wueska Opublikowano 6 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2008 Liczba cetanowa to chyba najistotniejszy czynnik ;] Co do lania opału do ciagnika ? widziałeś kiedyś czy tylko słyszałeś bo ja widziałem silnik ciągnika po takim laniu opału i powiem ze niebyło co z niego zbierac;] Nawet głowice były zdeformowane w wyniku wiekszej temperatury:/ W sumie lejcie do baku nawet wode zmieszana z rozpuszczalnikiem ;) Dla mnie to lepiej;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 6 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2008 W pewnej pod poznańskiej miejscowości pewien rolnik lał opał do nowego Claasa... Cała wiocha w dymie i pół roku. Pół roku i Claas stał na serwisie. Więcej szczegółów nei znam, no ale jeśli są tacy, którzy mówią, że opał to to samo to proszę bardzo, niech sprawdzą na swoim silniku. Kupią diesla, 200 litrów opału i niech śmiagają. Pogadamy za miesiąc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaszpir Opublikowano 6 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2008 Liczba cetanowa to chyba najistotniejszy czynnik ;] Co do lania opału do ciagnika ? widziałeś kiedyś czy tylko słyszałeś bo ja widziałem silnik ciągnika po takim laniu opału i powiem ze niebyło co z niego zbierac;] Nawet głowice były zdeformowane w wyniku wiekszej temperatury:/ W sumie lejcie do baku nawet wode zmieszana z rozpuszczalnikiem ;) Dla mnie to lepiej;) Rozumiem, że mnie pytasz. Tak, widziałem ciągniki, które od mniej więcej 5 lat nie widziały nic innego niż opał. Jak jeszcze mieszkałem u Rodziców, co jesień orałem ok. 20 ha oczywiście na opale, żniwa - w Bizonie opał. I nie miało znaczenia czy to był polski wynalazek pod tytułem C360 czy angielski czyli C360 3P lub Fergusonik 255. Nie działo i nie dzieje się kompletnie nic, żadnych popękanych głowic, deformacji i tym podobnych pierdół. Ciągniki mają się dobrze, a pracują naprawdę dużo. Ludzie jeżeli czegoś nie sprawdziliście na własnej skórze nie piszcie głupot, dużo ludzi zna to co pisza wyłącznie z opowiadań, nie znając historii i serwisowania sprzętu, który poległ. Widzą tylko ten opał, który jest w zbiorniku (lub LPG, CNG, bioetanol czy cokolwiek co da się alternatywnie wlać do zbiornika). Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 6 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2008 Stary mowimy o nowej generacji silnikach Diesla nie o przestarzalych konstrukcjach mogacych spalac wszystko co zawiera weglowodory aromatyczne i nie tylko.... :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lysy76 Opublikowano 6 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2008 mocu a mój k160 to też przestarzała konstrukcja? nie, jest ponadczasowa ,jedynie słuszna. no :icon_mrgreen: Cytuj pis(s) off🦆 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zenoo Opublikowano 6 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2008 skoro juz tak rozgadaliśmy się o dieslach i nie tylko mam pytanie do fachowców : mam starego MB 124 2.5D i kilkuletnią c-klasse 220 CDI - co powiecie o BIOPALIWIE? jak to wpływa na silnik? wiem juz że MB124 przepali nawet plastik ale ta c-tka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 6 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2008 mocu a mój k160 to też przestarzała konstrukcja? nie, jest ponadczasowa ,jedynie słuszna. no :icon_mrgreen: Twoj k160 pzepali nawet gumowca jesli go rozpuscisz i zapodasz do baku.... :icon_mrgreen: skoro juz tak rozgadaliśmy się o dieslach i nie tylko mam pytanie do fachowców : mam starego MB 124 2.5D i kilkuletnią c-klasse 220 CDI - co powiecie o BIOPALIWIE? jak to wpływa na silnik? wiem juz że MB124 przepali nawet plastik ale ta c-tka? Zalej swoja C klasse opalem i podziel sie swoimi spostrzezeniami z forumowiczmi... :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zenoo Opublikowano 6 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2008 Zalej swoja C klasse opalem i podziel sie swoimi spostrzezeniami z forumowiczmi... :icon_mrgreen: przecież zadałem pytanie o biopaliwo a nie olej opałowy... jesli to jedno i to samo, to czemu sprzedają biopaliwa na orlenowskich stacjach jako biopaliwa a nie olej opałowy? albo szukasz dziury w całym albo słabo czytasz, albo tak sie zagalopowałeś w swoich teoriach ON kontra OP, że już nic innego nie widzisz.... powtórze pytanie : DO FACHOWCÓW: jaka jest różnica dla mojej c-klasy CDI jesli leję normalny ON a BIOPALIWO? BIOPALIWO A NIE OLEJ OPAŁOWY, o ile (powtórze po raz kolejny) to NIE JEST TO SAMO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boczi013 Opublikowano 6 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2008 http://www.bliska.pl/cgi-bin/bliska.exe/po...ontentId=102827 bioester z bliski (czyli paliwa orlen) nie są do przystosowane do twojej "C" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 6 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2008 (edytowane) Proszę bardzo - warto przeczytać: http://www.wir.org.pl/raporty/biopaliwo.htm Edytowane 6 Grudnia 2008 przez Vector Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zenoo Opublikowano 6 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2008 Proszę bardzo - warto przeczytać: http://www.wir.org.pl/raporty/biopaliwo.htm no nie wiem... tekst wygląda jakby ktos go pisał na wyraźne zlecenie władzy, byle której, bo kasa idzie i tak na skarb państwa, same plusy i praktycznie żadnych minusów - to niewiarygodne, spojrzałem na liczbę cet., lepkość i takie inne, ale mnie laikowi, niewiele one mówią, jaki wpływ mają bezpośrednio na silnik i cały układ zasilania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 6 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2008 Pewien profesor z politechniki poznańskiej powiedział mi mniej więcej tak, że technologia jest już gotowa, ale najpierw musi wyczerpać się źródło ropy naftowej z oczywistych względów, których kwestionować nikt nie musi bo przecież wszem i wobec wiadomo o co chodzi. Sugerował tym samym, że silniki niby mogą spalać taką mieszankę i nic się nie stanie, ponieważ pewne wartości już na dzień dzisiejszy są dopuszczane ale nikt na razie tego stosować nie będzie bo koncerny naftowe muszą zarabiać na ropie naftowej a nie na rzepaku o którym chu*a za przeroszeniem wiedzą. Po dość płytkiej analize tej rozmowy w sumie myślę, że wszystko się mniej więcej trzyma kupy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 6 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2008 Browarny 780 zeta za oryginał to nie jest tak źle, sąsiad ma serwis forda, wcześniej miał merca przez 30lat ale jak zaczęły się modele z elektryką to wysiadł nerwowo :icon_razz: P.S. sam sobie kupił tdci więc to nie jest jakiś szmelc, samochód też trzeba umieć używać a odwdzięczy się bezawaryjna jazdą Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 6 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2008 Browarny 780 zeta za oryginał to nie jest tak źle, sąsiad ma serwis forda, wcześniej miał merca przez 30lat ale jak zaczęły się modele z elektryką to wysiadł nerwowo :icon_razz: P.S. sam sobie kupił tdci więc to nie jest jakiś szmelc, samochód też trzeba umieć używać a odwdzięczy się bezawaryjna jazdą Oczywiście, że nie jest to żaden szmelc i dlatego od Browarnego żądałem uzasadnienia. Mój dobry kolega ma Forda Mondeo z 2001 roku z Belgii, sam pojechał i kupił, ma teraz przejechane niecałe 260 tysięcy :icon_exclaim: I samochód chodzi jak cukiereczek. Dlatego dziwią mnie niektóre kometrzae, które są zapewne wyciągane na podstawie jednego egzemplarza, którzy akurat może był trefny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LYsY Opublikowano 6 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2008 przecież zadałem pytanie o biopaliwo a nie olej opałowy... jesli to jedno i to samo, to czemu sprzedają biopaliwa na orlenowskich stacjach jako biopaliwa a nie olej opałowy? albo szukasz dziury w całym albo słabo czytasz A nie, po prostu kolega moderator Moc ma tendencję do przy...ania się ;) Tak sobie czytam jego posty i on świetnie się czuje jak może wbić tu i ówdzie szpileczkę, również osobistą typu: "to pewnie dla ciebie za trudne" itd. Ale temat nie jest o poziomie moderacji, choć może powinien takowy się pojawić... Więc w temacie: polecam stare diesle Mercedesa. Tylko że chyba nie wszystkie silniki MB dałyby radę całkiem bezboleśnie spalać opał. Grizzli będzie w stanie najlepiej wskazać, które silniki są w stanie spokojnie śmigać na takim paliwie. Nie wiem czy on jest jeszcze na forum bo dawno nie czytałem żadnych jego postów, ale na PW może go złapiesz :) pozdr LYsY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.