Skocz do zawartości

Diesel trawiący olej opałowy


Gość marcpol
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Moc, gdzie ja komuś radzę lać cokolwiek do auta? Zaczynasz czytać to co chcesz widzieć a nie to co jest napisane :D Bywa.

 

Skąd wiesz że do mnie nie docierają argumenty? Próbowałeś kiedyś coś udowodnić czy ograniczasz się do wygłaszania tez? Gołosłowne tezy na mnie nie działają, zbyt wielu ludzi tego codziennie próbuje bez skutku.

 

Może kolega Oli jest na to podatny ale ja nie :D

Pzdr

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MOC z całym sazacunkiem masz wiedzę teoretyczną głównie "googlową"ale jest jeszcze wiedza praktyczna. Tak się składa że znam ludzi z branży paliwowej którzy sprzedają tony paliwa.

Chcę tylko żebyś miał świadomość że na naszych stacjach tankujesz głównie olej opałowy odbarwiany. Najwięcej ich jest na trasie Świecko-Terespol bo one są głównie nastawione na TIRy.

Na ON pływają kutry rybackie (jeżdżę na dorsze to chyba wiem co leją do kutra), często bywam w Holandii na trasie miałem ponad 10 kontroli Policji i Służb Celnych głównie Holenderskich. Pierwsze co to sprawdzają czy przypadkiem nie jadę na "czerwnonej". Dodam tylko że w Holadnii "czerwona" ropa jest dla rolników a w prasie było mnóstwo artykułów jak ludzie tracili całe majątki za kary za jazdę na "czerwonym". U nas powoli wprowadzają powoli te same kary.

 

Oto co mówią na to przepisy:

"Zasilanie silników wysokoprężnych olejem opałowym jest uznane za wykroczenie. Policja może kontrolować zawartość baku na mocy rozporządzenia MSWiA z 24 września 2002 roku. Samo używanie oleju opałowego do celów napędowych podlega karze grzywny do 500 złotych wg. kodeksu wykroczeń. Grzywna taka nadawana jest w postępowaniu mandatowym przewidzianym przez przepisy ustawy o postępowaniu w sprawach o wykroczenia. Kodeks karny skarbowy przewiduje jednak jeszcze inne wykroczenie, które ma związek z uszczupleniem kwoty należnego podatku akcyzowego, przewiduje to art.73a, w takiej sytuacji kara jest już znacznie bardziej dotkliwa. Co do zasady policja wypisuje mandat na prowadzącego pojazd, bez względu na to czy jest on właścicielem samochodu czy tylko posiadaczem zależnym. Zawsze jednak jeżeli np. kierujący pojazdem nie zgadza się z nakładanym mandatem może odmówić jego przyjęcia, wtedy organ ,którego funkcjonariusz nałożył grzywnę skieruje sprawę do sądu z wnioskiem o ukaranie. W postępowaniu sądowym sąd zbada w wyniku czyjego działania doszło do popełnienia wykroczenia. Jeżeli pracownik ze swej winy wyrządził pracodawcy szkodę ponosi on odpowiedzialność materialną na zasadach określonych w kodeksie pracy."

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moc, gdzie ja komuś radzę lać cokolwiek do auta? Zaczynasz czytać to co chcesz widzieć a nie to co jest napisane :D Bywa.

 

Skąd wiesz że do mnie nie docierają argumenty? Próbowałeś kiedyś coś udowodnić czy ograniczasz się do wygłaszania tez? Gołosłowne tezy na mnie nie działają, zbyt wielu ludzi tego codziennie próbuje bez skutku.

 

Może kolega Oli jest na to podatny ale ja nie :D

Pzdr

 

Od pierwszego posta twierdzisz ze OP nadaje sie do nowej generacji silnikow diesla - czyz to nie jest wystarczajaca zacheta dla potencjalnego uzytkownika :icon_question:

Powiadasz goloslowne - to ja moge isc w zaklad z toba i kilkoma osobami ktore uwazaja ze opal nie szkodzi CR i TDI, tylko kto udostepni fure...

:icon_mrgreen:

 

MOC z całym sazacunkiem masz wiedzę teoretyczną głównie "googlową"ale jest jeszcze wiedza praktyczna...

 

Buahaha :biggrin: Poczytaj watek zarowne ten jak i istniejacy przy piwie to dowiesz sie ilu juz takich "praktykow z Bozej laski" jak Ty zweryfikowalo z pozytywnym skutkiem wiedze teoretyczna, zajezdzajac swoje nowiutkie dieselki, bo sie im zachcialo przyoszczedzic i w d... rady madrzejszych...

:icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z serwisu VW który mam pietro nizej wynika ze padaja nowe uklady jak choler gdy widza chu*owe paliwo (opal, ropa z dziwnej stacji itp), a firma mam mase spraw sadowych o odmowie gwarancji - nawet jak w zbiornikju jest ropa, ktora jest po prostu zajebiscie brudna czy cos.

Auto jak wjezdza na serwis jedna z rzeczy podstawowych rzeczy w przypadku ruszania silnika jest pobranie probki paliwa - maja takie "cus" co sie patrzy jak przez lunete i podobno widac czy czysta czy nie...

wiem ze stary merc MB kolegi od wielu lat nie widzial ropy i ma sie bardzo dobrze.

 

a moje osobiste zdanie - stac mnie na samochod czy motocykle - leje co fabryka przewidziala, nie uznaje gazlu, opalow itd...

WG MNIE to wiocha i pedalstwo kupic, np BMW czy merca i tankowac lpg - czy op - bez urazy to moje osobiste zdanie !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podoba mi się hipokryzja niektórych - tych, co piszą: "masz dobry samochód, powinieneś mieć na paliwo". To kretyńskie podejście pod tytułem - masz kasę, to nie masz prawa być oszczędny. A może dzięki oszczędności ktoś ma kasę?

 

Co powiecie na Szwecję i Volvo - model S80 z fabrycznie zainstalowanym gazem? Aktualnie modele z silnikami na LPG nazywają się FlexiFuel. Auto dla biedaków i kmiotów, tak? Pewnie niejeden z was z politowaniem by patrzył na gościa w takiej S80 ze swojego Fiata Uno na BENZYNĘ...

 

Po co w BMW od lat montują ekonomizer, który pokazuje chwilowe spalanie? Po to żeby był jeszcze jeden wodotrysk czy może dla uczenia oszczędnej jazdy? Może to też wg was nie przystoi - mieć 200KM w BMW i jechać na 1200 zamiast na 8000rpm ("masz 200KM i jedziesz 60kmh????")

 

pozdr

LYsY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie modele z silnikami na LPG nazywają się FlexiFuel.

 

Nieprawda. FlexiFuel to silniki mogące poprawnie pracować na dowolnej w swoim składzie procentowym mieszance benzyny noPb 95 z bioetanolem (czujnik spalania stukowego dostosowuje moment zapłonu do aktualnej mieszanki - tak w uproszczeniu). Te z LPG to BiFuel.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od pierwszego posta twierdzisz ze OP nadaje sie do nowej generacji silnikow diesla -

Hehe, kolega Moc pokaże gdzie to napisałem...

 

Chyba masz podobne problemy z czytaniem jak z udokumentowaną wiedzą dot. paliw :D

 

Żenujace jest to, że kreujesz się na guru od silników gasząc innych userów pseudoironicznymi komentarzami, ale jak trzeba coś wykazać to nie masz nic do powiedzenia. Uważam że takie zachowania na forum należy eliminować. Poczytaj wypowiedzi rzeczywistych fachowców na forum, każdu uzasadnia swoją wypowiedź.

 

Co najśmieszniejsze, być może w kwestii ON/OP możesz mieć rację ale co z tego, skoro nawet Ty tego nie wiesz?...

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, kolega Moc pokaże gdzie to napisałem...

 

Chyba masz podobne problemy z czytaniem jak z udokumentowaną wiedzą dot. paliw :D

 

Żenujace jest to, że kreujesz się na guru od silników gasząc innych userów pseudoironicznymi komentarzami, ale jak trzeba coś wykazać to nie masz nic do powiedzenia. Uważam że takie zachowania na forum należy eliminować. Poczytaj wypowiedzi rzeczywistych fachowców na forum, każdu uzasadnia swoją wypowiedź.

 

Co najśmieszniejsze, być może w kwestii ON/OP możesz mieć rację ale co z tego, skoro nawet Ty tego nie wiesz?...

 

Widzisz dlatego ta dyskusja jest bezprzedmiotowa bo do ciebie nie dosc, ze nie dociera co pisze ja to rowniez to co pisza inni uzytkownicy, ktorzy podkreslaja ze jazda na opale nowymi dieslami konczy sie zawsze tak samo czyli awaria ukladu wtryskowego. Ciebie poprostu trzeba wziac za reke zaprowadzic do serwisu autoryzowanego i poprosic glownego mechanika aby ci prosto w oczy powiedzial co sie dzieje z takimi ukladami w przypadku jazdy na opale ale i tu watpie abys zgodzil sie z nim bo przeciez wiesz swoje a wyksztalcenie na pewno masz silnkowe wiec wiesz co mowisz :bigrazz: Sa tacy ludzie do ktorych nic nie dociera i tej grupie mozesz przewodzic :clap: Co do tego co ja wiem a czego nie wiem, to akurat pozwolisz ze nie uznam Cie za wyrocznie...

:icon_mrgreen:

 

hehe... kolega MOC pokazuje :wink:

Generalnie mój diesel (pompa) chodził na opale bez awarii

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od pierwszego posta twierdzisz ze OP nadaje sie do nowej generacji silnikow diesla -

Generalnie mój diesel (pompa) chodził na opale bez awarii

Kolega Moc pokaże że te zdania oznaczają TO SAMO :D Powodzenia...

 

Jeszcze w temacie: ASO nigdy nie będą dla mnie wyroczniami bo mam z nimi do czynienia na codzień i znam ludzi tam zatrudnianych. Z przyczyn oczywistych są ukierunkowani w szukaniu przyczyn awarii i - niestety - rzadko kiedy pracują tam rzeczywiście fachowcy. Nazywamy ich w firmie "wymieniaczami".

 

Może chociaż odpowiesz na pytanie CO w OP powoduje (lub też JAKA DOKŁADNIE właściwość OP) powoduje niszczenie układów wtryskowych ?

 

 

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega Moc pokaże że te zdania oznaczają TO SAMO :D Powodzenia...

 

Jeszcze w temacie: ASO nigdy nie będą dla mnie wyroczniami bo mam z nimi do czynienia na codzień i znam ludzi tam zatrudnianych. Z przyczyn oczywistych są ukierunkowani w szukaniu przyczyn awarii i - niestety - rzadko kiedy pracują tam rzeczywiście fachowcy. Nazywamy ich w firmie "wymieniaczami".

 

Może chociaż odpowiesz na pytanie CO w OP powoduje (lub też JAKA DOKŁADNIE właściwość OP) powoduje niszczenie układów wtryskowych ?

 

 

odpowiadam: Jego wlasciwosci fizykochemiczne, ale pewnie i ta nie zrozumiesz :bigrazz:

 

Poza tym kilka ciekawostek odnosnie Twoich postow:

 

…Zgodnie z tym co wiem czysty (!) OP jest de facto tym samym co ON (było na necie porónanie wszystkich parametrów ON i oleju opałowego Ekoterm - nie różniły się niczym)…

 

brednie

 

….Oli89lite, z Twoim tatą prowadziłem podobną dyskusję. Nie przekonał mnie aczkolwiek miał konkretne argumenty dot. głównie smarowania pomp. Robi pompy więc wie o czym mówi…

 

caly Ty, nic cie nie przekona nawet ludzie zawodowo parajacy sie ukladami wtryskowymi, poki na wlasnej dupie nie odczujesz, ale dzieki takim jak ty serwisy zyja i maja sie bardzo dobrze...

:icon_mrgreen:

 

 

P.S.

Nie wiem czy sie orientujesz ale uklady CR rowniez posiadaja pompy :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JAKA DOKŁADNIE właściwość, Moc... lepkość? gęstość? skład chemiczny? jakie są różnice w stosunku do ON?

 

"Właściwości fizykochemiczne"... no nie rozśmieszaj mnie :D Przecież wiadomo że nie chodzi o kolor. Komu chcesz takie odpowiedzi serwować? :D

 

brednie

No ba, być może, ale dlaczego brednie? Bo Moc tak twierdzi?

 

nic cie nie przekona nawet ludzie zawodowo parajacy sie ukladami wtryskowymi

 

Grizzli to był jednak inny poziom dyskusji. Miał argumenty. Niestety nie pociągnęliśmy wówczas tematu, a szkoda.

 

PS: jak myślisz, czy pisząc "mój diesel (pompa)" wpadłem na pomysł że np. kolega Moc pomyśli: "pewnie chodzi o pompę w CR"? Zwłaszcza że temat dotyczy bryk do 5k zyli?

 

OK, z mojej strony nie widzę dalszego sensu tej dyskusji. Dla Twojej informacji: mam dwa samochody na benzynę i nie zamierzam ładować do nich gazu, tak samo jak nie zamierzam jeździć w przyszłości na OP.

 

Jak już wiemy, moje rady nie są Ci do niczego potrzebne, ale proponuję czasem szerzej otworzyć umysł i posprawdzać te mity które słyszymy na codzień. Część z nadaje się na półkę z czarną wołgą... :D

 

No i te Twoje posty... wiesz... uzasadniaj jakoś bo sama uśmiechnięta buźka poprawia nastrój ale nie wnosi wiedzy :D

 

Pozdrawiam

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po raz kolejny prosze przeczytaj temat i ludzi ktorzy sie w nim wypowiadaja nie tylko moje posty i zobacz czy to co ja wg. Ciebie pisze teoretycznie nie spotkalo ludzi ktorzy na wlasnej skorze chcieli wyprobowac zalety taniego oleju opalowego i lali do swoich samochodow i jakie byly tego konsekwencje, moze wowczas jak nie ja to ich przypadki przemowia do Ciebie :bigrazz: Ale widze ze mimo zapewnien ze dazysz do 7ki, zlotego lancucha i LPG poki co nie zamierzasz go montowac co jest na plus :wink:

 

Kontynulujac watek za poprawna prace silnika odpowiadaja miedzy innymi ponizsze wlasciwosci oleju:

 

Liczba cetanowa. Odpowiedzialna za zdolność paliwa do samozaptonu i prawidłowy przebieg spalania. W pewnym sensie jest ona odpowiednikiem liczby oktanowej, charakterystycznej dla benzyn. Polska Norma PN-EN 590 określa jej minimalną wartość na poziomie 49 jednostek, a Norma Europejska EN-590 - 51.

 

Właściwości niskotemperaturowe. Określają zachowanie się paliwa w niskich temperaturach.

 

- Temperatura zablokowania zimnego filtru CFPP - jest to temperatura, przy której następuje zablokowanie filtrów paliwowych w pojeździe i jego unieruchomienie. Poprawę tego para-metru uzyskuje się poprzez zastosowanie specjalnych dodatków (depresatorów). J:,

 

- Temperatura mętnienia - temperatura, przy której zaczynają się wytrącać pierwsze krysz-tałki parafiny. Są one zbyt małe, aby spowodować natychmiastowe zablokowanie filtrów, jednak ich pojawienie się rozpoczyna proces stopniowego rozwarstwiania oleju napędowego i utraty dobrych właściwości eksploatacyjnych.

Właściwości smarne. Ii, Dobre właściwości smarne, które dotychczas zapewniały paliwu zawarte w nim naturalne 'l związki siarki, w przypadku olejów napędowych o niskiej zawartości siarki (poniżej 0,05%) ;; uzyskuje się poprzez zastosowanie specjalnych dodatków smarnościowych, zapobiegających nadmiernemu zużyciu elementów aparatury wtryskowej.

 

Właściwości myjące. Zapobiegają zanieczyszczaniu się (koksowaniu) rozpylaczy paliwa, zapewniają właściwe jego rozpylanie a w efekcie lepsze spalanie i mniejsze zużycie paliwa. Dobre właściwości uzyskuje się poprzez zastosowanie dodatków detergentowych.

 

Właściwości ekologiczne. Poprawa tych właściwości paliwa powoduje obniżenie emisji szkodliwych składników spalin do atmosfery.

W olejach napędowych produkowanych przez PKN ORLEN SA od 2000 r. obniżono:

W olejach napędowych produkowanych przez PKN ORLEN SA od 2000 r. obniżono:

- kilkukrotnie - do 0,0050 % m/m - zawartość siarki, odpowiedzialnej za tworzenie się szkodliwych dla środowiska kwaśnych tlenków siarki. Do 2005 r. Norma Europejska dopuszcza zawartość siarki w olejach napędowych 7-krotnie wyższą.

 

- zawartość węglowodorów aromatycznych, a zwłaszcza tzw. aromatów policyklicznych, odpowiedzialnych za emisję cząstek stałych w spalinach i intensywność zadymienia. Obniżenie zawartości tych związków sprzyja poprawie procesu spalania paliwa, tym samym poprawie właściwości eksploatacyjnych i zmniejszeniu jego zużycia.

 

Skażenie mikrobiologiczne. Poprzez dodatek biocydów, wszystkie oleje napędowe wytwarzane w PKN ORLEN SA, zabezpieczone są przed skażeniem mikrobiologicznym i rozwojem mikroorganizmów w całym systemie dystrybucji. W konsekwencji czego zapobiega się wytrącaniu szlamów i osadów, które mogłyby stanowić przyczynę blokowania filtrów w pojazdach i pogarszania się właściwości eksploatacyjnych

 

:icon_mrgreen:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny post Kolegi MOC. Przydało by się jeszcze podać i porównać w/w parametry dla ON i OO. Może ktoś je zna?

Znam rolników, którzy od wielu lat leją do ciągników oranżadę bez jakiejkolwiek szkody dla silników. Jest jednak duże ale. Te ciągniki to niewysilone, wolnoobrotowe polskie zabytki, które widocznie bez problemu trawią OO. Ci sami rolnicy mają także nowoczesne ciągniki z silnikami CR i tam już z jakichś powodów tego nie robią :D

 

PS. Poryłem i mam mniej więcej o co chodziło:

ON: http://www.wiwaoo.eu/produkty.php?art=on

OO: http://www.wiwaoo.eu/produkty.php?art=ekoterm

 

 

Edytowane przez Kaszpir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypada odpowiedzieć:

1.Silniki (z ostrożności procesowej nie mówię że wszystkie :) ) pracują bez problemów na OP zatem liczba cetanowa nie może mieć na ich pracę kluczowego wpływu.

2.Temperatura zablokowania zimnego filtru, temp. mętnienia. Z małą dolewką depresatora mój diesel odpalał na OP do -18 st. Przy -20 zdechł akumulator :D Zatem ta właściwość jest co najmniej porównywalna z ON.

3.Właściowści smarne. Niektórzy mówią że do OP należy lać dodatkowo olej. Niezależnie od tego czy mają rację, zgodzimy się że właściwości smarne OP można bardzo łatwo poprawić

4.Właściwości myjące... hmm, nie mam żadnej wiedzy na ten temat.

5.Właściwości ekologiczne. Czy nazwa Ekoterm Plus świadczy iż produkt ten jest syfem zanieczyszczającym środowisko i nie spełniającym norm ekologicznych? Dodam iż zwyczajowo kotły olejowe nie miewają katalizatorów (chyba) zatem z logiki OP powinien być teoretycznie czystszy niż ON.

 

Jak zatem widzisz, nadal nie wiem jakimiż to właściwościami OP "zabija" silniki.

 

PS nie będę lał OP jak kupię nowego diesla. Bo zawsze jest jakaś minimalna, liczona w promilach szansa że masz rację :D

 

Aczkolwiek mogę być do tego zmuszony, bo jak wiesz, beema siódemka trochę kosztuje, zwłaszcza że pasowałby do niej jakiś gustowny dres i ładne złoto :P

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...