Skocz do zawartości

Czy odma podłączona do air boxu pogarsza osiągi?


marcin1989
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam Suzuki DR 350s 1992, odma jest standardowa nie kombinowana czyli jest rura gumowa idąca od skrzyni biegów do air boxu. Słyszałem opinie, że ma to negatywny wpływ na osiągi ponieważ opary oleju ze skrzyni biegów mogą przedostawać się do air boxu i dalej do mieszanki co ma pogarszać proces spalania. Czy to jest prawda i czy odłączenie tego przewodu od air boxu i powiedzmy ustawienie go tak żeby sie syf nie dostawał coś poprawi w osiągach silnika?

Zadbaj o zdrowie z najlepszą wyciskarką do soków!

 

Zapraszam do odwiedzenia sklepu w Warszawie, sprawdź na http://alesoki.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yo!

 

jasne - a czerwone sa najszybsze. jesli maly zolty ludzik wymyslil ta rureczke to pewnie mial w tym jakis swoj zamysl i nie nalezy go poprawiac. zadbaj lepiej o regularna wymiane filtra i regulacje ukladu zasilania - jak tez o paliwo w zbiorniku dobrej jakosci a "patenty" sobie podaruj.

 

odmy ida do air box-u bo wytwarza on podcisnienie - ot i cala filozofia

 

pzdr

Edytowane przez szynszyll
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mówie o zaślepianiu, tylko o odłączeniu tej rurki od air boxu i ułożeniu tak by nie dostawał sie do niej syf. Jest sens tpo robic?

Zadbaj o zdrowie z najlepszą wyciskarką do soków!

 

Zapraszam do odwiedzenia sklepu w Warszawie, sprawdź na http://alesoki.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yo!

 

jak juz napisalem wyzej: dbaj o serwis i dobre paliwo a nie szukaj 'patentow' - pozatym jak sadzisz - ile tego oleju niby dostaje sie do air boxu i jak taka ilosc moze miec wogole wplyw na osiagi silnika?! sadze ze mozna by ksiazke napisac z dluga lista takich "złotych myśli". pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdż se czy masz szczelny airbox a potem czy rurka nie sparciała , jeżeli tak to napraw/uszczelń/wymień.

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie prywatnie wywalił bym to z air-boxu;] Taka moja natura jak dlamnie tego tam być nie powinno. Weżyk zakonczył jakimś małym filtrem. A dziure w puszcze filtra zaslepił. Tylko zrób tak zeby dało sie to podłaczyć w razie w, czasem jakis diagnosta moze sie doczepic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie prywatnie wywalił bym to z air-boxu;] Taka moja natura jak dlamnie tego tam być nie powinno. Weżyk zakonczył jakimś małym filtrem. A dziure w puszcze filtra zaslepił. Tylko zrób tak zeby dało sie to podłaczyć w razie w, czasem jakis diagnosta moze sie doczepic.

Pytanie czy odma jest za czy przed filtrem powietrza.Jeżeli za to mamy zmiane strojenia układu przy wywwaleniu rurki i zródło syfu z zewnątrz ;]

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeważnie ta rurka jest powodem zaolejenia filtra powietrza co wkurza;)

 

Równie dobrze wkurza jak z takiego małego filierka na odmie olej leci gdzieś po motocyklu :icon_idea: Miałem w jednym moto oddzielne filtry na odmach ale tylko dlatego, że wywaliłem airboxy.. W obecnym podłączyłem odmę do filtra - jakichś strasznych zmian w osiągach nie ma coś się spodziewać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeważnie ta rurka jest powodem zaolejenia filtra powietrza co wkurza;)

Są dwa powody zaoliwienia filtra powietrza:

Zbyt wysoki poziom oleju, co w tym motocyklu nie ma specjalnego znaczenia i zbyt duże przedmuchy na pierścieniach tłokowych a to już zaczyna być problem bo wiąże się z wymianą kompletnego tłoka po uprzednim przehonowaniu cylindra.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrze słusznie ale jednak zawsze jakas tam kropelka oleju skapnie ... i leci prosto na filtr;)

 

Pompka w sumie to tez racja zalezy jak lezy ja ten filtr umieszcząłem gdzies tak zeby nie kapało na rame czy silnik;)

 

Zmian w osiogach nie powinno być to jak kto zrobi to poprostu jedgo prywatne widzimisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjściem z sytuacji jest zastosowanie takiego separatora jaki jest w Hondowskich singlach 600-650 (XL600R/LM/RM, Dominator itp) dochodzi do niego z boku odma, od góry odchodzi wąż do airboxu a do dna tego czegoś jest doczepiony zakorkowany wąż z którego spuszcza się co jakiś czas nagromadzony olej wyrzucony przez odmę co jest normalne w singlach pracujących na wysokich obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...