Salwi Opublikowano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2012 Witam, Ja swoją Halinę co prawda garażuję, jednak jest to nie ogrzewany garaż. Przed pierwszymi mrozami wymieniłem płyn chłodniczy, co by wredne mrozisko nie chwyciło mi obiegu :) Bak zalany do 3/4, łańcuch dobrze nasmarowany, stoi na stopce centralnej (co by biedny amortyzatorek troszkę odpoczął :)), akumulator w domu. Jak już wspomniałem jest to nie ogrzewany garaż i ma również swoje lata, remont planuję dopiero na wiosnę więc i ma gdzieś jakiś przeciek w dachu. Zarówno z tego jak i z powodu kurzu motorek przykryłem również poliestrem (górna część pawilonu ogrodowego :rolleyes: ). Czy powinienem jeszcze w jakiś sposób zabezpieczyć Halinę czy wystarczy to do wytrwania do przyszłego sezonu? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paganini Opublikowano 11 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2013 Witam. Ja na Twoim miejscu zalałbym bak pod korek, żeby nie rdzewiał od środka. W zbiorniku może skraplać się woda a wątpię że masz zbiornik z kompozytu lub aluminium. Akumulator też mam w domu, bo w garażu nie ma ogrzewania. Swój motorek przykryłem kocami i na wierzch położyłem folię. Ja swój przepalam w zimę, lecz w tym roku chyba sobie to daruję.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tuzmen Opublikowano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 (edytowane) Odnośnie tej wymiany oleju przed czy po zimie. Co wy na to aby spuścić przed, a zalać po. Wilk syty i owca :) Edytowane 19 Stycznia 2013 przez Tuzmen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 I będzie stał kilka miesięcy bez oleum? zły pomysł. Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 I będzie stał kilka miesięcy bez oleum? zły pomysł. E tam... :) Na głównej stronie forum stoi chyba jawcia przysypana śniegiem pod hasłem ,,byle do wiosny,, jak się nie mylę, ta z lewej strony na foto... Pod śniegiem, ale chyba z oleum... :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tuzmen Opublikowano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 I będzie stał kilka miesięcy bez oleum? zły pomysł.I będzie stał kilka miesięcy bez oleum? zły pomysł. A co ci się smaruje jak i tak cały olej w misce, chyba że mówimy o suchej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 tarcze sprzęgła wyschną na wiór np Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tuzmen Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 tarcze sprzęgła wyschną na wiór np Nie przekonuje mnie to, na półce sklepowej też wysychają? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hashman Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 Odnośnie tej wymiany oleju przed czy po zimie. Co wy na to aby spuścić przed, a zalać po. Wilk syty i owca :) A po co się z robota babrać dwa razy ? Jak już to już. Jak nie masz kasy na nowy olej i filter to kupuj etapami i niech sobie leżą do wymiany. tarcze sprzęgła wyschną na wiór np Kochany tarcze ze sklepu zwykle SĄ suche gdy kupujesz je nowe. No, chyba że jedziesz na używanych częściach. W takim wypadku spoko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 Odnośnie tej wymiany oleju przed czy po zimie. Co wy na to aby spuścić przed, a zalać po. Wilk syty i owca :) Nie radzę, można łatwo później zapomnieć o tym i odpalić moto bez oleju. Mi się to raz zdarzyło (co prawda nie było to zimowanie) ale sprzęt przeżył i obyło się bez konsekwencji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tuzmen Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 Nie radzę, można łatwo później zapomnieć o tym i odpalić moto bez oleju. Mi się to raz zdarzyło (co prawda nie było to zimowanie) ale sprzęt przeżył i obyło się bez konsekwencji.I to jest argument. Myślałem nad kartka ostrzegawczą przy stacyjce.Tak się zdarzyło że spuściłem olej wcześniej w tym roku bo wymieniam uszczelki i moto stoi juz trochę bez oleju zanim poskrecam do kupy. Dlatego przyszło mi na myśl jak rozwiązać wszelkie spory przed/po zimie :) Pozdrawiam wiecznie niezadowolonych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pa2olo Opublikowano 7 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 Ktoś chyba tutaj na forum kiedyś napisał piękne hasło - powinno być wielkimi literami przyklejone do głównej strony FM ;)mniej więcej chodziło o coś takiego:Co za różnica, czy olej stoi całą zimę w silniku moto, czy bańce na półce tak, więc wymieniać przed zimą i po problemie, a na wiosnę tylko kluczyk w stacyjkę i sruuu na drogę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarss Opublikowano 7 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 do cylindra wlej (przez otwór do świecy) łyżkę albo dwie oleju i kopnij parę razyżeby go rozprowadzić. postaw motorek na centralnej podstawce (hmm chyba nie ma innej możliwości :lol: )najlepiej żeby opony nie dotykały ziemii przykryj go czymś żeby się nie kurzył Mój stoi w ogrzwanym garażu ,raz na dwa tygodnie ,wyprowadzam przed garaż zapalm popracuje z 15 min,ja jestem spokojniejszy Kawka się przewietrzy.W garazu stoi przykryty płutnem namiotowym ,w pozycji pionowej na kołach ,uważam ze ma pełny komfort,temp.w garazu przy większych mrozach +10 C. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
deejayslonio Opublikowano 7 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 Żadnego oleju do otworów świec! Żadnego odpalania bez jeżdżenia! Zalany pod korek (chociaż to w przypadku wielu moto ze zbiornikiem z tworzywa nie ma już znaczenia), ładowarka do akumulatora, stojaki pod koła, odprężone zawieszenie i przykrycie. Wcześniej czyszczenie i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
unikatowy Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 Ile razy bym nie czytał artykułów o tym czy przed zimą czy po... zawsze jest tyle samo za jak i przeciw.Cytuję: pa2olo Co za różnica, czy olej stoi całą zimę w silniku moto, czy bańce na półcetak, więc wymieniać przed zimą i po problemie, a na wiosnę tylko kluczyk w stacyjkę i sruuu na drogę. Sam nie wiem. Czytałem że jak stoi na półce to jest nowiutki, a jak wlejesz do silnika, to w zachodzących procesach chemicznych, traci swoje właściwości które posiadał będąc na półce. Zakupiłem olej i filtry i zdecydować się nie mogę ;/ jak przeczytam pozytywny komenatrz ze przed zimą tak za chwile jest kolejny że po ;/ Zna ktoś się na tym lepiej ? W sensie jakie reakcje zachodzą w silniku przez zimę na starym lub na nowym oleju ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.