Pawlik666 Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 Witam.Zakupiłem motorynkę .Były właściciel mówił coś o ściętym klinie w magnecie.Musze go wymienić bo iskra jest straszna.Tak więc wytłumaczy mi ktoś gdzie to dokładnie jest? I druga sprawa... Czy mogę jakoś zdjąć magneto bez ściągacza do magneta??Jak tak.To jak? Dzieki za pomoc. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek2812 Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 Klin jest w rowku na osi wału korbowego, na której osadzony jest klin. Wątpię żeby sam klin był przyczyną słabej iskry, chyba że wcześniej został ścięty a sam stożek jest wyślizgany i magneto nie dolega cała powierzchnią stożka. Wtedy czeka cię docieranie z pomoca pasty do docierania zaworów Magneto można zdjąć bez ściągacza ale to sposób rodem ze stodoły pana Kazia więc raczej nie będę go podawał coby go kolega nie próbował uskutecznić. Tak więc ściągacz bedzie przydatny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlik666 Opublikowano 19 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 (edytowane) Może Pan podać ten sposób.Bo do sklepów daleko a z allegro 10zł ściągacz i 10zł wysyłka.To nie opłacalne.A potrzebuje ściągnąć je tylko raz. A i od której strony się podchodzi do tego klina od magneta czy jak? Edytowane 19 Listopada 2008 przez Pawlik666 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 uwierz mi ze sciagniesz je kilka razy.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 po zdjęciu magneta na wale masz rowek pod klin Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mustang Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 (edytowane) Witam :buttrock: pamientaj nic na siłe bo mozna skrzywic wał i wtedy bendziesz miał koszt nie 20 zł sciagacza ktury juz bys miał tylko nowego wału zainwestuj to najlepsza rada bo sciagnac to mozna ale jest troszke zabawy :D kup klin i mozesz jeszczee uzyc pasty do docierania zaworuw "B" (pasty uzyj jezeli jeszcze raz zetnie ci klin (dociera sie nia wał aby magneto lepiej przylegało)) powodzenia pozdro :cool: Edytowane 19 Listopada 2008 przez mustang Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiek09 Opublikowano 20 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2008 jest jeden sposob ale grozi on zniszczeniem koła zamachowego, podwazasz koło zamachowe z kilku stron naraz, najlepiej w dwie osoby, tak zeby z 4 stron podwazac, wtedy powinno się zdjąć ale jest duuuuuuuże prawdopodobieństwo że wygniesz koło zamachowe, ja kiedys jak miałem motorynke to mi klin scinalo co tydzien i wkoncu zlozylem na ocet i bez klina, jezdzielm az sie nie przesiadlem na cos lepszego,słaba iskra może być przyczyną uszkodzonego kondensatora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarekmbx Opublikowano 21 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2008 podaj wymiary tokarzowi a ściągacz zrobi ci bez problemowo Cytuj www.zaplon.fora.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rybson13 Opublikowano 21 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2008 (edytowane) I jest jeden sposob zazwyczaj dziala w 100% zwlaszcza jak klin sciety, odkrecasz nakretke z magneta, sciagasz fajke ze swiecy i normalnie kopiesz starterem magneto samo spadnie. ps. nie kupuj tych klinow po 2 zl bo mi takie scinalo po 2 razy w tygodniu, idz do tokarza niech ci dotoczy z poloski koszt pewnie z 10zl ale na wieki Edytowane 21 Listopada 2008 przez rybson13 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość świerzy Opublikowano 21 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2008 (edytowane) >ps. nie kupuj tych klinow po 2 zl bo mi takie scinalo po 2 razy w tygodniu, idz do tokarza niech ci dotoczy >z poloski koszt pewnie z 10zl ale na wieki Cena klina nie ma znaczenia . Klin ma za zadanie ustalić położenie krzywki do przerywacza , a nie zabezpieczać przed obróceniem na wale . To co trzyma magneto na wale to - stożek . W MZ 250 całe sprzęgło jest na wale , na stożku i nie ma tam żadnego klina . Sprzęgło które przenosi napęd , anie tylko obraca się na wale - jak magneto w motorynce . Co by się nie obróciło magneto zrób to co napisali powyżej z pastą do zaworów , bądź też papierem ściernym ( drobnym - dajmy na to :1000 ) . Następnie na starannie oczyszczone i odtłuszczony stożek załóż klin , magneto . Następnie odkręć kolanko wydechowe , delikatnie ustal dolne położenie tłoka , włoż tam kawałek drewienka ( np. trzonek od młotka ) w celu zabezpieczenia wału przed obrotem . Dokręć mocno nakrętkę wpychającą magneto na wał . Wyjmi drewno . Dokręć kolanko . Sprawdzone :buttrock: :buttrock: :buttrock: I to wielokrotnie :lalag: Edytowane 21 Listopada 2008 przez świerzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 21 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2008 podaj wymiary tokarzowi a ściągacz zrobi ci bez problemowo Nie taniej kupić? (...) ps. nie kupuj tych klinow po 2 zl bo mi takie scinalo po 2 razy w tygodniu, idz do tokarza niech ci dotoczy z poloski koszt pewnie z 10zl ale na wieki Jak go nie doszlifowałeś, żeby luźny był to nie dziwne, że Ci ścinało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gandziorz Opublikowano 6 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2008 Kup ściągacz, wydasz 20zł a uwierz mi że nie raz Ci się przyda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 6 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2008 (edytowane) Ściągacz do magneta kupisz w sklepie rowerowym bo jest to ten sam przyrząd który używa się do zdejmowania korb pedałów w rowerach (polskich). Jak wyżej już ktoś pisał - klin ma za zadanie tylko ustalić koło na wale. Resztę robi stożek. Jeśli ścina klin to znaczy że magneto nie siedzi dobrze na stożku. Jeśli wcześni ścinało Ci klin to bardzo możliwe że otwór klina jest rozbity i jest nierówność na krawędziach wycięcia. Podpiłuj je iglakiem, dotrzyj stożek i git. Możliwe też że klin jest za wysoki i nie pozwala żeby magneto weszło dobrze na stożek. Załóż magneto, weź jakąś tulejkę, przyłóż ją do piasty magneta między wał a gwint przeznaczony na ściągacz, uderz lekko młotkiem aby je dobić i wtedy dokręć. A Dokręcić trzeba mocno więc albo zrób motyw z trzonkiem w cylindrze lub wrzuć bieg, naciśnij tylny hamulec na maxa i dokręć magneto. Zdejmowanie magneta bez ściągacza to trochę buractwo ale możliwe jeśli masz wyczucie. Warto kupić ściągacz bo posłuży Ci do końca życia, jak nie w Motorynce to w rowerze lub w innym sprzęcie gdzie może będzie pasował. :biggrin: pzdr. Edytowane 6 Grudnia 2008 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
max264 Opublikowano 7 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 jedyna rada to dotrzec stozek wraz z magnetem. kup paste do docierania zaworow naloz na stozek wloz magneto i krec raz w jedna raz w droga. potem wykonczeniowa. problem powinien zniknac..a i przed zalozeniem magneta na stale juz odtlusc stozek i magneto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 jest jeden sposob ale grozi on zniszczeniem koła zamachowego, podwazasz koło zamachowe z kilku stron naraz, najlepiej w dwie osoby, tak zeby z 4 stron podwazac, wtedy powinno się zdjąć ale jest duuuuuuuże prawdopodobieństwo że wygniesz koło zamachowe, ja kiedys jak miałem motorynke to mi klin scinalo co tydzien i wkoncu zlozylem na ocet i bez klina, jezdzielm az sie nie przesiadlem na cos lepszego,słaba iskra może być przyczyną uszkodzonego kondensatora Piszesz człowieku o swojej ignorancji a inni to czytają. Do ściągania koła magneta jest ściągacz a nie dwie osoby. Pirwszy raz czytam o składaniu na ocet i bez klina. Jeszcze jeden taki tekst i będę przenosił do działu HUMOR. I jest jeden sposob zazwyczaj dziala w 100% zwlaszcza jak klin sciety, odkrecasz nakretke z magneta, sciagasz fajke ze swiecy i normalnie kopiesz starterem magneto samo spadnie. ps. nie kupuj tych klinow po 2 zl bo mi takie scinalo po 2 razy w tygodniu, idz do tokarza niech ci dotoczy z poloski koszt pewnie z 10zl ale na wieki Rybson a nie wpadło Ci do głowy że właśnie po to jest miękki klin aby nie uszkodzić wału lub magneta które są wielokrotnie droższe od klina ? Metoda zdejmowania magneta kopniakiem jest bardzo niebezpieczna i nie wolno jej stosować ponieważ grozi poważnym wypadkiem. Zastanów się zanim coś napiszesz na 4um lub napisz własną książkę na temat naprawy motorowerów ale nie pisz bzdur na tym 4um. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.