Zyga Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Po trasie 300km padł mi regulator napięcia przegrzał się do tego stopnia że wtyczka się przy topiła . Może ktoś miał taki kłopot ?Czy to wina regulatora czy alternator ?ładowanie akumulatora brak napięcie zmienne między stykami wynosi przy 4000 tys obrotow 70VPrzy wzroscie obrotów napięcie rośnie w górę czy tak ma byc ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 1.tak ma rosnąc napięcie wraz ze wzrostem obrotów 2.gdzieś masz zwarcie..........z akumulatorem wszystko ok ?? Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyga Opublikowano 2 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Tak akumulator zakupiłem nowy dla pewnosci przed samym wyjazdem.czyli regulator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuklex Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 sprawdz czy nie przytarl sie jakis kabel po drodze. niby prymitywny pomysl ale jakis urwany kabelek dotykajacy ramy moze robic niezle zwarcie, ale regulatora tez nie mozna wykluczyc. w sumie mogl byc juz stary, spalil sie i przytopil pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 pytanie, co bylo pierwsze. czy miales luzny styk w kostce i ja potopilo, czy regler osiagnal tak duza temp, ze popalil kostke - w co watpie. duza ilosc problemow z erglerami to zly stan polaczen. zakup nowy regler, uzywke i jak bedziesz podlaczal do niego przewody upewnij sie, ze maja porzadnie zagniecione koncowki w kostce. czasem lepiej wywalic kostke i dac pojedyncze przewody z koncowkami, w dodatku lutowane. kazdy osobno w koszulke termokurczliwa i masz po klopocie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 (edytowane) Po pierwsze należy zmierzyć rezystancję na trzech(między każdym) żółtych(z reguły) przewodach(musi być przejscie między nimi i prawie taka sama oporność)będzie to rzędu 1 ohma(jeśli nie ma przejścia to zonk.Później odłączyć kostkę i wziąć miernik, ustawić pomiar napięcia zmiennego w zakresie powyżej ~100vOdpalić motocykl i mierzyć napięcie między każdym przewodem (uzwojeniem) każde między sobą.Napięcie powinno być w zakesie 20-70 V zmiennego.Jeśli taki8e masz napięcia to znaczy , że prądnica jest OK. Jeśli nie to znaczy, że masz spalone uzwojenia prądnicy.(jedynie wymiana lub przezwojenie)Wtedy pozostaje tylko regulator napięcia. Edytowane 2 Listopada 2008 przez monter75 Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Zanim założysz temat poczytaj tutaj: Goto last unreadPrzyklejony: Pisanie w Mechanice Ogolnej i poprawnosc informacji.do przeczytania dla wszystkich.A teraz napisz co masz czyli model: 51J/3KN/4BR/4LX niepotrzebne skreślić.Masz uszkodzony regulator z powodu zaniedbania czystości styków pomiędzy alternatorem i regulatorem.Po zakupie nowego regulatora wypada pozbyć się wtyczek z konektorami i polutować kable bezpośrednio ale połączenie musi być dobrze zrobione np. przy pomocy łącznika z rurki mosiężnej(można wykorzystać metalowy wkład z długopisu ZENITH) i zapomnisz o regulatorze. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyga Opublikowano 19 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 Regulator wymieniony. Pomiar miernikiem wykazał bez świateł na wolnych obrotach 14 V przy 5000 obr. 13,50V Na swietłach wolne obroty 13,90 przy 5000 obr. 13,20V Poniżej 13,20 nie spada ładowanie czy nie powinno by trochę większe ? Regulator trochę sie grzeje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 Regulator wymieniony. Pomiar miernikiem wykazał bez świateł na wolnych obrotach 14 V przy 5000 obr. 13,50V Na swietłach wolne obroty 13,90 przy 5000 obr. 13,20V Poniżej 13,20 nie spada ładowanie czy nie powinno by trochę większe ? Regulator trochę sie grzeje. Ładowanie jest nadal do dupy a nie odpowiedziałeś na moje pytanie który model XJ600 masz? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyga Opublikowano 19 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 xj600 3KN rok 1991 ta starsza wersja. To w takim razie jakie ma by ładowanie czyli ten regulator też jest zepsuty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 Nie jest zupelnie padniety, ale ma niedaleko. Bedziesz mial niskie ladowanie na srednich i wysokich obrotach. Proponuje jeszcze sprawdzic stan polaczen masowych instalacji tzn polaczenia na silniku, i ramie. Nie polega to na popatrzeniu oczkiem, tylko na rozkreceniu, wyczyszczeniu i nasmarowaniu smarem diaelektrycznym po czym skreceniu obu polaczen. Nastepnie proponuje przewod masowy reglera polaczyc bezposrednio z minusowa klema akumulatora i dopiero wowczas zmierzyc ladowanie z zapalonymi swiatlami. Pomiary bez swiatel sie nie licza. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyga Opublikowano 19 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 Po sprawdzeniu połaczen masowych i wyczyszczeniu na nie wiele sie to zdało. Przy zapalonych światłach wolne obroty 14V Wraz ze wzrostem oprotów napięcie spada i przy 5000obr wynosi 13,4 po niżej tej wartości nie spada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 20 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2008 Po sprawdzeniu połaczen masowych i wyczyszczeniu na nie wiele sie to zdało. Przy zapalonych światłach wolne obroty 14V Wraz ze wzrostem oprotów napięcie spada i przy 5000obr wynosi 13,4 po niżej tej wartości nie spada. Może szukasz dziury w całym, może poprostu miernik ci oszukuje o tego jednego volta. Widać że regulator pracuje bo jakąś tam wartość napięcia utrzymuje. Użytkuj normlanie motocykl i po pewnym czasie sprawdz napięcie na aku. Odłącz aku, poczekaj 30min jeżeli aku był ładowany lub rozładowywany i zmierz napięcie. Jak będzie ono w zakresie 12.5 - 12.7V to wszystko jest oki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 20 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2008 Miernik nie oszukuje jesli na wolnych pokazuje 14V, po prostu regler ma jakis problem i za mocno ogranicza napiecie na wysokich obr. Tyle ze mozesz tak jezdzic, ja jezdzilem dluzszy czas na tak dzialajacym reglerze. Ew gdy zaczniesz miec problem z zapalaniem doladuj co jakis czas akumulator i zbieraj pieniadze na nowke, moze byc polska rzemieslnicza. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.