Skocz do zawartości

Yamaha 2001 r6 skrzynia biegów?


rudiszubert
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Brak biegów .wszystko było OK. i nagle -nic .Jak go pcham i przełączam biegi, to jest grzechotanie w karterze .Sprzęgło jest tak samo twarde jak było.Natomiast łańcuch dostał dużego luzu.Od czego zacząć sprawdzanie ?Czy ma ktoś manuale skrzyni biegów?

 

 

Dziś zrobiłem jeszcze jedną próbę i okazało się że wszystkie biegi wchodzą,a motor stoi.Sprzęgło wysprzęgla ,widać to przez otwór wlewu oleju do silnika.Licznik pokazuje prędkość jak się włączy bieg i dodaje gazu.W momencie kiedy bieg jest włączony,licznik pokazuje prędkość,koło stoi w miejscu i można je ręką obracać nawet w przeciwną stronę.Czy szukać po stronie sprzęgła czy po stronie przekazania napędu na łańcuch ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wygląda jakby zębatka przednia się odkręciła.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręciła się nakrętka od zębatki i to tak że zerwała cały gwint i się zgubiła.Czy można nagwintować mniejszą narzynką ,czy może zastosować inny patent ?Czy ,aby zmienić ewentualnie wałek zdawczy,trzeba wyjąć silnik i rozebrać całą skrzynię ?Proszę o radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teoretycznie można zrobić mniejszy gwint, tyle że nie bardzo widzę możliwość podejścia tam z narzynką, poza tym jest to prawdopodobnie dość twardy stop, także niestety ale chyba pozostaje wymiana wałka,

Edytowane przez baba_zanetti

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobry pomysł,ale czy nawiercenie otworu nie osłabi wałka i nie spowoduje ukręcenia?

 

Zgodnie z zasadami mechaniki sam środek wałka nie przenosi praktycznie żadnych obciążeń - oczywiście ma to miejsce tylko w przypadku przenoszenia momentu obrotowego. Działają na niego również napręzenia zginające, jednak znikomo małe ramie działania siły "od łańcucha" powoduje iż są one do pominiećia.

Więc jeśli otwór nie bedzie zbyt duży nie osłabi znacznie wałka, znajdz tylko śrubę o podwższonej klasie wytrzymałości , najlepiej 12.9 lub jeśli nie bedziesz mógł takiej trafić to przynajmnije 10.9

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 mm ma w miejscu gdzie jest gwint ,za gwintem pod zębatką gdzieś ok. 20mm ,a dalej jest grubszy,ale nie mogę zmierzyć. Cz po przykręceniu śruby będzie dość miejsca aby założyć dekielek ? Czy nie trzeba będzie szlifować wałek zdawczy ?

Edytowane przez rudiszubert
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...