K&N na stelażu), potem olejowanie. Jak będzie nadmiar to zwykle i tak przed jazdą wycieknie do airboksu a z niego już sobie ucieknie. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 12 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2008 Wiem, że tak się praktykuje w enduro ale temat dotyczy filtra K&N którego nie wolno dmuchać powietrzem z kompresora. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 12 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2008 no ja swoj dmuchalem , jutro sie okaze co z niego wyjdzie :) Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 12 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2008 Dominik podpowiem Ci że wygodniej mieć drugi na zmianę zawsze czysty i nasączony bo olej potrzebuje sporo czasu aby wsiąknąć. Wiem że droższy jak do chińskiego skutera ale w razie nagłej potrzeby masz pod ręką jeden w zapasie. Nitomen - Filtr K&N czy BMC nie powinien być dmuchany sprężonym powietrzem ale bardzo zaniedbany można przed praniem w szamponie delikatnie walnąć na płasko o dechę a potem nasączyć i dłużej odczekać. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kacer Opublikowano 12 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2008 sam przymierzam sie do kupna oleju do nasaczania filtrow k&n,jednak zapoznalaem sie wczesniej z instrukcja niz autor tematu. mam jeszcze jedna watpliwosc jesli nie ludwikiem to czym go mozna przed tem umyc bo z tym ze bez sprezonego powietrza ani woda pod cisnieniem sie zgodze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.