Skocz do zawartości

Własne przemyślenia dot. turbo w 2t.


gandziorz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Te magnetyzery to pic na wodę.

Jeżeli pozwalają od tak sobie dodać % mocy to producent który przeznacza miliony na konstrukcję samochodu, motoru itp. uwzględnił by to.

 

A jak chodzi o paliwo nitro. Wyczytałem trochę w necie i wiara jak już to je rozcieńcza z paliwem 98.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co jakby zasilić turbinę napędem od magneta w skuterach tak jest napędzana pompa wody :) Mniejsza dziura niż pomiędzy napędzaniem spalinami turbiny;p. Moim zdaniem taki tuning Am6 mógł nie zadziałać z powodu budowy wydechu powinien on mieć swobodny przepływ spalin a nie dławiony przez łopatki. W 50 cc turbina do fajny pomysł ale nie napędzana spalinami, kompresja jest stosunkowo za mała aby w pożądany sposób napędzać turbine Takie jest moje zdanie. A co wy na to ?? :D

Edytowane przez mahermnih1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obejrzałem ten filmik o MZ i dla mnie to kompletna kaszana jest, wg mnie montowanie tego turbo tak daleko tzn że paliwo ma do przebycia tak długą drogę już jest stratą energii. A w ogóle to moje zdanie jest takie że lepiej kombinować z wydechem i otwieraniem okienek bo to daje pewne efekty(sprawdzone);]

Edytowane przez Ziele90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zawór wydechowy widzieliście to w Yamaszce YPVS idzie przerobić to do innego moto ??

Co steruje tym zaworem ??

Ponoć w 2t najlepsze jest takie usytuowanie kanał wlotowy jak najbliżej DMP a wylotowy jak najbliżej GMP wtedy jest lepsze napełnianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

YPVS jest sterowany serwomechanizmem (silnik elektryczny), silnikiem krokowym lub układem mechanicznym - w zależności od motocykla. Samemu takiego zaworu raczej nie zrobisz.

Z tymi kanałami wlotowymi i wylotowymi - WTF?

 

lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tam kombinowałem z tłokiem, tj podcinałem go i daje efekt nie powiem

No jak byłem mały to podciąłem tłok od strony okienka ssącego w moim Romecie 3-biegowym. I efekt był taki że moto nie chciało się zebrać z wolnych obrotów, ale jak się zebrało to jechał normalnie a może nawet lepiej ale to trudno było ocenić :-).

Edytowane przez DEAD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak nie trzeba wtedy stosować tych całych konstrukcji w wydechu z tym rezonansem a jak zamyka to już na 100% i nic mieszanki nie zwala.

Szkoda że nie da się go tak łatwo zrobić oglądałem wczoraj nie co fotek tego i fakt jest trochę sprzętu do takiego zaworku ale napewno dużo daje w 2t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak nie trzeba wtedy stosować tych całych konstrukcji w wydechu z tym rezonansem a jak zamyka to już na 100% i nic mieszanki nie zwala.

Hmmm, a mnie się wydawało że taki zawór wydechowy to właśnie dopasowuje rezonans rury wydechowej do danych obrotów silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak nie trzeba wtedy stosować tych całych konstrukcji w wydechu z tym rezonansem

 

chyba dead ma racje.......rezonans silnika powoduje grucha technicznie mówiąc dyfuzor gdyby było jak mówisz to 2t z zaworem miały by kawałek rurki i tłumik jak 4t a tak nie jest...

 

w praktyce zawór daje mówiąc żargonowo ,,trochę dołu'' (choć i tak z zasady i konstrukcji działania silnika 2t wynika że nigdy nie będzie silny w zakresie niskich obrotów )

 

to by było nawet całkiem logiczne co mówi dead bo wydech w programach liczy sie na obroty silnika przy jakich osiaga max moc i zapewnie przy tych silnik ma ten rezonans a poniżej nie.........

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy 2T uzyskuje swojam moc przy jakiś tam obrotach (jak każdy silnik) jednak wazny jest przebieg krzywej mocy i momentu..... jak każdy kto jeździł 2T wie moto jest słabe na dole i w miare wkrecania przy pewnych obrotach dostaje kopa... to jest ta rezonansowa przy której powstaje fala stojąca w dyfuzorze która cyklicznie dopycha spaliny nad tłok i działa jak swoiste doładowanie od tyłu (to brzmi jak z pornola :P ) heh dociska traconą mieszankę przed zamknięciem się okna wydechowego.

 

natomiast YPVS (dla Yamahy) i RC Valve dla Hondy i pewnie inne nazwy sa dla innych marek czyli popularny zawór wydechowy działa na zasadzie dopasowywania przekroju okna wydechowego do obrotów. Taka CZeta Mihoa nie ma tego wynalazku i jak sam zapewne potwierdzi moto na dole nie ma nic ale jak sory za wyrażenie jebnie na rezonansowej to idzie na koło od razu albo wyrywa tonę piachu za sobą..... aby enduro 2T i inne silniki do jazdy nie crossowej miały nieco znośniejsza charakterystykę wymyślono zawór aby przekrojem okna wydechowego nieco zmieniać fazy otwarcia i zamknięcia tego okna, powoduje to nie mniej ni wiecej jak wzrost momentu obrotowego w dolnym zakresie obrotów i złagodzenie przebiegów krzywej momentu i mocy.....

 

wiadomo ze 2T nie osiągnie takiej elastyczności jak 4T jednak taki wynalazek jak zawór wydechowy nieco poprawił stan rzeczy.... inną sprawą że brutalna moc 2T jest tym co wielu kręci i fascynuje :D prawda michoa ? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...