Skocz do zawartości

Własne przemyślenia dot. turbo w 2t.


gandziorz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A wykonywał ktoś z was wydech do 2t "własnoręcznie".

Bo na przykład wydech tuningowy do Sendy czy innego motoroweru kosztuje ok 700 zł.

Na necie jest wiele wzorów z jakich liczy się wymiary i jeden lepszy od drugiego :D. Macie jakiś prosty a zarazem dokładny ?

Z jakiego materiału najlepiej robić taki wydech ?

Chromo-nikiel ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można uspawać wydech samemu. Ostatimi czasy panuje moda na własne "spawaki". Jako najlepszy przykład podam: http://www.polskajazda.pl/foto/foto-zoom/d...21120081874.jpg pracuje obecnie w Simsonie chłodzonym cieczą.

Nie ma najlepszego wzoru do obliczania wydechu - każda konstrukcja zapewnia inne osiągi. Długość wydechu określa obroty rezonansu wydechu, kąty pierwszego i ostatniego stożka - węższy i szerszy zakres obrotów rezonansu oraz jednocześnie nasilenie efektu rezonansu.

lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O dokładnie takie coś chciałem zrobić.

Wiesz może dokładnie jaki to materiał i jaka grubość blachy ?

Końcówka też widzę home made ale świetnie wykonana.

Na pewno dużo z tym roboty. A jeszcze jedno czym uszczelnia się spawy pomiędzy poszczególnymi częściami ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz może dokładnie jaki to materiał i jaka grubość blachy ?

 

zwykła blacha

 

A jeszcze jedno czym uszczelnia się spawy pomiędzy poszczególnymi częściami ?

 

spawarką ?? :D :D ?? to sie spawa migomatem spawałes kiedyś ?? i musisz tak zespawać żeby było szczelne i tyle przy tej temperaturze w zasadzie niczym tego nie uszczelnisz (są patentu żeby uszczelniać węzem do piaców czy jakoś tak ja tak mam łaczenie tłumika z dyfuzorem i jakoś wystrzymuje :D )

 

ja mam w kozie dyfuzor samoróbke tylko obklejony jakąś taśma ale nie ja robiłem.......

 

 

co do wypowiedzi jackuzego no to fakt z tym że cezeta to symetryk nie ma membramy i żeby osiągnąc taką moc jaką ma musi mieć tak spapraną ch-ke przez np lekkie koło zamachowe szatańska dawkę paliwa i inne takie.......są też drogowe motocykle z silnikiem symetrycznym co mają ,,względnie równomierną ch-ke np tłin szrot czy mz etz 250.......aczkolwiek i tak masakrycznie czuć rezonans szczególnie w mz

 

inna sprawa że przez ten ,,strzał'' przy rezonansie sprawia wrązenie potęzniejszej niż jest (np cz 125/516 wydaje sie szatanem przy np dt 125 czy kmx 125 mimo że róznica mocy jest 4 czy 5 KM ) do poszalenia w polu fajna sprawa natomiast nie wyobrażam sobie tego moto na drodze w normalnym ruchu......

 

sama membrama już sporo rozkłada charakterystyke dlatego np montują ją do kóz zawór jeszcze ogólnie motocykl drogowy powininen być w miare elastyczny z dwusuwa nie da sie zrobić elastycznego silnika ale kombinują :D

Edytowane przez michoa

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przetwornica wysokiego napięcia powiadasz DC-AC uzywana so zasilania swietlówek CCFL w ekranach LCD monitorów i ekranów w laptopach :D

 

Michoa tez wie o co chodzi zapewne :D akurat trafiłeś na elektroników :D

 

 

echhh z tymi wydechami to trzeba mieć umiejętności żeby zachować odpowiednie średnice.... ja kiedyś otym myślałem ale darowałem sobie ;)

 

co do materiału to najlepiej nierdzewna blaka tzw. kwasówka, nie zeżre ci twojej ciężkiej pracy rudy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przede wszystkim zmysł plastyczny trzeba mieć masakryczny żeby te częsci rozyrysować na blasze samo spawanie nie jest trudne tak samo cięcie tylko to rozrysowanie.....

 

co ma przetwornica co tego tematu :D ?? bo chyba czegoś nie kapuje :D migomat nie ma nic wspólnego z inwerterem bo tam masz z grubsza 220v obniżone do jakiś 50 i prąd stały ale inwerter to podnosi napięcie a nie obniża......oczywiście 50v jest na luzie na łuku jest podobno koło 30

 

ja kiedyś próbowałem to stożki robiłem z blachy ok 1mm zwijając ją w rulon zagięcie wymyśliłem że wziąłem kawałek rury i ciąłem na kawałeczki póxniej miałem spawać (to zagięcie 90% prawie co masz z reguły nad cylindrem w gruszce)a to dolne przy wyjściu z cylindra to miałem plan giąc rure na gorąco i jakoś z grubsza bym to złożył tylko że jak zacząlem to spawać elektrodą jak mi sie dziury zaczełu robić albo przywierać spawać nie umiałem to te spawy sie rozlatywały i po 5 czy 6h roboty olałem to :D

 

to miał być wydech do wsk cross kopia jakiegoś chyba z yamahy yz 125 ale ostatecznie mi wsk ukradli więc nie było problemu :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

michoa i jest coś na rozrysowanie

program się zwie Cone Layout

wydech stroimy w exhaust calculator ---> rozrysowujemy w Cone Layout ---> z drukarki wychodzi nam dokładny wzorzec, wystarczy odrysować na blasze i wycinać :flesje:

Edytowane przez michal.051
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proste jak drut albo blacha przed spawaniem :D hehe

 

ale najtrudniejsze to i tak najpierw policzyć a potem DOPASOWĆ do silnika bo policzenie to jedno a dopasowanie do samego silnika to nieco inna sprawa i to włąsnie dopasowanie (odpowiednio policzonego wydechu) daje najwięcej :)

 

acha czyli inverter czyli ukłąd podnoszący napięcie.... tylko nie wiem czy nazwanie automatu spawalniczego inverterem nie jest zwykłym słownym uproszczeniem ze względu na fakt ze zazwyczaj spawa się dużym prądem, napiecie jest pomocne przy przełamaniu oporu łuku czy jak to sie zwie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inverter spawalniczy pytałem się taty tak się to nazywa kosztuje 3500 i takim się najlepiej spawa ponoć ja sam i tak bym tego nie robił a jeśli tak to po to by się nauczyć.

A co do obliczeń to bierzesz pod uwagę kompresje pole okna wylotowego itp tam wszystko jest napisane.

 

http://www.mh-aerotools.de/airfoils/javapipe_en.htm

 

Jaką temperaturę spalin dla 2t 50 cc byście przyjęli ??

 

Edytowane przez mahermnih1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spaliny są w stanie kolanko z nierdzewki przebarwić więc spokojnie 600st można liczyć

 

 

a tą spawarkę inwerterową to można w casto kupić, ceny od 700zł

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...