Niedzwiedz Opublikowano 10 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2004 swiat sie konczy zima we wiosne hehehe... przebudzilem sie na chwilkie bo mnie trapi taka sprawa ujezdzam bydle wieksze od siebie, mocy i momentu mu nie brak wiec wpadlem na pomysl co by mu przy pretkosciach 100-110 obnizyc troche obrotów silnika ! czy dobrze mysle ze jak zaloze duzo zebatke z przodu a z tylu najmniejsza to taki osiagne efekt ???? chyb podobnie w rowerach jest ale nie wiem bo na rowerach nie jezdze ?! pograzony w snie zimowym niedzwiedz co o o tanich winach sni :) Cytuj FXST Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Opublikowano 10 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2004 No własnie, miałem też podobny temat zapodać.Mnie interesuje jedna rzecz, chcę w swojej XT także obniżyć nieco obroty coby w trasie łacniej pomykała. I teraz co jest lepsze czy obniżenie ilości zębów z tyłu czy lepiej zwiekszyć z przodu (oczywiście zachowujac to samo przełożenie). Czy może to wszystko jedno gdzie się zmienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 10 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2004 Witam! Koledzy pamietajcie tylko ze przy takich zmianach w 1- cylindrowce moze byc problem ze startem na 1 biegu ,pozatym sprzeglo bedzie ciezej pracowac niz normalnie no i jak w 1 -cylindrowce drastycznie zwiekszymy przednia zebatke moze (ale nie musi-to nie jest regula) pasc nam zbyt szybko wal korbowy.Generalnie radze zmieniac na tyle(mniejszy zakres zmian przelozen). Pamietam tez ze np. DR 650 mialy zbyt "szybka" 1-ke radzono wiec zakladac przedna zebatke o 1 zab mniejsza(zlikwidowalo to problem ze startem np. pod gore z obciazeniem).Pozdrawiam.Janek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 10 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2004 W tym zakresie zawsze jestem za używaniem oryginalnego zestawu - jest to swego rodzaju kompromis pomiędzy przyspieszeniem a prędmością ( a właściwie obrotami silnika, bo często skutek jest odwrotny, bo motocykl z krótszym przełożeniem potrafi jechać szybciej, bo daje radę wkręcić się na wyższe obroty na najwyższym biegu. Pozdro, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 10 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2004 Jezeli chodzi o XJR to jeden zab wiecej na przedniej, albo 3 zeby mniej na tylnej dadza jej spadek okolo 400 obr/min na piatce. W tym wypadku dalbym wieksza zebatke z przodu bo oszczedza lancuch przy okazji.Co do XT to ciezko mi radzic bo go nie znam, ale matematyka jest ta sama. Jezeli bez klopotu wykreca pelna moc na oryginalnym przelozeniu, to 3 zeby mniej na tylnej mozna zaryzykowac. Oczywiscie troche zwolowacieje. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marlew Opublikowano 11 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2004 Jezeli chodzi o XJR to jeden zab wiecej na przedniej, albo 3 zeby mniej na tylnej dadza jej spadek okolo 400 obr/min na piatce. W tym wypadku dalbym wieksza zebatke z przodu bo oszczedza lancuch przy okazji.Co do XT to ciezko mi radzic bo go nie znam, ale matematyka jest ta sama. Jezeli bez klopotu wykreca pelna moc na oryginalnym przelozeniu, to 3 zeby mniej na tylnej mozna zaryzykowac. Oczywiscie troche zwolowacieje. Adam M. Zmiana przedniej nie tylko oszczędza łańcuch ale jeszcze kasę :) bo przednia jest z reguły 2-3 x tańsza, jak u siebie zmieniłem przełożenie z 15/51 na 16/51 to: prędkość max. na VI spadła do ok 160 km/godz i max osiągałem na V (całe 175-180) ale jednocześnie spadło o dobre 0,5l zużycie paliwa a w czasie urlopu to nie jest mało i podwyższyła się prędkość podróżna o ok. 10 km/godz (tzn prędkość przy której silnik pracował najlepiej), jednocześnie silnik był wystarczająco elastyczny żeby dalej przyśpieszać na VI od 50 km/godz.pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XTomek Opublikowano 11 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2004 Mnie interesuje jedna rzecz, chcę w swojej XT także obniżyć nieco obroty coby w trasie łacniej pomykała. I teraz co jest lepsze czy obniżenie ilości zębów z tyłu czy lepiej zwiekszyć z przodu. wyboru to raczej nie masz... bo w XT mozesz zmienic wylacznie TYLNA zebatke. ze wszystkich oferowanych na rynku czesci do XT600 sa zebatki tylnego kola: 39z, 40z, 42z, 45z (oryginal), 47z, 50z natomiast przednia zebatka (zdawcza) ma 15z, i nie ma mozliwosci zmiany na wiekszą (bo sie nie zmiesci!) ani na mniejszą (wyklucza konstrukcja motorykla) pozdrawiamXtomekwww.yamaha.xt.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedzwiedz Opublikowano 11 Lutego 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2004 To co wieksza na przodzie o 1z :) a tył zostawic ???? taki jaki zalecaja czy zmiejszyc o 1 z ???? Cytuj FXST Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marlew Opublikowano 11 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2004 Dokładnie tak - wymień przód na większy o 1 a tył zostaw jak jest.Jeżeli okaże się że moto straciło zbyt wiele na dynamice (w co prawde mówiąc w Twoim przypadku - 1300 R4 nie wierzę) to będziesz kombinował dalej.pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vx800 Opublikowano 11 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2004 To wcale nie jest zły pomysł.Można tego tez dokonać w trochę inny sposób: Na jednej z amerykańskich stron o vx800 czytałem, że ktoś zmienił oponki w następujący sposób:tył z 150/70/17 na 130/90/17przód 110/80/18 na 100/90/18Dzięki takiemu zabiegowi spadło zużycie paliwa, zwiększyła sie prędkość przelotowa (w VXie przy obrotach ok. 5000), ogólnie same pozytywy.Moze to też jest rozwiązanie. Bezpieczniejsze dla silnika, nie trzeba się głęboko grzebać, jak ktoś gania na używkach, nie jest to drogie wyjście, wada .... image cierpi z powodu wąskich laczków :) Mnie wyśmiał jeden gość, że w XXie mam tylko 180 (standard), a nie co najmniej 190mm. Oświecił mnie, że im szersza guma, tym lepiej się jeździ .... PZDR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 11 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2004 Na szerszej gumie to sie lepiej jezdzi, ale tylko do przodu - moj siostrzeniec zszedl z guma w XX do 170 i bardzo sobie chwalil zachowanie moto w zakretach. Ja w swoim GS jezdze na 160 i to jest max image na jaki sobie pozwole :)))Jak na tak wielkiego, ciezkiego i dlugiego grata po zakretach chodzi wysmienicie. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbycho Opublikowano 11 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2004 Pytanie za pięć punktów, jaki jest sens zmiany zębattki w XJR'rze ?????. 110km/h jest to na piątym biegu 4tys. obrotów, zmiana zębatki zmniejszy powiedzmy obroty o 200 - 300 tylko po co? Zyski z tej operacji to raz; mniejsze spalanie, ale mniejsze w ilościach praktycznie niezmierzalnych, XJR'a zamiast palić 7L spali 6,95L na 100km.Dwa; moto bedzie szybsze ale może się okazać że szybkość maksymalna będzie mniejsza niż przy "krótkiej" przekładni ( raczej nie bo XJR'a ma mocy od cholery ). Max. szybkość XJR'y to 220km/h która to szybkość uzyzskuje błyskawiczenie ale nie da się z nią długo jechać, brak owiek szybko zmusi do odpuszczenia manetki. Straty to mniejsza dynamika i częstsze mieszanie biegami. Jednocześnie jeśli zmieniasz zestaw napędowy to nie ponosisz dodatkowych kosztów, więc ... Jeśli się zdecydujesz na zmianę napisz jaki jest efekt. ZbychoXJR1300 www.jim.siedlce.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marlew Opublikowano 12 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2004 Pytanie za pięć punktów, jaki jest sens zmiany zębattki w XJR'rze ?????. 110km/h jest to na piątym biegu 4tys. obrotów, zmiana zębatki zmniejszy powiedzmy obroty o 200 - 300 tylko po co? Zyski z tej operacji to raz; mniejsze spalanie, ale mniejsze w ilościach praktycznie niezmierzalnych, XJR'a zamiast palić 7L spali 6,95L na 100km. ZbychoXJR1300 www.jim.siedlce.pl Zbycho,przy zębatce zdawczej np 15 zębów zmiana na 16 to jest 7% różnicy - spalanie mniejsze o 7 % to nie 0,05l/100 tylko 0,5 l/100 a to już nieco więcej - wiem że nie można tego tak dokładnie przeliczać ale ... u mnie tak właśnie było. I nie chodzi tu o to że 0,5l to h..j - taka ilość w czasie naszego wyjazdu da Ci zaoszczędzone 30 l a poza tym wydłużenie zasięgu o powiedzmy 20-30 km. A poza tym liczą się własne potrzeby - jak zaczynałem po przerwie na Katanie to była ona dla mnie za nerwowa :lol: tj gwałtowny ruch manetką powodował na mokrym uślizg tylnego koła nawet na III, po zmianie zebatki uspokoiła się wyraźnie W każdym razie nie żałowałem zmainy przełożenia i w tej chwili już myśle jak by tu pokombinować z Bigiem :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedzwiedz Opublikowano 12 Lutego 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2004 Marlew ma racje !!!! oszczednosci duzoo robie km na wakacjach i kazde 0,4 l paliwa jest na wage złota, jezeli robi sie 3000-4000 tys w 2 tygodnie to troche sie zbieze z kazdej 100 km 0.4 paliwa nie ? Zbychu ja tam jezdze ta xjr turystycznie nie kupoilem jej do wscieklizny tylko dlatego ze duza i wygodna (ja tez do malych nie naleze) wiec mi przy predkosci 100 km/h 2 osoby +2kufry (jeden kufer mojej Marysi wiec barrrrdddzzzzooo ciezki) pali 6 l/100km a juz przy 90 5.5-5.6 wiec poto mi zmiana zebatki marzy mi sie 100 km/h i spalanie 5.5 :) a to ze sie nie bedzie rozpedzala szybko nie sadze jak dlamnie to cb750 byla za wyrywna :) a z opona sie zgodze jezdzilem na 170 i bylo lepiej niz na 180 ! Pozdrawiam Wasz Niedzwiedz Cytuj FXST Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.