Skocz do zawartości

Swiece do GPZ 500s + olej w airbox'ie


Vitu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No ja o tym bardzo dobrze wiem , ale powtarzam ktoś mi powiedział albo gdzieś przeczytałem ze przy pracy silnika oczko powinno być zakryte do polowy ....

i przy pracy silnika masz oczko zakryte do połowy ????????? :icon_eek: :icon_eek: :clap:

to mi przypomina jak siedziałem u kumpla mechanika i przyjechała kobieta puszką mówiąc że od czasu jak dolewała oleju to silnika to strasznie kopci , osłabł i i wszędzie wycieka olej . tak od słowa do słowa okazało się że dolewała i czekała aż będzie pełen silnik to znaczy będzie widać go we wlewie oleju :clap: . ponieważ dolała chyba z 10 litrów i nie było go widać stwierdziła że "chyba coś jest nie tak " :clap: :biggrin:

 

generalnie -

1. jeśli oczko masz całe zakryte to skąd wiesz ile jest ponad ??? ( a już tym bardziej nas pytasz ile spuścić żeby było dobrze ) ???

2. jeśli podczas pracy oczko masz zakryte do połowy to oleju masz STANOWCZO za dużo (NIGDY w żadnym GPZ nie widziałem żeby podczas pracy był tam olej )

3 . większość GPZ 500 ma w airboxie taki wężyk przez który ten olej z odmy powinien spływać na glebę (wiem ze nieekologiczne ale tak jest )ale w wielu rożnych GPZ ten wężyk najczęściej jest za....ny syfem i nic nie odprowadza :biggrin:

4. stan oleju powinieneś mieć między kreskami "max" a "min" (wytłoczone albo nadlane <nie pamiętam ;) > są na kapie zaraz obok tego oczka . stan sprawdzamy na zimnym silniku przy pionowo ustawionym moto

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i przy pracy silnika masz oczko zakryte do połowy ????????? :icon_eek: :icon_eek: :clap:

to mi przypomina jak siedziałem u kumpla mechanika i przyjechała kobieta puszką mówiąc że od czasu jak dolewała oleju to silnika to strasznie kopci , osłabł i i wszędzie wycieka olej . tak od słowa do słowa okazało się że dolewała i czekała aż będzie pełen silnik to znaczy będzie widać go we wlewie oleju :clap: . ponieważ dolała chyba z 10 litrów i nie było go widać stwierdziła że "chyba coś jest nie tak " :clap: :biggrin:

 

generalnie -

1. jeśli oczko masz całe zakryte to skąd wiesz ile jest ponad ??? ( a już tym bardziej nas pytasz ile spuścić żeby było dobrze ) ???

2. jeśli podczas pracy oczko masz zakryte do połowy to oleju masz STANOWCZO za dużo (NIGDY w żadnym GPZ nie widziałem żeby podczas pracy był tam olej )

3 . większość GPZ 500 ma w airboxie taki wężyk przez który ten olej z odmy powinien spływać na glebę (wiem ze nieekologiczne ale tak jest )ale w wielu rożnych GPZ ten wężyk najczęściej jest za....ny syfem i nic nie odprowadza :biggrin:

4. stan oleju powinieneś mieć między kreskami "max" a "min" (wytłoczone albo nadlane <nie pamiętam ;) > są na kapie zaraz obok tego oczka . stan sprawdzamy na zimnym silniku przy pionowo ustawionym moto

 

No trochę mnie zjechałeś .... :D Dzieki za pomoc ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spuść tyle żeby było widać pół oczka,a nie żeby całe było zakryte :biggrin: i po drugie nigdy nie sprawdza się poziomu oleju gdy silnik jest rozgrzany!!! Tego nawet uczą na kursie :smile:

 

A to ciekawe. We WSZYSTKICH posiadanych przeze mnie instrukcjach i serwisówkach do wszystkich moich motocykli (w tym do GPZ500S) i samochodów piszą, żeby poziom oleju sprawdzać na silniku ROZGRZANYM, kilka (5-10) minut po zgaszeniu silnika.

 

Zgodnie z tym co piszą, należy silnik uruchomić, doprowadzić do normalnej temperatury pracy (np wybierając się na przejażdżkę, albo pozwalając mu dłuższą chwilę popracować), zgasić, odczekać kilka minut a następnie sprawdzić poziom. Uwaga - poziom sprawdzamy (przynajmniej w GPZ) w motocyklu stojącym pionowo na kołach (nie na centralce!), na poziomym podłożu.

 

--

pzdr

yahoo

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewny,nie pewny.. Zassać serwisówke i tam będzie jasno napisane jak sprawdzać olej - czy na zimno czy na ciepło i czy na centralce czy na kołach. :lalag:

 

Kolego Tomek89 pewny jesteś swoich racji?

Edytowane przez Leon84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kacer szukasz zaczepki czy kłótni?

Na logikę OC silnika spalinowego (obsługa codzienna) wymaga najpierw sprawdzić poziom oleju a dopiero potem uruchomić silnik. Zapytasz dlaczego?

A dlatego że uruchomienie silnika z którego wyciekł olej grozi jego natychmiastowym uszkodzeniem.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak Panie Piotrze, wiadomo że nalezałoby zerknąć przed uruchomieniem silnika, czy olej jest, ale jego prawidłowy poziom sprawdza się przecież na rozgrzanym silniku, kilka chwil po jego zgaszeniu.. Sam Pan tak kiedyś radził :)

Zreszta nie tylko Pan... No chyba, że coś się zmieniło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poziom oleju w sprzetach z olejeniem typu "mokra miska" lub mieszanym sprawdzamy na zimno.

Obejmuje to wiekszosc japonii jezdzacej po drogach utwardzonych.

Sprzety z instalacja typu "sucha miska" sprawdzamy na goracym silniku i to glownie sa HD, TDM i wszelkiego typu cross czy enduro.

Oraz oczywiscie sporo wetranow np Junak.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...